Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، دفتر «خوان گوآیدو» رهبر مخالفان دولت ونزوئلا بامداد پنج‌شنبه (به وقت تهران) اعلام کرد که مذاکرات با نمایندگان دولت که در شهر «اسلو» نروژ در جریان بود، بدون دستیابی به توافق به پایان رسیده است.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «این دیدار بدون توافق به پایان رسید. ما تأکید کردیم که میانجیگری، هر زمان که عناصر لازم برای پیشبرد راه‌حل واقعی وجود داشته باشد، برای ونزوئلا سودمند خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

بر اساس این بیانیه، تیم اعزامی گوآیدو بر کنار رفتن «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور قانونی ونزوئلا، تشکیل یک دولت انتقالی و برگزاری انتخابات، تأکید کرده است.

دولت نروژ به عنوان میزبان این مذاکرات، چهارشنبه شب اعلام کرد طرفین برای پیشرفت گفت‌وگوها، از خود «اراده» نشان داده‌اند.

در این بیانیه آمده است: «طرفین برای حرکت به جلو در جهت یافتن راهکاری مورد توافق و قانونی برای این کشور که شامل موضوعات سیاسی، اقتصادی و انتخاباتی است، از خود اراده نشان دادند.»

مذاکراتی که چهارشنبه به پایان رسید، از روز شنبه آغاز شده بود و دومین دور مذاکرات رسمی طرفین در اسلو به شمار می‌آید.

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا ابتدای این هفته گفت واشنگتن امیدوار است که مذاکرات اسلو بر نحوه کنار رفتن مادورو متمرکز باشد.

در مقابل، وزارت خارجه روسیه روز دوشنبه اعلام کرد این کشور آماده است تا در صورت نیاز در روند مذاکرات میان نمایندگان دولت و معارضین ونزوئلا نقش‌آفرین باشد. روسیه از ادامه گفت‌وگوها میان طرفین درگیر در ونزوئلا استقبال کرد، اما هشدار داد که کشورهای خارجی نباید برای دولت قانونی ونزوئلا ضرب‌الاجل تعیین کرده یا کاراکاس را برای امتیازدهی تحت فشار قرار دهند.

آمریکا و گروهی از متحدان این کشور سوم بهمن ماه سال گذشته در اقدامی غیرقانونی گوآیدو رهبر شورای ملی ونزوئلا را به عنوان «رئیس‌جمهور موقت» این کشور به رسمیت شناخته و ادامه دولت مادورو را که تنها چند ماه پیش از آن با رأی بالای مردم ونزوئلا مجددا به ریاست‌جمهوری انتخاب شده بود، غیرقانونی اعلام کردند.

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، کاخ سفید هنگام اعلام به رسمیت شناختن گوآیدو انتظار داشته وی ظرف تنها چند روز رسما مادورو را کنار بزند و نظامیان را نیز با خود همراه کند. با گذشت چند ماه، این سناریو عملا شکست خورده و تلاش‌های واشنگتن برای ترغیب نظامیان به حمایت از گوآیدو ناکام مانده است.

«مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا بامداد پنج‌شنبه (به وقت تهران) اعلام کرد تلفنی با گوآیدو گفت‌وگو و بر حمایت واشنگتن از او تأکید کرده است.

پنس در این توییت «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور قانونی ونزوئلا را «دیکتاتور» و «سرکوبگر» توصیف و بار دیگر عنوان کرده است که «نیکلاس مادورو باید برود.»

واشنگتن بر اساس راهبرد موسوم به «دکترین مونرو» آمریکای لاتین را حوزه نفوذ خود می‌داند و به همین دلیل کشورهای ناهمسو با خود را برای تغییر رویکرد تحت فشار قرار می‌دهد.

«جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید اسفند ماه سال گذشته به صراحت به این موضوع اذعان کرد و گفت: «ما در این دولت از به کار بردن عبارت «دکترین مونرو» ابایی نداریم. این کشوری است که در نیمکره ما واقع شده و از دوره رونالد ریگان هدف رؤسای‌جمهور ایالات متحده این بوده که نیمکره‌ای کاملا دموکراتیک داشته باشیم. من اواخر پارسال هم اشاره کردم که ما سه‌گانه استبداد از جمله کوبا و نیکاراگوئه و همچنین مادورو را به دقت تحت نظر داریم.»

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۲۶۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویر جالب از عکس یادگاری بعد از ۱۰ سال

به گزارش “ورزش سه”، نفت آبادان این روزها در تلاش برای دستیابی به امتیازات بقا قرار گرفته و البته کار سختی برای این مهم پیش روی خود دارد.

آبادانی‌ها که در تقابل با هوادار تهران از امید زیادی برای رسیدن به نتیجه و پایان دادن به ناکامی خود برخوردار بودند، علیرغم گل زودهنگامی که به ثمر رساندند، در نهایت با شکست برابر شاگردان مسعود شجاعی کار را پایان دادند تا پنج هفته نگران‌کننده در انتظار آبادانی‌ها باشد.

اما در این بازی اتفاق جالبی رقم خورد؛ صادق بارانی کاپیتان اسبق پیکان که خاطرات تلخ و شیرینی در دوران حضورش در این تیم و استادیوم دستگردی دارد، در شرایطی بار دیگر در این استادیوم و البته با پیراهن نفت آبادان برابر حریف به میدان رفت که یکی از حاضران اتفاق جالبی برای او رقم زد. یکی از حاضران با نمایش عکسی از دورانی که توپ جمع‌کن بود و با کاپیتان اسبق پیکان در دوران کودکی عکس یادگاری گرفته بود، اکنون بعد از ۱۰ سال بار دیگر او را سورپرایز کرد.

بارانی که تجربه صعود با پیکان و ملوان را به لیگ برتر دارد، باید دید اکنون در کنار دیگر بازیکنان نفت آبادان قادر خواهد بود اینبار جواز بقای طلایی‌پوشان را در این ماموریت سخت به نتیجه برساند یا خیر.

دیگر خبرها

  • منابع مصری:مذاکرات آتش‌بس بی‌نتیجه بود/گفت‌وگوها امروز ادامه دارد
  • پیشرفت‌ چشمگیر در روند مذاکرات مربوط به آتش بس در غزه
  • آخرین شانس صلح؛ مذاکرات آتش‌بس در قاهره نتیجه بخش است؟
  • تصویر جالب از عکس یادگاری بعد از ۱۰ سال
  • حماس : پایان هر توافقی باید تضمین‌ کننده آتش‌ بس دائمی باشد
  • واکنش کرملین به مذاکرات «صلح اوکراین» در سوئیس در غیاب روسیه!
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در 4 ماه گذشته خبر داد
  • ضرر ۲ میلیارد دلاری ونزوئلا به دلیل تحریم‌ها
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در ۴ ماه گذشته خبر داد
  • حماس: پایان هر توافقی باید تضمین‌کننده آتش‌بس دائمی باشد