Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علیرضا آرامی طی سخنانی در جمع مردم گرمسار هم‌زمان با صبح پنج‌شنبه در مسجد جامع این شهر ضمن بیان اینکه مطالبات مردم گرمسار در سایه بی‌توجهی مسئولان استان سمنان قرار دارد، ابراز کرد: این مطالبات آزادراه حرم تا حرم، مقوله صنایع آلاینده و از آن مهم‌تر تأمین آب شرب و کشاورزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مسئولان کشور و مسئولان استان از استاندار و دیگران همه باید بدانند که توجه به‌حقوق مردم گرمسار لازم است لذا نباید سیاست‌هایی را اعمال کنند که حقوق شهرستان و مردم آن ضایع و مردم دچار خسارت شوند.

تأمین آب در اولویت

امام‌جمعه گرمسار بیان کرد: مسئله نخست در گرمسار، موضوع تأمین آب شرب و کشاورزی است که مسئولان می‌بایست جلوی بالادستی‌هایی که دست‌درازی به‌حق آبه مردم گرمسار را در حبله رود صورت می‌دهند، بگیرند چراکه این آب حق مردم گرمسار است.

آرامی بابیان اینکه فصل تابستان است و اگر مردم گرمسار، دامداران و عشایر آب نداشته باشند متضرر می‌شوند، ابراز کرد: این قشر در خط مقدم شعار سال رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار دارند آن‌هم تولیدی که ۱۰۰ درصد داخلی و بدون هیچ وابستگی صورت می‌گیرد اما مسئولان باید بدانند که اگر رونق تولید می‌خواهند باید آب تأمین شود.

وی افزود: تعهدات مسئولان استان سمنان برای افزایش ظرفیت سد، لوله‌گذاری و تأسیسات آب شرب معطل‌مانده و ما معتقد هستیم که می‌بایست تسریع شود.

بی‌عدالتی در توزیع آب

امام‌جمعه گرمسار بابیان اینکه خوشبختانه مسئولان پیگیر حق آبه شهرستان هستند اما باید از مسئولان استان سمنان گلایه‌ای کرد و آن این‌که مردم معتقد هستند، آب از طریق باران الهی آمده و این دولت نیست که برای آن هزینه‌ای کرده باشد و آن را به مردم بفروشد لذا خواستار تخفیف پول آب کشاورزی هستند اما کسی به این گلایه گوش نکرده است.

آرامی بیان کرد: شنیده‌شده که مسئولان استان تهران در برخی مکان‌ها آب را مجانی به کشاورزان می‌دهند لذا این بی‌عدالتی است که در یک استان آب مجانی داده شود و در استانی دیگر با این هزینه گران.

وی بابیان اینکه دیگر نکته گرمسار امروز مقوله امنیت جانی است که حق مردم محسوب می‌شود، افزود: اتوبان حرم تا حرم از گرمسار عبور می‌کند اما این جاده به‌گونه‌ای پایه‌گذاری شده که بخشی از آن آزادراه می‌شود و در کنارش جاده‌ای دوطرفه و پرخطر برای عموم مردم گرمسار باقی می‌ماند درنتیجه تردد در این آزادراه برای کارگری که هرروز از آن تردد می‌کند تا به محل کار خود برسد توان پرداخت عوارض آن را ندارد و مجبور است از راه دوطرفه قدیمی تردد کند که به آن قتلگاه مردم گرمسار اطلاق می‌شود.

ضرورت حفظ هوای پاک

امام‌جمعه گرمسار بیان کرد: از همان اول مسئولان شهرستان گرمسار و استان سمنان می‌بایست حواسشان می‌بود تا طراحی آزادراه حرم تا حرم متناسب با نوع تردد در محدوده گرمسار باشد اما این موضوع شکل نگرفت و امروز هم به ما جواب می‌دهند که این طراحی به اتمام رسیده و دیگر نمی‌توان آن را تغییر داد؛ اما بنده عرض می‌کنم که باید بشود زیرا مال مهم‌تر از جان مردم نیست.

