Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- در پي آزمايش موشکي کره شمالي، در حالي آمريکا، کره شمالي را به نقض قطعنامه ها متهم مي کند که ترامپ به قول کيم جونگ اون خوش بين است.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا، وزارت امور خارجه آمريکا اعلام کرد برنامه سلاح هاي کشتار جمعي کره شمالي نقض قطعنامه هاي شوراي امنيت سازمان ملل متحد به حساب مي آيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش خبرگزاري فرانسه از واشنگتن، وزارت امور خارجه آمريکا در گزارشي اعلام کرد برنامه سلاح هاي کشتار جمعي کره شمالي نقض آشکار قطعنامه هاي شوراي امنيت سازمان ملل متحد محسوب مي شود اگرچه دونالد ترامپ، رييس جمهوري آمريکا آزمايش هاي اخير پيونگ يانگ را دست کم گرفته بود.
مورگان اورتاگوس، سخنگوي دستگاه ديپلماسي و سياست خارجي در الفاظي به دقت انتخاب شده براي آنکه اين شائبه ايجاد نشود که هدف از اين کار بي اعتبار کردن دونالد ترامپ، رييس جمهوري آمريکاست، توضيح نداد آيا اين آزمايش موشک هاي بالستيک يا سلاح هاي کشتار جمعي کره شمالي را نيز شامل مي شود يا خير.
وي گفت فکر مي کنم مجموع برنامه سلاح هاي کشتار جمعي کره شمالي قطعنامه هاي شوراي امنيت سازمان ملل متحد را نقض مي کند.
وي بر اهميت روابط مثبت ميان دونالد ترامپ و کيم جونگ-اون،‌ رهبر کره شمالي، با هدف پايان دادن به مسابقه تسليحاتي در پيونگ يانگ تاکيد کرد.
دونالد ترامپ، روز يکشنبه اين هفته دوباره اعلام کرد علي رغم زمين گير شدن مذاکرات و رايزني هاي دو کشور درباره عاري سازي شبه جزيره کره از سلاح هاي هسته اي، در ازاي تضمين هاي امنيتي و تعديل تحريم هاي بين المللي عليه پيونگ يانگ، به کيم جونگ-اون اعتماد دارد.
دونالد ترامپ در حساب کاربري خود در شبکه اجتماعي توييتر اعلام کرد: کره شمالي چندين سلاح کوچک شليک کرده است که برخي را در کشور من و کشورهاي ديگر ناراحت کرده است. اما من از اين موضوع ناراحت نيستم. من به کيم در خصوص عمل به وعده اي که به من داده است، اعتماد دارم.

آزمايش‌هاي موشکي کره‌شمالي باعث آزار ترامپ نشده است
«سارا سندرز» سخنگوي کاخ سفيد روز يکشنبه گفت که آزمايش‌هاي موشکي اخير کره‌شمالي باعث آزار «دونالد ترامپ» رئيس جمهور آمريکا نشده است.
وي که با «ان‌بي‌سي» مصاحبه مي‌کرد، در پاسخ به سوالي در اين باره که آيا ترامپ با نخست وزير ژاپن و مشاور امنيت ملي آمريکا در اين باره که آزمايش موشکي اخير کره شمالي نقض قطعنامه‌هاي شوراي امنيت بوده موافق است، گفت: «ببينيد، تمرکز رئيس جمهور بر روي تمام اين روند بوده و وي روابط خوبي با "کيم جونگ اون" [رهبر کره شمالي] دارد و احساس خوبي دارد که رهبر کره شمالي به تعهداتي که به رئيس جمهور داده پايبند است و به سوي خلع سلاح هسته‌اي حرکت مي‌کند.»
سندرز در ادامه مصاحبه با ان‌بي‌سي گفت: «برخي فعاليت‌هايي که انجام شده همان طور که شما مي‌توانيداز توئيتر رئيس جمهور نيز ببينيد چيزي نبوده که باعث آزار ترامپ شود.»
اين اظهارات در حالي مطرح مي‌شود که «جان بولتون» مشاور امنيت ملي آمريکا روز شنبه گفته بود که آزمايش‌هاي موشکي کوتاه برد توسط کره شمالي نقض قطعنامه‌هاي شوراي امنيت سازمان ملل بوده و تاکيد کرده بود که تحريم‌ها عليه کره‌شمالي بايد همچنان باقي بماند.
بولتون که در جمع خبرنگاران در توکيو و در پي سفر ترامپ به ژاپن صحبت مي‌کرد، افزود: «قطعنامه‌هاي شوراي امنيت سازمان ملل کره‌شمالي را از پرتاب هرگونه موشک بالستيک منع مي‌کند. ترديدي وجود ندارد که شرايط قطعنامه‌هاي شوراي امنيت سازمان ملل نقض شده است.»
اما در مقابل ترامپ ابراز نگراني زيادي از آزمايش‌هاي موشکي اخير کره شمالي نکرده است و روز شنبه گفته بود که وي به کيم جونگ اون اطمينان دارد.
ترامپ در پيامي در توئيتر نوشت: «من اطمينان دارم که کيم به قولي که به من داده پايبند خواهد بود.»

