Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، وزارت خارجه روسیه امروز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای مراتب نگرانی عمیق مسکو نسبت به طرح ننگین دولت کنونی آمریکا مبنی بر سازش میان رژیم صهیونیستی با فلسطینیان موسوم به «معامله قرن» و نشست کاری اقتصادی «صلح برای رفاه» در منامه، پایتخت بحرین برای حل مسئله فلسطین را ابراز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه با تاکید بر اینکه آمریکا سعی دارد از تمام منابع اقتصادی در این مسیر استفاده کند، آمده است: گفته می شود از منابع مذکور به منظور تحقق پروژه‌های کلان برای بهبود شرایط زندگی فلسطینیان مقیم و همسایگان آن استفاده خواهد شد.

در ادامه بیانیه فوق با اشاره به اینکه دولت فلسطین مخالفت خود با این اقدام آمریکا را به وضوح اعلام کرده، تصریح شده است: کاملاً آشکار است که هدف از این اقدام آمریکا تغییر دستور کار اصلی منطقه و تحمیل چشم‌انداز جایگزین این کشور برای حل مسئله اسرائیل- فلسطین است.

بیانیه مذکور می افزاید: نسبت به تلاش‌های مداوم برای تغییر یک راه‌حل سیاسی جامع با اجرای طرح‌های اقتصادی که ممکن است اصل دو دولت - دو ملت را خدشه‌دار کنند، بسیار نگران هستیم.

لازم به ذکر است دفتر مطبوعاتی کاخ سفید پیشتر در بیانیه ای اعلام کرده بود که بحرین با همکاری آمریکا در روزهای ۲۵ و ۲۶ ژوئن سال جاری در منامه میزبان نشست اقتصادی خواهد بود.

کد خبر 4629068

منبع: مهر

کلیدواژه: روسیه بحرین منامه بحرین نشست اقتصادی منامه ایالات متحده آمریکا فلسطین معامله قرن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۲۳۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ گزارش داد که بعد از نشست روز جمعه مقامات دفاعی ایران و روسیه در آستانه پایتخت قزاقستان و تاکید دو طرف بر تقویت همکاری‌های نظامی، رژیم صهیونیستی از تبعات گسترش روابط دفاعی میان مسکو و تهران در هراس است.

در این گزارش به نقل از شای هار تزیوی مسئول سابق وزارت امور راهبردی رژیم صهیونیستی آمده است: به نظر می‌رسد روسیه قصد دارد جنگنده‌های سوخو س و-۳۵ و سیستم دفاع هوایی اس ۴۰۰ به ایران تحویل دهد. مسکو در زمینه‌های جنگ الکترونیک و تبادل اطلاعات نیز با تهران همکاری دارد.

وی اضافه کرد: روسیه دشمن تل آویو است چرا که از محوری که بر علیه ما می‌جنگد حمایت می‌کند. اهمیت نقش روسیه با افزایش این درگیری‌ها بیش از گذشته مشخص می‌شود.

عاموس گلعاد یکی از مسئولان سابق وزارت جنگ رژیم صهیونیستی نیز گفت: روسیه و ایران بیش از هر زمان دیگری به هم نزدیک شده اند. روس‌ها می‌توانند به ایرانی‌ها تکنولوژی‌های مهمی ارائه دهند که توان آنها را افزایش می‌دهد.

پیش از این مقامات روسیه و چین در حاشیه نشست سازمان همکاری‌های شانگهای در قزاقستان بر آمادگی خود برای گسترش همکاری‌های نظامی با ایران تاکید کرده بودند.

کد خبر 6089642

دیگر خبرها

  • دانشگاه کلمبیای آمریکا دانشجویان حامی فلسطین را تهدید به تعلیق از تحصیل کرد
  • اسد خطاب به وزیر بحرینی: همبستگی کشورهای عربی به ثبات در منطقه می‌انجامد
  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال
  • وزیر خارجه بحرین با بشار اسد دیدار کرد
  • تشکل‌های دانشجویی غزه دوشادوش جنبش دانشگاهی تاریخ ساز در آمریکاست
  • ابراز نگرانی اپوزیسیون از بیداری دانشجویان آمریکایی + فیلم
  • ابراز خشم و انزجار از رژیم صهیونیستی و حامیانش در لندن
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • بیانیه دانشجویان ترکیه در حمایت از خیزش دانشجویی در آمریکا
  • نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه