Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسوول ناحیه بسیج دانشجویی استان اصفهان گفت: در چهل ساله دوم انقلاب در تلاش هستیم تا به شکل تخصصی در عرصه‌های مختلف ورود کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سازمان بسیج دانشجویی، محمدحسین کفعمی امروز در نشست خبری راه اندازی اندیشکده ابداء ناحیه بسیج دانشجویی استان اصفهان اظهار کرد: در چهل ساله دوم انقلاب در تلاش هستیم تا به شکل تخصصی در عرصه‌های مختلف ورود کنیم، بسیج دانشجویی استان اصفهان امروز فصل جدیدی را با رویکرد علم محوری آغاز کرده تا با استفاده از ارتباطی که با بدنه متعهد و انقلابی دانشگاه دارد به حل مسائل کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسؤول ناحیه بسیج دانشجویی استان اصفهان ادامه داد: بسیج دانشجویی پس از اشاره رهبری به وجود راه حل علمی برای مشکلات و از سوی دیگر دعوت ایشان از جریان دانشجویی برای ورود به مسائل اساسی نظام تصمیم به ایجاد اندیشکده‌ای تخصصی گرفت تا به این مطالبه پاسخ دهد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا ایجاد اندیشکده باعث موازی کاری در مجموعه بسیجویی نخواهد شد، عنوان کرد: در حوزه معاونت علمی بسیج دانشجویی وظایف مشخص بود و اندیشکده آرایش جدیدی با هم‌افزایی بین ظرفیت‌های قبلی برای احصاء و پاسخ به مطالبات رهبری در گام دوم انقلاب است.

کفعمی افزود: اندیشکده فضایی برای تخصصی‌تر شدن و علمی‌تر شدن فعالیت‌های تمامی معاونت‌ها خواهد بود و با هیأت مدیره‌ای مستقل از معاونت‌ها به عملکرد بهتر آن‌ها کمک خواهد کرد.

مسؤول ناحیه بسیج دانشجویی استان اصفهان تصریح کرد: یکی از ظرفیت‌های ناحیه بسیج دانشجویی حمایت از پایان نامه‌هایی است که گره‌ای از مشکلات استان بازکنند و در این راستا از ظرفیت نیروهای مسلح مانند پروژه کسر خدمت برای ارائه به جامعه علمی استفاده خواهد کرد.

مجید توانپور، عضو هیأت علمی دانشگاه پیام نور و مسؤول پژوهشکده ابداء بسیج دانشجویی اصفهان در تشریح مراحل این پژوهشکده بیان کرد: از مهرماه سال گذشته طرح تشکیل اندیشکده با محوریت چهار گروه تخصصی اولویت دار که استعداد آن‌ها در بسیج دانشجویی وجود دارد در دستور کار قرار گرفت.

مسؤول پژوهشکده ابداء بسیج دانشجویی اصفهان افزود: با توجه به مطالبه رهبری از دانشجویان برای حل مسائل و ورود به فعالیت‌های اجرایی، ابتدا مسائل اصلی احصاء شد و چهار مسأله اولویت‌دار از بین نه محور پیشنهادی بسیج دانشجویی از طریق نظرسنجی تعیین خواهد شد.

وی گفت: نه محور پیشنهادی در این نظرسنجی آب و کمبود منابع آبی، مشکلات بنگاه‌های کوچک اقتصادی، ازدواج جوانان، حاشیه‌نشینی، مسکن، اشتغال و رفع بیکاری، فضای مجازی، فساد اداری و اقتصادی و گردشگری و توریسم خواهد بود.

توانپور در تشریح جامعه آماری این نظرسنجی عنوان کرد: جامعه آماری این نظرسنجی، مسؤولان اجرایی استان، استاندار، فرمانداران، بخش‌داران، ائمه جمعه، رؤسای دانشگاه‌ها و جامعه علمی استان خواهد بود.

مسؤول پژوهشکده ابداء بسیج دانشجویی اصفهان تصریح کرد: اعضای اندیشکده دانشجویان با محوریت دانشجویان تحصیلات تکمیلی خواهند بود و از ظرفیت اساتید نیز برای هدفمند شدن فعالیت‌ها استفاده خواهد شد.

وی در تبیین دلایل تشکیل اندیشکده گفت: اگر مطالبه‌گری از حوزه عام به حوزه‌های تخصصی بیاید احتمال به نتیجه رسیدن بیشتر خواهد شد و از سوی دیگر پرداختن به مسائل تخصصی به کادرسازی برای آینده نظام کمک خواهد کرد.

توانپور افزود: کسانی که در اندیشکده فعالیت کنند با مسائل و راه حل آن‌ها و فرآیندهای اجرایی آشنا خواهند شد که زمینه را برای قبول مسؤولیت در آینده هموار خواهد کرد و مسؤولان فعلی نیز از نتایج فعالیت‌ها اثر خواهند پذیرفت.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۲۴۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرلشکر باقری: جوانان بسیجی مایه فخر و مباهات کشور هستند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری در پیامی به مناسبت ۱۷ اردیبهشت و گرامیداشت سالروز تأسیس سازمان بسیج سازندگی به فرمان مقام معظم رهبری نوشت: بسیج شجره طیبه انقلاب اسلامی است که به تدبیر بنیانگذار جمهوری اسلامی، حضرت امام راحل عظیم‌الشأن بنیان نهاده شد؛ سازمانی مردمی که در برهه‌های خطیرِ بیش از چهار دهه عمر با برکت انقلاب اسلامی خدمات بی‌شماری را در عرصه‌های مختلف، از حضور خالصانه در دفاع مقدس تا عرصه خدمت‌رسانی به محرومان جامعه و سازندگی به نظام مقدس جمهوری اسلامی و میهن اسلامی تقدیم کرده است.

وی یادآورشد: ۱۷ اردیبهشت؛ سالروز تأسیس سازمان بسیج سازندگی به فرمان مقام معظم رهبری است که فرمودند: «این کارِ اردوهای هجرت و حرکت عظیم بسیج سازندگی یکی از برکاتش خدمت‌رسانی است که میلیون‌ها نفر از این خدمت شما به صورت مستقیم بهره‌مند می‌شوند».

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بیان کرد: از این‌رو فرصت را غنیمت شمرده و سلام، خدا قوت و ارادت قلبی خود را به جوانان بسیجی در گروه‌های جهادی که مایه فخر و مباهات کشور هستند، تقدیم می‌کنم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «بسیج سازندگی» الگویی جدید از حکمرانی مردمی و خدمت بی‌منت است
  • درخشش گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی خوزستان در کشور
  • سرلشکر باقری: جوانان بسیجی مایه فخر و مباهات کشور هستند
  • رئیس ستاد کل نیروهای مسلح پیام صادر کرد +جزئیات
  • بسیج سازندگی؛ نهالی روییده از بطن حقیقت انقلاب اسلامی
  • گروه‌های جهادی بسیج مایه فخر و مباهات کشور هستند
  • حجت‌الاسلام رضایی: دانشجویان میدان‌دار عرصه انقلاب هستند
  • بسیج‌ سازندگی در عرصه‌های مورد نیاز کشور خوش درخشیده است
  • کار معلمی در ادامه راه انبیاء الهی است
  • افزایش ۲۵ درصدی شرکت کنندگان آزمون تخصصی حفظ قرآن