Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-02@12:48:22 GMT

نظارت بر کیفیت خواب با لباس هوشمند + عکس

تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۲۳۳۳۲

نظارت بر کیفیت خواب با لباس هوشمند + عکس

محققان آمریکایی در تازه‌ترین پژوهش‌های خود موفق به طراحی یک لباس خواب هوشمند شدند که به خواب راحت افراد بدخواب کمک می‌کند.

این لباس خواب هوشمند «Phyjama» نام دارد و با سنسور‌هایی که به طور مداوم میزان ضربان قلب، تنفس و وضعیت را کنترل می‌کنند، تعبیه شده است؛ این عوامل بر چگونگی خواب افراد تأثیر می‌گذارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



محققان آمریکایی که نتایج خود را در کنفرانس انجمن شیمی آمریکا ارائه دادند، می‌گویند: این داده‌ها می‌تواند به مصرف‌کنندگان و همچنین پزشکان، اطلاعات مفید برای کمک به بهبود الگو‌های خواب و حتی اختلالات خواب ارائه دهد.

خواب راحت شبانه می‌تواند از افراد مقابل استرس، عفونت‌ها و بیماری‌ها از جمله بیماری‌های قلبی، کلیوی، فشار خون بالا و دیابت محافظت کند.

آمار‌ها حاکی از آن است که یک نفر از هر ۳ نفری که دچار بی‌خوابی است در اثر خواب بی‌کیفیت به میزان قابل توجهی در معرض دیابت نوع دوم قرار دارد.

محققان دانشگاه ماساچوست که طراح این لباس هوشمند هستند می‌گویند: این لباس طی دو سال آینده در دسترس عموم مردم خواهد بود و انتظار می‌رود بین ۸۰ تا ۱۶۰ پوند قیمت داشته باشد؛ این لباس مجهز به چهار سنسور است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: علم و فناوری خواب لباس خواب اختلال خواب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۲۳۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادستان کل کشور: لازمه فسادزدایی نظارت هوشمند است

دادستان کل کشور گفت: برای فسادزدایی از ساختارها، باید نظارت‌ها هوشمند شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدکاظم موحدی آزاد پیش از ظهر امروز در بدو ورود به فرودگاه بندرعباس از سوی مسئولان قضایی و مسئولین اجرایی استان هرمزگان مورد استقبال رسمی قرار گرفت.

دادستان کل کشور در دیدار با مقامات و مسئولین حاضر ضمن تشکر از استقبال گرم و صمیمانه رئیس کل دادگستری استان هرمزگان و دیگر مسئولان قضایی و اجرایی از امکان حضور در کرانه های نیلگون خلیج فارس و دیدار با مردم و مسئولین این منطقه ابراز خرسندی کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدکاظم موحدی آزاد همچنین اظهار داشت: تلاش می‌شود متناسب با سند تحول قوه قضائیه، ارائه خدمات به مردم تسهیل و هوشمند شود.

وی افزود: با هوشمندسازی خدمات، نظارت‌ها آسان، سریع و دقیق می‌شود.

دادستان کل کشور در ادامه به همکاری قوه قضائیه و دولت برای تحقق شعار سال اشاره کرد و گفت: هرمزگان ظرفیت‌های بسیار خوبی برای مشارکت مردم و جهش تولید دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدکاظم موحدی آزاد افزود: در این سفر مسائل و نیازمندی‌های هرمزگان دریافت و به رئیس قوه قضائیه منتقل می‌شود.

در ادامه برنامه‌های سفر دادستان کل کشور به شهر بندرعباس حجت‌الاسلام و المسلمین موحدی آزاد با حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان نیز دیدار کرد.

وی همچنین از دادسرای بندرعباس و بخش‌های مختلف آن بازدید کرد.

انتهای پیام /864

دیگر خبرها

  • چگونه سطح قند خون را به طور طبیعی کنترل کنیم؟
  • کلسترول خوب برای این افراد مفید نیست
  • دادستان کل کشور: لازمه فسادزدایی نظارت هوشمند است
  • وجود کلسترول خوب در بدن برای این افراد مفید نیست
  • باور دانشمندان درباره میزان هوش «تی‌رکس‌ها» دگرگون شد
  • عوارض پرخوری قبل خواب و بیماری های آن
  • چگونه آسیب‌های ناشی از بدخوابی را از بین ببریم؟
  • پیش بینی آرتروز ۸ سال زودتر، با هوش مصنوعی و یک آزمایش خون
  • محققان: با هوش مصنوعی می‌توان آرتروز را ۸ سال زودتر پیش‌بینی کرد
  • روش های موثر برای از بین بردن آسیب‌های ناشی از بدخوابی