Web Analytics Made Easy - Statcounter

عربستان به رغم تلاش‌های پشت پرده برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، درگیری با رژیم صهیونستی را بزرگترین چالش فرا روی جهان اسلام دانست و خواستار واکنش قوی و جدی در برابر حملات اخیر به دو ایستگاه پمپاژ نفت در عربستان و کشتی‌های تجاری و نفت‌کش‌ها ‌در خلیج فارس شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، ابراهیم العساف، وزیر خارجه عربستان در نشست مقدماتی وزیران خارجه برای نشست سران کشورهای عضو  سازمان همکاری اسلامی که قرار است فردا (جمعه) برگزار شود، گفت: ما درک می‌کنیم جهان اسلام با چالش‌ها و تحولات بسیار حساس و خطرناکی روبه‌روست که مداخله در امور داخلی کشورهای اسلامی، افزایش تعداد پناهجویان و آوارگان، اشاعه آفت تروریسم و طایفه‌گرایی از میان این خطرات هستند، از این رو باید تلاش جدی برای بررسی ابعاد و پیامدهای این خطرات از سوی ما صورت بگیرد، باید بهترین راهکارها برای حل این مشکلات را بیابیم و با آنها با جدیت برخورد کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

العساف افزود، پنجاهمین سالگرد تاسیس سازمان همکاری اسلامی را شاهد هستیم و همچنان بزرگترین چالش‌ها در مقابل جهان اسلام مناقشه با اسرائیل است.

وی ادعا کرد: مساله فلسطین مساله اول عربستان است و دستیابی ملت فلسطین به حقوق قانونی‌شان در ایجاد کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی و طبق طرح صلح عربی را مورد تاکید قرار می‌دهیم و می‌گوییم جامعه جهانی باید به مسؤولیت سیاسی و اخلاقی خود در تحقق این امر عمل کند.

العساف در ادامه اقدام خرابکارانه علیه چهار کشتی در آب‌های منطقه‌ای امارات در ۱۲ ماه مه و نیز حملات به دو ایستگاه پمپاژ نفت عربستان را تهدیدی علیه اقتصاد جهانی و خطری بر امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی خواند و گفت، باید با این حملات و اقدامات به طور قاطع و با قدرت برخورد شود.

رئیس دستگاه دیپلماسی عربستان همچنین بدون اشاره به جنایت‌های کشورش علیه ملت یمن و کشاندن پای ایران به مساله یمن ادعا کرد، مداخلات رنج یمنی‌ها را افزایش داده است.

العساف در عین حال تاکید کرد، ریاض از شورای نظامی سودان و گام‌های آن در جهت برقراری ثبات در کشور حمایت می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان همكاري اسلامي عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۲۷۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رام‌الله: اگر حمایت آمریکا نبود نتانیاهو جرأت به چالش کشیدن قوانین بین‌المللی را نداشت

سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد اگر حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی نبود نخست وزیر این رژیم جرأت نمی‌کرد قوانین بین‌المللی را به چالش بکشد.

به گزارش ایسنا، نبیل ابوردینه، سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: اگر حمایت غیر اخلاقی و جانبدارانه آمریکا از رژیم اشغالگر نبود بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل جرأت نمی‌کرد با پافشاری بر تکمیل و ادامه تجاوز و ارتکاب کشتارهای جمعی بیشتر علیه ملت فلسطین مشروعیت و قوانین بین‌المللی را به چالش بکشد.

طبق گزارش سما، وی افزود: جانبداری کورکورانه آمریکا از اسرائیل و حمایت از آن در برابر مجازات و قوانین و مشروعیت بین‌المللی ثابت کرد که دولت آمریکا شریک جنایت‌های نتانیاهو است و مسئولیت کامل ادامه جنگ نسل کشی را بر عهده دارد.

ابوردینه از دولت آمریکا خواست فورا وارد مداخله شده و مقامات رژیم اشغالگر را به توقف جنایت‌های خود ملزم کند و مانع حمله رژیم صهیونیستی به شهر رفح شود که پیامدهای خطرناکی برای تمام منطقه و جهان خواهد داشت.

وی از جامعه بین‌المللی خواست فورا برای ممانعت از ادامه جنایت‌های رژیم صهیونیستی و مجازات آن به دلیل جنایت‌های جنگی و نقض تمام قوانین بین‌المللی وارد عمل شوند.

بنیامین نتانیاهو سه شنبه گفت: تغییری در اهداف جنگ ایجاد نشده است و ما هرگز حل و فصلی را درباره رفح نمی‌پذیریم. احتمال رسیدن به معامله تبادل اسرا اندک است. ما عقب نشینی کامل از نوار غزه را قبول نمی‌کنیم و تسلیم حماس نمی‌شویم. توقف جنگ قبل از نابودی گردان‌های حماس در رفح ممکن نیست.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچنین مدعی شد: چه درباره آتش‌بس و تبادل اسرا توافق کنیم و چه نکنیم نیروهای ما برای ریشه کن کردن حماس وارد رفح خواهند شد. این ایده که ما جنگ را قبل از دستیابی به همه اهداف خود پایان خواهیم داد، غیرقابل قبول است. ما وارد رفح می‌شویم و تمام گردان‌های حماس را با توافق یا بدون توافق در آنجا نابود می‌کنیم تا به پیروزی کامل برسیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بصیرت افزایی بزرگترین ضربه به طرح‌های استکباری دشمنان است
  • سکوت کشورهای اسلامی در برابر جنایات غزه ناشی از ترویج اومانیسم در مراکز آموزشی است
  • مساله اتباع بیگانه، امنیت، کم آبی و بیکاری چالش‌های اصلی فارس است
  • اندیشمندان دنیا به تغییر ساختار قدرت در جهان اتفاق‌نظر دارند
  • امروزه غزه به مساله اول جهان اسلام تبدیل شده است
  • بلینکن در تل‌آویو: حالا وقت توافق است
  • حالا وقت توافق است
  • رام‌الله: اگر حمایت آمریکا نبود نتانیاهو جرأت به چالش کشیدن قوانین بین‌المللی را نداشت
  • حرکت اعتراضی دانشجویان درآمریکا بیداری جهان نسبت به مساله فلسطین و عمق تنفر عمومی نسبت به رژیم صهیونیستی است
  • ظهور تحول در دانشگاه های جهان را باید نتیجه خون‌های ریخته شده در غزه دانست