Web Analytics Made Easy - Statcounter

در ادامه رایزنی‌های فشرده بین المللی، امروز معاونین وزرای خارجه ایران و روسیه در خصوص آخرین تحولات بین المللی در تهران دیدار کردند.

به گزارش ایسنا ، سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه که به تهران سفر کرده است امروز هشتم خرداد ۱۳۹۸ با سید عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کرد.

در این دیدار، طرفین با بررسی آخرین وضعیت برجام و اقدام کشورمان در کاهش تعهدات خود در این توافق، بر لزوم ادامه مشورت ها بین اعضای باقی مانده در برجام و همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه این کشورها با ایران به منظور تامین خواسته های کشورمان و رفع تحریم های غیرقانونی آمریکا تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با اشاره به موانع پیش روی اجرای برجام خاطرنشان کرد :اینک زمان آن فرا رسیده است که طرف‌های باقی مانده اقداماتی ملموس و عملی برای حفظ این توافق اتخاذ نمایند.

ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه نیز با قدردانی از خویشتن‌داری ایران در طول یک سال گذشته، بر ادامه حمایت روسیه از برجام تاکید کرد و گفت: روسیه به تلاش های خود برای حفظ این توافق ادامه خواهد داد.

در این دیدار طرفین توافق کردند که به مشورت های نزدیک و فشرده خود در تمامی سطوح ادامه داده و تا پیش از جلسه بعدی کمیسیون مشترک برجام دیدارهای دیگری داشته باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ایران و روسیه برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۲۳۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن: حماس مقصر عدم حصول آتش‌بس است

آفتاب‌‌نیوز :

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه ایالات متحده که به اراضی اشغالی سفر کرده، روز چهارشنبه و در دیدار با «اسحاق هرتزوگ» رئیس اسرائیل، جنبش مقاومت فلسطین (حماس) را تنها مقصر عدم حصول توافق آتش‌بس دانست و تاکید کرد این توافق هرچه سریع‌تر باید حاصل شود.

او در این راستا با تاکید بر لزوم ارسال کمک‌های بشردوستانه مضاعف به فلسطینیان در غزه، گفت: «ما باید بر کسانی تمرکز کنیم که در این میدان نبرد ساخته دست حماس، رنج می‌کشند.»

وزیر خارجه آمریکا همچنین بر ضرورت توافق اسرائیل و حماس برای آتش‌بس تاکید کرد و گفت: «حتی در این زمان دشوار هم ما مصمم به تحقق یک توافق آتش‌بس برای آزادی اسرا هستیم... جای هیچ تعلل و بهانه‌ای نیست؛ اکنون وقت (توافق) است.»

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با سفیر ایران در لبنان
  • حماس: بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا
  • بلینکن: حماس مقصر عدم حصول آتش‌بس است
  • مقام ارشد حماس: بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا
  • ابراز خرسندی ایران از پیشرفت در روند مناسبات با بورکینافاسو
  • بلینکن: اکنون زمان آن است که حماس وارد عمل شود
  • دیپلمات صهیونیست: دنیا تغییر کرده است/ باید مشخص کنیم در کدام سمت هستیم
  • دیدار وزیر دادگستری با رییس کانون فدرال سردفتران روسیه
  • افق پیش رو در مناسبات با عربستان روشن است
  • وزیر صنایع کوچک و متوسط آفریقای مرکزی با وزیر خارجه دیدار کرد