آرامی همچنین با بیان اینکه سومین موضوع اما هوای پاک به‌مثابه حق مسلم مردم گرمسار است، افزود: این‌گونه نیست که ما بخواهیم هوای تهران را پاکیزه کنیم درازای آن هوای گرمسار آلوده شود و ما از مسئولان می‌پرسیم که آیا این حق است؟ امروز همگان می‌دانند که بخشی از صنایع گرمسار آلاینده هستند و اگر شب‌ها که معمولاً نظارتی نیست از کنار این صنایع عبور کنید بوی نامطبوع آن مشام را آزار می‌دهد.

وی افزود: درگذشته تصمیماتی گرفته شد که کارخانه‌های جدید از بخش آلاینده‌ها نباشند لذا این قانون در استان سمنان تصویب شد اما امروز شنیده‌ها حاکی از آن است که قانون اجرا نشده و حتی قانون جدید دیگری مصوب کرده اند که هر کس بیاید هر کارخانه‌ای را که می‌خواهد بزند تا مردم گرمسار دچار بیماری شوند لذا باید مسئولان به این امر واقف باشند.

کد خبر 4629283

منبع: مهر

کلیدواژه: گرمسار تامین آب شرب استانداری سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۲۷۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورا‌ها یکی از ظرفیت‌های مهم نظام اسلامی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، امام جمعه شهرکرد گفت: مسئله شعار سال نشان از حضور مردم در عرصه‌های مختلف دارد، اما گاهی گلایه‌هایی در مورد مطرح نکردن مطالبات مردم مطرح می‌شود که باید شورا‌ها واقعیات را مطرح کنند، همچنین مسئولان نسبت به شورا‌ها عنایت لازم را داشته باشند تا با همدلی و همکاری مشکلات مردم رفع شود.
حجت السلام والمسلمین نکونام با اشاره به روز معلم و شهادت شهید مطهری، افزود: شهید مطهری الگوی تمام عیار، شخصیتی جامع، موثر و مفید برای جامعه به ویژه فرهنگیان است، امروز فرهنگیان با انگیزه در صحنه حاضرند، اما ضرورت‌ها بیش از پیش است.
وی گفت: تربیت نسل جوان و نوجوان، جهت‌دهی فکری، اخلاقی، علمی و ایمانی آنها کاری است که عمده آن در آموزش و پرورش و به دست معلمان شکل می‌گیرد که باید انگیزه لازم در معلمان ایجاد شود کما اینکه خلاء‌هایی وجود دارد که باید رفع شوند، بنابراین معلمان باید با انگیزه کافی تربیت نسل جوان و نوجوان را مفید و کارا انجام دهند.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه نماز جمعه پایگاه مردمی است، تصریح کرد: سخن اصلی در این پایگاه‌ها سخن مردم است، مواضع امام جمعه از مواضع رهبری اخذ می‌شود و باید خط مشی رهبری دنبال شود، در مواضع مقام معظم رهبری مطالبات مردم بیان می‌شود به گونه‌ای که ائمه جمعه باید حرف دل مردم را بیان کنند و باید اجازه دهند با رعایت موازین، اخلاق و حفظ حریم و حرمت مسئولان مطالبات بیان شود و با سعه صدر پیگیر و شنوای مطالبات مردم باشند.

دیگر خبرها

  • مطالبات مردم روستاهای آبپخش پیگیری می‌شود
  • ببینید | تصاویری از ایجاد دریاچه‌ای از زباله در اطراف تهران؛ بی‌توجهی مسئولان به وعده‌ خود!
  • انعکاس مطالبات مردم در بسته شهروند خبرنگار
  • نماز جمعه پایگاه مردمی است
  • شورا‌ها یکی از ظرفیت‌های مهم نظام اسلامی
  • پرداخت مطالبات ساکنین پایین‌ دست سد سیمره/ بی‌توجهی در حوزه پسماند زیبنده استان ایلام نیست
  • حرف دل مردم در تریبون نماز جمعه زده شود
  • رسانه‌ها مشکلات را با رعایت اخلاق منعکس کنند
  • دولت توانسته بخش قابل توجهی از اهداف خود برای رفع ناترازی‌ها و مشکلات اقتصادی را محقق کند
  • «پاسخ»؛ ویژه‌برنامه شبکه باران برای پاسخگویی مسئولان به مطالبات مردم