انتقاد شديد کره شمالي از جان بولتون «جنگ‌طلب»
دولت کره شمالي در واکنش به اظهارات اخير «جان بولتون» مشاور امنيت ملي کاخ سفيد درباره برنامه موشکي پيونگ‌يانگ، وي را فردي «جنگ‌طلب» توصيف کرد.
به نوشته خبرگزاري «آسوشيتدپرس»، در بيانيه يک سخنگوي بي‌نام وزارت خارجه کره شمالي که در خبرگزاري رسمي اين کشور منتشر شده، بر حق مشروع و قانوني کره شمالي براي تقويت توان موشکي، تأکيد شده است.
کره شمالي هفته گذشته پس از مدت‌ها چند موشک کوتاه‌برد آزمايش کرد. در حالي که «دونالد ترامپ» رئيس‌جمهور آمريکا اين آزمايش‌ها را مختصر توصيف کرده و گفت از انجام اين آزمايش‌ها آزرده نشده، بولتون اين اقدام کره شمالي را خلاف قطعنامه‌هاي شوراي امنيت سازمان ملل متحد توصيف کرد.
در بيانيه سخنگوي وزارت خارجه کره شمالي آمده است: «طرح اين درخواست که ما تمام شليک‌هاي داراي فناوري بالستيک را فارغ از برد آن‌ها، متوقف کنيم، دقيقا به معني آن است که از ما خواسته شود که از حق دفاع از خود بگذريم.»
اين سخنگو همچنين بولتون را فردي «بي‌ملاحظه» خطاب کرده که در سال 2002 نير عامل فروپاشي توافق وقت ميان واشنگتن و پيونگ‌يانگ بوده است.
وي افزود: «بولتون را نبايد يک مشاور امنيتي توصيف کرد که براي افزايش امنيت تلاش مي‌کند، بلکه او مشاوري است که براي از بين بردن امنيت و براي از بين بردن صلح و امنيت تلاش مي‌کند.
بيانيه کره شمالي درباره بولتون يک روز پس از آن منتشر مي‌شود که پيونگ‌يانگ از کره جنوبي نيز به دليل مشارکت در يک رزمايش مشترک با آمريکا انتقاد کرد.
«خبرگزاري رسمي کره شمالي» در اين زمينه نوشت: «ارتش کره جنوبي، علي‌رغم موافقتنامه نظامي مشترک، عادت بد خود که تحريکات نظامي است را متوقف نکرده و به رزمايش با آمريکا ادامه مي‌دهد.»
خبرگزاري آسوشيتدپرس بيانيه‌هاي اخير کره شمالي و آزمايش موشکي اين کشور را اقداماتي در جهت فشار به آمريکا براي امتيازدهي در مذاکرات توصيف کرده است.

کره شمالي بدنبال تغيير دادن موضع آمريکا است
يک مقام وزارت وحدت کره جنوبي روز سه شنبه تاکيد کرد انتقادات کره شمالي از آمريکا با هدف وادار کردن دونالد ترامپ، رئيس جمهور آمريکا به تغيير موضع صورت مي گيرد. هدف از گزارش هاي انتقاد آميز اخير رسانه هاي کره شمالي بر ضد آمريکا اين است که فشارها بر واشنگتن تشديد و کاخ سفيد مجبور شود ضمن حفظ اصل گفتگو، روش هاي محاسباتي خود را تغيير دهد.
خبرگزاري رسمي کره شمالي همچنان به انتشار گزارش هايي در قالب پرسش و پاسخ ميان روزنامه نگاران و يک سخنگوي وزارت امور خارجه اين کشور ادامه مي دهد.
مسئول وزارت وحدت کره جنوبي که نامش فاش نشده است، افزود غالب اوقات کره شمالي از روش پرسش و پاسخ براي تاکيد بر مواضع خود يا هشدار دادن به رقبايش استفاده مي کند.
از فوريه گذشته که نشست جمهور آمريکا و کيم جونگ اون رهبر کره شمالي در هانوي پايتخت ويتنام بدون نتيجه پايان يافت، پيونگ يانگ با انتشار گزارش هايي بر مواضع خود در موضوعات مختلفي که در مذاکرات با واشنگتن مطرح است، تاکيد مي کند.
روز گذشته کره شمالي به شدت از جان بولتون، مشاور امنيت ملي آمريکا انتقاد کرد و ضمن متهم کردن او به داشتن جنون جنگ و تلاش براي بر هم زدن امنيت و ثبات جهان، تاکيد کرد چنين شخصي بايد هر چه زودتر نيست و نابود شود.
علاوه بر اين رژيم کمونيست کره شمالي به تازگي پايگاه هاي اينترنتي تبليغاتي و همچنين صفحات خود در شبکه هاي اجتماعي را افزايش داده و آنها را به بيش از پنجاه رسانده است. پيونگ يانگ در اين اواخر گاهي به جاي استفاده از خبرگزاري رسمي خود يا روزنامه رودنوگ سينمون از سايت وزارت امور خارجه براي انتشار مواضع خود استفاده مي کند، امري که در رفتار ديپلماسي کره شمالي تازگي دارد.


