Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-01@00:28:59 GMT

رشد 1222 واحدی شاخص بورس

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۲۲۸۳۴

شاخص کل بازار بورس امروز (چهارشنبه) با رشد یک هزار و 222 واحدی به رقم 224 هزار و 476 واحد رسید. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، در معاملات امروز چهار میلیارد و ۴۵۷ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۲ هزار و ۶۶۹ میلیارد ریال در ۳۱۸ هزار نوبت داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با ۴۶۳ واحد افزایش به ۵۱ هزار و ۲۶۴ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با ۳۱۹ واحد افزایش به ۳۵ هزار و ۴۰۰ واحد رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شاخص آزاد شناور نیز با یک هزار و ۶۸۷ واحد افزایش به رقم ۲۵۴ هزار و ۱۸۳ واحد رسید، شاخص بازار اول ۹۳۶ واحد و شاخص بازار دوم ۲ هزار و ۲۶۸ واحد افزایش داشتند.

در بین تمامی نمادها، مخابرات ایران (اخابر) با ۱۶۳ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۱۵۴ واحد، پتروشیمی مبین (مبین) با ۱۲۶ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۸۷ واحد، ایران خودرو (خودرو) با ۸۴ واحد و سایپا (خساپا) با ۶۸ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در مقابل گروه مپنا (رمپنا) با ۷۰ واحد، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با ۶۶ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۵۷ واحد و خدمات انفورماتیک (رانفور) با ۴۵ واحد از جمله گروه هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.

در بین نمادهای امروز نماد بانک تجارت، بانک ملت، سایپا، ایران خودرو، سیمان تهران، پتروشیمی آبادان و فولاد مبارکه اصفهان در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه خودرویی ها در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه های صنعت شد و در این گروه ۷۱۷ میلیون و ۶۶۱ هزار برگه سهم به ارزش یک هزار و ۲۴۴ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۱۲ واحد رشد داشت و بر روی کانال ۲ هزار و ۸۰۰ واحد ثابت ماند.

در این بازار دو میلیارد و ۸۱۹ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از هفت هزار و ۴۲۳ میلیارد ریال داد و ستد شد.

نماد تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، نفت ایرانول (شرانل) و پالایش نفت شیراز (شراز) بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص این بازار داشتند.

در مقابل فولاد هرمزگان جنوب (هرمز) و پتروشیمی مارون (مارون) مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: بورس شاخص کل بازار سرمایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۲۲۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص بورس امروز ۹ اردیبهشت/افت ۲۰۱۴۵ واحدی

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با افت ۲۰۱۴۵ واحدی به ۲,۲۸۴,۸۳۳ واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ با افت ۲۰۱۴۵ واحدی به ۲,۲۸۴,۸۳۳ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به افت ۷۵۳۴.۹۲ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات امروز ۶.۸۰۰ میلیارد سهم بود که طی ۳۲۴,۴۵۹ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۴۲,۰۱۰.۶۷۹ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۸,۹۳۹,۰۳۳.۹۸۵ میلیارد ریال شد.

نمادهای «فملی»، «فولاد» و «شپنا» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل گذاشتند.

کد خبر 748296

دیگر خبرها

  • افت ۱۲ هزار واحدی شاخص کل بورس
  • افت ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس
  • قرمز پوشی شاخص کل بورس با کاهش بیش از ۱۲ هزار واحدی
  • شاخص بورس امروز ۱۱ اردیبهشت/رشد ۱۲۲۲۶ واحدی
  • بورس امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس
  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • شاخص بورس امروز ۹ اردیبهشت/افت ۲۰۱۴۵ واحدی
  • بورس امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار