Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد گهری شامگاه چهارشنبه در نشست خبری سی امین سال تاسیس دانشگاه صنعتی اراک، اظهار داشت: سال ۹۳ ارزش قراردادهای دانشگاه صنعتی اراک برای ۷ قرارداد ۵۸ میلیون تومان بوده است و تعداد قراردادها و تفاهم نامه های دانشگاه صنعتی اراک تا پایان سال ۹۷ به ۱۷ قرارداد با ارزش حدود ۱۴ میلیارد تومان رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ارتباط با مراکز توسعه پژوهشی بیان کرد: علاوه بر مرکز تحقیقات آلومینیوم، مراکز تحقیقات دیگری در دو سال گذشته از قبیل مراکز توسعه پایدار با همکاری شهرداری و شورای شهر مرکز به طورمشترک ایجاد شده که در حوزه مسایل شهری فعالیت خواهد کرد و دستاورد خوبی برای استان به همراه دارد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اراک گفت: علاوه بر نهادهای دولتی بخش خصوصی نیز با دانشگاه صنعتی اراک همکاری می کند و از جمله آن می توان به مشارکت مرکز تحقیقات موتورهای احتراق داخلی با یکیس از شرکت های مرتبط با این حوزه اشاره کرد.

گهری اظهار کرد: تفاهم نامه تاسیس آزمایشگاه جوش با یکی دیگر از شرکت منعقد شده است و نتایج مطلوبی را به دنبال دارد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اراک گفت: این دانشگاه در حوزه محیط زیست نیز فعالیت های مطلوبی دارد که استحصال نخاله های ساختمانی برای امکان بازگشت این محصولات به چرخه تولید از جمله این مباحث می باشد.

گهری اظهار کرد: در زمینه آب و مدیریت کیفیت آب تحقیقاتی در دست اجرا است و امسال در نظر داریم در چند حوزه از جمله آلودگی آب، خاک و هوا کارهای تحقیقاتی انجام دهیم.

کد خبر 4629235

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه صنعتی اراک دانشگاه های ایران صنعت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۲۶۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور استاندار خراسان رضوی بر راه اندازی تیمارگاه حیات وحش در استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، استاندار خراسان رضوی در بازدید خود از اداره کل محیط زیست استان که به مناسبت هفته زمین پاک صورت گرفت، دستور ساخت تیمارگاه حیات وحش استان را صادر کرد.

یعقوبعلی نظری در این بازدید با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی و آموزشی در حوزه محیط زیست، گفت: با ارتباطی که از طریق این محور‌ها برقرار می‌شود مدیریت این حوزه راحت‌تر پیش خواهد رفت.

وی افزود: محیط‌زیست یک زیرساخت لازم برای همه فعالیت‌هاست که هم برای حال و هم برای آینده ضرورت دارد.

استاندار خراسان رضوی بر روان‌سازی و تسریع در صدور مجوز‌ها تاکید و بیان کرد: در محیط زیست نگاه ایجابی باید وجود داشته باشد.

در این تیمارگاه، حیات وحش از جمله پرندگان آسیب دیده تیمار می‌شوند و پس از بهبودی به محیط زیست برخواهند گشت.

استاندار خراسان رضوی در برنامه امروز خود از بخش‌های مختلف اداره کل محیط زیست استان بازدید کرد و از نزدیک در جریان فعالیت این حوزه قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • گردهمایی بزرگ تاریخ علم
  • سالانه یک میلیون تن پسماند صنعتی در استان مرکزی تولید می شود
  • جایزه ملی محیط زیست برای دانشجوی دانشگاه صنعتی بهبهان
  • دستور استاندار خراسان رضوی بر راه اندازی تیمارگاه حیات وحش در استان
  • نشست اعضای شورای پژوهشی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با اساتید دانشگاه ارومیه
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • راه‌اندازی تیمارگاه حیات وحش در خراسان رضوی
  • فقط نیمی از پسماند پزشکی هرمزگان اصولی دفع می‌شود
  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • تاثیر هنر در حفاظت از محیط زیست