Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@22:50:32 GMT

۴۰ هزار زن سرپرست خانوار در قزوین زندگی می‌کنند‌

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۲۶۸۸۵

۴۰ هزار زن سرپرست خانوار در قزوین زندگی می‌کنند‌

استاندار قزوین گفت: وجود بیش از ۴۰ هزار زن سرپرست خانوار در قزوین رسالت ما در تحقق حقوق زنان در شهر را سنگین تر میکند. ۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۹ استانها قزوین نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، عبد المحمد زاهدی شامگاه گذشته در جلسه کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استانداری قزوین که با حضور مسئولان و جمعی از زنان موفق استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: تحقق عدالت شغلی بین زن و مرد از مباحثی است که سال های زیادی در خصوص آن به بحث و گفت وگو سپری شده ‌اما چیزی که امروز واضح است حضور اجتماعی زنان و حضور جدی زنان کارآفرین در عرصه های اقتصادی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به دلیل شرایط خاص اقتصادی و فعالیت شهرک های صنعتی زنان استان قزوین بیشتر در عرصه های دولتی و مدیریتی فعالیت داشته‌اند اما زنان موفقی نیز در دل صنایع استان فعالیت می‌کنند.

استاندار قزوین عنوان کرد: شرایط تحصیل آسان، افزایش درک عمومی و همراهی خانواده‌ها در پیشرفت زنان سبب شد امروز با تعداد قابل توجهی از بانوان تحصیلکرده در استان مواجه باشیم که متقاضی مشاغل مدیریتی و حضور در عرصه های اجتماعی هستند.

مشاور وزیر کشور در امور زنان: استفاده از بانوان در پست های مدیریتی تحقق برابری شغلی استایجاد 140 هزار فرصت شغلی برای زنان سرپرست خانوارزاهدان| بازید استاندار از کارگاه تولیدی چاپ‌روی پارچه زنان سرپرست خانوار به روایت تصویر

وی گفت: اگرچه زنان در بسیاری از موارد قابلیت‌های خود را به اثبات رسانده‌اند اما معتقدیم کرامت زن از هر چیز دیگری با ارزش‌تر است و اگر فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی زنان در حال گسترش است به منظور تسهیل این فعالیت‌ها دولت باید حمایت های مختلفی از این زنان داشته باشد.

زاهدی خاطرنشان کرد: زنان استان قزوین امروز در کنار تصدی‌گری در پست‌های مدیریتی در عرصه‌های فرهنگی و ورزشی نیز توانسته‌اند قابلیت‌های خود را به خوبی به نمایش بگذارند و امروز از 111 ورزشکار و قهرمان ملی و بین‌المللی از استان قزوین نام 23 بانوی قزوینی می‌درخشد.

وی گفت: 12 زن درشورای شهر قزوین عضو دارند و همچنین نزدیک به 300 بانوی توانمند در صنعت استان حضور جدی و مدیریتی دارند.

استاندر قزوین بیان کرد: تصدی پست های مدیریتی در دولت از خواسته هایی بود که زنان در سال های گذشته با جدیت پیگیر آن بودند و همین مسئله سبب شد تا اعتماد سازی دوباره ای بین فعالیت های زنان و دولت ایجاد شود.

زاهدی گفت: امروز 41 دصد زنان در اشتغال استان در وضعیت مناسبی هستند و تعدادی نیز به مشاغل مدیریتی منصوب شده اند.

وی در پایان تصریح کرد: 41 درصد زنان شاغل استان قزوین در دستگاه های اجرایی استان قزوین مشغول به فعالیت هستند.

انتهای پیام/ش

R41364/P/S6,63/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۲۶۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لقب جدید استقلالی‌ها به پسر ناصر حجازی

آفتاب‌‌نیوز :

بعد از کش و قوس‌های فراوان سرانجام با تغییرات مدیریتی رخ داده در باشگاه استقلال، این تیم سرپرست جدید خود را هم شناخت و آتیلا حجازی پیشکسوت آبی‌ها روی نیمکت شماره یک تیم محبوبش به عنوان سرپرست خواهد نشست.

حجازی روز جمعه برای اولین بار در تمرین استقلال به عنوان سرپرست حضور پیدا کرد و مورد تشویق هواداران قرار گرفت. هواداران استقلال که در کمپ مرحوم ناصر حجازی حضور یافته بودند استقبال ویژه‌ای را از آتیلا انجام دادند و به او یک لقب جالب را هم سپردند.

استقلالی‌ها آتیلا را با لقب «یادگار اسطوره» مورد تشویق قرار دادند و همین موضوع با واکنش او که رفتن به سمت سکو‌ها و دست تکان دادن بود همراه شد. فرزند ناصر حجازی که خودش هم محبوبیت خاصی بین هواداران استقلال دارد در مصاحبه‌ای که با رسانه‌ها انجام داد نیز نام پدرش را بر زبان آورد.

او گفت: «استقلال که تیم محبوب و مورد علاقه دوران بچگی من و همچنین تیم پدر من است، بی‌درنگ دوست داشتم بتوانم به این باشگاه خدمت کنم هر چند که این خدمت کوچک باشد. خوشحالم که در این باشگاه حضور دارم.»

بی‌شک حضور آتیلا حجازی روی نیمکت استقلال در بازی‌های آینده لیگ برتر می‌تواند باعث جذاب‌تر شدن این نیمکت نیز بشود. آتیلا حالا امیدوار است جام قهرمانی لیگ برتر را در پایان فصل به آغوش بکشد و در این مسیر او باید به جواد نکونام و شاگردانش کمک زیادی بکند.

منبع: ورزش سه

دیگر خبرها

  • سرپرست استقلال مجوز نگرفت؛حجازی سکونشین شد+ فیلم
  • ارزیابی آمادگی ۴۰۰۰ خانوار قزوینی برای مواجهه با مخاطرات
  • مخالفت شدید روزنامه سپاه به ممنوعیت ورود زنان به ورزشگاه‌ها
  • مخالفت شدید روزنامه وابسته به سپاه با ممنوعیت جدید ورود زنان به ورزشگاه‌ها: این یعنی اعتراف به شکست فرهنگی/ مراقب پیامدهای بین‌المللی این اقدام باشید
  • زمینه فعالیت مشاغل خانگی را در اصفهان تقویت می‌کنیم
  • روایت خبرنگار صداوسیمای لرستان از کوچ عشایر
  • نرخ جمعیت در قزوین بحرانی است / کاهش جمعیت در مرکز استان
  • پرداخت حق بیمه بیش از ۲ هزار زن سرپرست خانوار هرمزگانی
  • لقب جدید استقلالی‌ها به پسر ناصر حجازی
  • واژگونی خودرو در آزاد راه قزوین - زنجان با ۳ مصدوم