لازم به ذکر است ترامپ تاکنون دو بار با «کيم جونگ اون» رهبر کره شمالي ديدار کرده و در تلاش است تا پيونگ‌يانگ را به کنار گذاشتن تسليحات اتمي قانع کند. با اين وجود، ديدار دوم طرفين به دليل آنچه کره شمالي «زياده‌خواهي» آمريکا توصيف کرده، شکست خورد.
از زمان شکست آن مذاکرات، کره شمالي چند آزمايش موشکي انجام داده و به ادعاي منابع غربي فعاليت اتمي خود را نيز سر گرفته است.
ترامپ در مورد آينده مذاکرات با کيم هم گفت: «او بايد تصميم بگيرد، من عجله‌اي ندارم. تحريم‌ها سرجايشان هستند، گروگان‌هايمان را پس گرفتيم... و مهمتر از همه هيچ آزمايش اتمي طي دو سال اخير انجام نشده است».
سران آمريکا و کره شمالي 22 خرداد 1397 براي اولين بار در سنگاپور ديدار کردند و بعد از آن دو طرف يک سند کوتاه چهار بندي امضا کردند. آن‌ها نهم اسفندماه سال گذشته نيز در «هانوي» پايتخت ويتنام براي دومين بار ديدار کردند اما اين نشست هم بدون نتيجه پايان يافت. از دلايل مهم شکست در مذاکرات کره شمالي و آمريکا درخواست‌هاي غيرمنطقي و زياده خواهي واشنگتن از کره شمالي بوده است.
کره‌شمالي موضع «فريب‌کارانه» و «خودسرانه» آمريکا در مذاکرات ويتنام را عامل شکست آن خوانده و تاکيد کرده که با اين شيوه واشنگتن حتي «يک اينچ» هم نمي‌تواند ما را حرکت دهد. رهبر کره شمالي تا پايان سال جاري ميلادي به آمريکا مهلت داده تا با تغيير مواضع خود، به ميز مذاکره بازگردد.



منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کره شمالي آمريکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۲۲۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادگاه نیویورک ترامپ را ۹۰۰۰ دلار جریمه کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری آژانس فرانس پرس امروز سه شنبه در حساب کاربری خود در ایکس (توییتر سابق) از حکم دادگاه نیویورک برای جریمه ترامپ خبر داد.

بر اساس اعلام این رسانه، دونالد ترامپ رییس جمهور پیشین آمریکا در جریان محاکمه اش در نیویورک به دلیل اهانت به دادگاه ۹ هزار دلار جریمه شده است.

قاضی دادگاه نیویورک، امروز دونالد ترامپ، رئیس‌ جمهور پیشین آمریکا را به پرداخت ۹ هزار دلار جریمه محکوم کرد و اخطار داد که تداوم نقض ممنوعیت صحبت درباره دادگاه، می‌ تواند منجر به بازداشت او شود.

بر اساس دستور قاضی «خوان مرچان» دونالد ترامپ اجازه ندارد هرگونه حمله کلامی علیه شاهدان، اعضای هیأت منصفه یا کارکنان دادگاه و نزدیکان آن‌ ها انجام دهد.

«مرچان» به ازای هر مورد نقض این دستور، هزار دلار جریمه برای ترامپ در نظر گرفت و دستور داد ۷ نوشته او که «توهین‌ آمیز» بود از شبکه اجتماعی تروث‌سوشال و وب‌ سایت کارزار تبلیغاتی او حذف شود.

قاضی مذکور هنگام صدور این حکم گفت: بدین وسیله، به متهم هشدار داده شد که دادگاه تداوم نقض آگاهانه دستورات قانونی‌ اش را نمی‌ پذیرد و اگر ضروری و مناسب بداند، بازداشت تنبیهی اعمال خواهد کرد.

نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به جعل سوابق تجاری مربوط به پرداختی در سال ۲۰۱۶ به استورمی دنیلز، ستاره سابق فیلم‌های غیراخلاقی متهم شده است.

کد خبر 6093570

دیگر خبرها

  • ترامپ بار دیگر از جنایات اسرائیل در غزه حمایت کرد
  • ظریف: یکی از دلایل موافقت آمریکا با برجام، کاستن از حضور خود در منطقه بود / اعراب منطقه و اسرائیل به همین دلیل با برجام مخالف بودند؛ نمی‌خواستند شاهد کاهش حضور آمریکا در منطقه باشند / خیال می‌کنیم اگر در روندی شرکت نکنیم شکل نمی‌گیرد / در کاسپین این اشتبا
  • مذاکرات اطلاعاتی- امنیتی ترکیه و سومالی
  • ادعای کره جنوبی درباره ارتباط کره شمالی و جنبش حماس
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین
  • آمریکا: برنامه‌ای عملی برای حفاظت از جان غیرنظامیان در رفح دیده نمی‌شود
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • دادگاه نیویورک ترامپ را ۹۰۰۰ دلار جریمه کرد
  • کشاورزی در ماه و مریخ: مزرعه‌داری در ورای مدار زمین، امکان‌پذیر است
  • مذاکرات نظامی مغرب و ناتو