Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، گزارش اولیه هیئت ویژه بررسی سیلاب‌ها با حضور دکتر محمود نیلی احمدآبادی به عنوان رئیس این هیئت و اعضای هیئت ارائه شد.

نیلی احمدآبادی عصر امروز در نشست خبری گفت: ۴۳ روز از صدور حکم رئیس جمهور می‌گذرد هیئت در این مدت کار خود را آغاز کرده است. هر هفته به صورت منظم جلسات آن شکل گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی هدف اصلی این هیئت را استفاده از همه ظرفیت‌های کارشناسی، تخصصی و علمی کشور و بهره مندی از تجارت جهانی عنوان کرد.

وی افزود: اولین اقدامی که صورت گرفته این است که افرادی که دارای تخصص در زمینه سیل بودند به همکاری دعوت شدند. بیش از ۲۵۰ نفر از متخصصان و دانشمندان کشور برای حضور در این کارگروه‌ها دعوت شده و برای آنها حکم صادر شده است.

رئیس هیئت ویژه گزارش ملی سیلاب‌ها افزود: همین تعداد نیز به شیوه‌های مختلف با هیئت همکاری دارند. ۱۲۱ نفر از اعضای هیئت علمی که با این کارگروه‌ها همکاری می‌کنند از دانشگاه‌های ‏غیر‏ استان تهران هستند، ۷۶ نفر از این اعضا از استان‌های خوزستان، گلستان، فارس و ۴۵ نفر نیز از استان‌های دیگر فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: این هیئت سعی می‌کند که از حداکثر ظرفیت علمی تخصصی کشور استفاده کند.

نیلی احمدآبادی گفت: علاوه بر اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها از انجمن‌های علمی، مهندسان مشاور و افراد حوزه‌های صاحب تخصص دعوت شده است تا با این هیئت همکاری کنند و ما با استقبال گسترده گروههای مردمی و تخصصی در این زمینه مواجه شدیم.

وی تصریح کرد: این هیئت با استفاده از شیوه مدیریت دانش به جمع آوری آنچه که با موضوع سیل در فضای مجازی وجود داشت اقدام کرد و بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار متن، خبر، گزارش و فیلم که در مورد سیل منتشر شده است را جمع آوری کرده و در اختیار اعضای کارگروه‌های هیئت قرار داد.

وی گفت: همچنین بیش از ۱۳ گزارش از کشورهای مختلف که در مورد سیل تجربه داشتند جمع آوری شده است. این هیئت همکاری گسترده بین المللی نیز در این زمینه دارد.

رئیس هیئت ویژه بررسی سیلاب‌ها تصریح کرد: بیش از ۸ هزار سوال به ۲۰۰ سازمان و نهاد ارسال کرده ایم تا پس از دریافت پاسخ این سوالات بتوانیم گزارش مرحله اول‏‬ را ارائه کنیم. همکاری بسیار خوبی از جانب دانشگاه‌ها داشتیم. دانشگاه‌های استان‌های سیل زده به عنوان دانشگاه‌های معین انتخاب شدند تا از هیئت پشتیبانی کنند. دستگاه‌های اجرایی همکاری بسیار خوبی با هیئت داشتند. کارگروه‌های هیئت همچنین از ظرفیت دانشجویان دکتری استفاده کرده اند و این فرصت بسیار خوبی فراهم شد تا از ظرفیت دانشجویان دکتری استفاده شود.

نیلی احمد آبادی خاطرنشان کرد: در صورت تدوین گزارش این هیئت می‌توان عناوین زیادی برای حل مشکلات کشور تدوین کرد تا برای ایجاد پایان نامه در اختیار دانشجویان داد.

وی گفت: برای تدوین گزارش نهایی، یک گروه تلفیق ایجاد شد تا چهارچوبی برای گزارش نهایی تهیه کند که این گزارش قابل استفاده، مستند و به شیوه کاملاً علمی باشد.

رئیس هیئت ویژه بررسی ملی سیلاب‌ها در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در خصوص استفاده از ظرفیت‌های بین المللی در زمینه سیل افزود: ما مطمئناً از ظرفیت‌های بین المللی استفاده می‌کنیم و از دانشگاه‌هایی که در این زمینه تجربه دارند استفاده خواهیم کرد. تعداد زیادی از متخصصین ایرانی مقیم خارج از کشور اعلام آمادگی کرده اند تا با این هیئت همکاری کنند.

کد خبر 4628916 زهرا سیفی

منبع: مهر

کلیدواژه: سیلاب دانشگاه تهران محقق ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۲۴۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی ایران برای تعمیر هواپیما و صدور خدمات مهندسی به کوبا


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مهرداد بذرپاش در دیدار با وزیر حمل و نقل جمهوری کوبا با اشاره به اینکه بسیاری از توافقات گذشته میان دو کشور هنوز اجرایی نشده است افزود: در همکاری دو جانبه میان دو کشور بخش بنادر مورد تاکید ایران است تا برای دپوی کالا یک مرکز لجستیک و یا انبار از بنادر ایران در اختیار کوبا قرار گیرد.
وزیر راه و شهرسازی افزود: بنادر ایران برای تردد دریایی از ظرفیت مناسبی برخوردار است که می‌تواند یک پیوند خواهر خواندگی میان دو کشور ایجاد شود و می‌توانیم کمیسیون مشترک نیز برای این مقوله داشته باشیم.
بذرپاش افزود: در حوزه هوایی نیز ایران آمادگی دارد در زمینه تعمیرات هواپیما همکاری‌های لازم را با این کشور داشته باشد.
وزیر راه و شهرسازی همچنین به مقام کوبایی پیشنهاد کرد در بخش ریلی از ظرفیت شرکت‌های ایرانی همانند واگن پارس و مپنا برای ساخت و تعمیرات لوکوموتیو استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای همکاری با مجمع تقریب
  • عزم هیئت الجزایری برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • احیای گنجینه‌های تاریخی حیدرآباد به دست متخصصان ایرانی
  • اعلام آمادگی وزارت دفاع برای همکاری با زیمباوه
  • ام‌ اس زودرس قابل تشخیص است؟
  • ترک فعل‌ها در سیل اخیر بررسی می‌شود
  • آمادگی ایران برای تعمیر هواپیما و صدور خدمات مهندسی به کوبا
  • آمادگی دانشگاه آزاد برای همکاری با صنعت
  • اعلام آمادگی ایران برای همکاری دفاعی و امنیتی با هند
  • بارندگی در زارچ با ثبت کمترین خسارت