Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، کارگروه تخصصی بانوان و خانواده چهارشنبه شب با حضور فریبا نظری پور کیایی مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده، زاهدی استاندار، منوچهر حبیبی معاون سیاسی امنیتی استانداری، داوود محمدی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان زن استان در استانداری برگزار شد.

فریبا نظری پور کیایی در این جلسه گفت: حقوق شهروندی بسیار مهم است اما باید دانست زمان آموزش‌های یک سویه به جامعه گذشته است زیرا در این صورت توازن جامعه و بافت اجتماعی را به هم زده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: یک دهه از حقوق کودکان می‌گوئیم اما وقتی من به حقوق خود اگاه باشم اما فرزندم و همسرم آگاه نباشد یک مجادله بین زنان و مردان ایجاد می‌شود لذا آموزش مهارت اجتماعی به خانواده‌ها مهم است.

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده تصریح کرد: مخاطب مباحث آموزشی باید خانواده‌ها باشند و همه کمک کنید تا به جوانان یاد دهید مشکلات را چگونه حل کنند.

وی اضافه کرد: آیا وقتی با خانواده به رستوران می روید از کودک خود نظر می‌گیرید و اصلاً به حقوق شهروندی برای خانواده خود واقف هستید.

نظری پور کیایی اظهار داشت: نیازهای زنان شهری و روستایی متفاوت است و موضوعات مختلف می‌تواند دستور کار فعالیت‌های آموزشی باشد.

وی بیان کرد: تاکید وزیر کشور این است که بانوان بخشدار که تجربه دارند فرماندار شوند و به سطوح بالا برسند و تسهیلات بنگاه‌های اقتصادی با زنان کارآفرین باید به راحتی داده شود و گرفتن وثیقه هم سهل تر باشد.

نظری پور کیایی یادآور شد: رویکرد ما این است که مشکلات واحدهایی که مدیر آنها زن است یا واحدهایی که شاغلان زن آن زیاد است از حمایت بیشتری برخوردار شوند.

وی با تشکر از استاندار قزوین در اعتماد به بانوان در سپردن مسئولیت‌ها به این گروه گفت: اعتماد به جامعه زنان و ارتقای جایگاه مدیریتی آنها در قزوین با حمایت استاندار بخوبی انجام شده و امیدواریم ۳۰ درصد واگذاری مسئولیت‌ها با سرعت بیشتری عملیاتی شود.

زنان در قزوین معاون فرماندار شوند

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده در ادامه از استاندار قزوین درخواست کرد در سمت معاون فرماندار از زنان استفاده شود.

وی همچنین در واگذاری بیشتر امور به زنان از استاندار خواست مسئولیت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری را هم به یک زن توانمند واگذار کند.

قزوین، ظرفیت‌های زیادی دارد، به زنان اعتماد شده است

نظری پور در ادامه با اشاره به توانمندی‌های استان قزوین اظهار داشت: قزوین با داشتن بناهای تاریخی از کمبود هتل و اقامت گاه برای جذب گردشگر رنج می‌برد که باید نسبت به توسعه بوم گردی اقدامات بیشتری صورت گیرد.

کد خبر 4629140

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۲۴۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ دکتر علیرضا مهرعلیان، رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین به مناسبت هفته سلامت در دیدار با دکتر فاطمه محمدبیگی، مدیرکل کتابخانه عمومی استان قزوین گفت: اگر به سواد سلامت اهمیت داده نشود و جدی گرفته نشود، عوارض متعددی را در حوزه‌های مختلف زندگی برای فرد در پی خواهد داشت.

این مقام مسوول با اذعان به اینکه افزایش ارتقای فرهنگ سلامت در جامعه باعث کاهش هزینه‌های درمان و از بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری می‌کند؛ گفت: ارتقای سواد سلامت افراد، باعث می‌شود که فرد، جامعه‌ای ایمن و امید به زندگی بیشتری داشته باشد.

دکتر فاطمه محمدبیگی، مدیرکل نهاد کتابخانه عمومی استان هم ضمن تبریک هفته سلامت و قدردانی از زحمات کادر سلامت، گفت: تلاش برای هم‌افزایی در ارتقای سرانه مطالعه کتاب و آشنایی بیشتر دو حوزه بهداشت و کتاب‌خوانی و استفاده از پتانسیل کتابخانه‌ها به عنوان یک مکان فرهنگی و اجتماعی برای خدمات‌دهی به افراد، بدون هیچ محدودیتی است.

گفتنی است، این نشست به منظور سلامت خانواده و فرهنگ سلامت در اداره کل کتابخانه عمومی قزوین برگزار شد و مقرر شد که با همکاری بین دو حوزه، مسابقه کتابخوانی با موضوع سلامت روان در سامانه مسابقات کتابخوانی برای عموم مردم برگزار شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900612

دیگر خبرها

  • کیهان: ما محترمانه حجاب سر زنان می کنیم اما رضا شاه با ضرب و شتم حجابشان را برمی داشت
  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • هدف از تحمیل بی‌حجابی به جامعه چیست؟
  • برگزاری ماراتن کنکور در کرمانشاه با پیشتازی بانوان
  • تعداد زنان کارگر به روایت وزیر کار
  • بیش از ۳ میلیون از جامعه کارگری را زنان تشکیل می دهند
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • رسانه‌های بیگانه چگونه زنان را عامل رسیدن به اهداف خود می کنند؟
  • واگذاری زمین نباید به برخی خوش‌نشین‌ها انجام شود
  • واگذاری کاروانسرای ینگی امام به بخش خصوصی در اولویت است