Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-28@13:37:10 GMT

صادرات ۷۰ تُن حوله نانویی به کشورهای همسایه

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۲۷۱۹۵

صادرات ۷۰ تُن حوله نانویی به کشورهای همسایه

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، شرکت بانیان آذر نوین ایده‌آل، تولیدکننده حوله‌های آلاله آذر در سال ۹۷ موفق به صادرات بیش از ۷۰ تن حوله آنتی‌باکتریال نانویی به ارزش ۶۰۰ هزار دلار به کشورهای گرجستان، عراق و آذربایجان شده است.

حیدر بدر مدیرعامل شرکت بانیان آذر نوین ایده‌آل درباره بازار صادرات محصولات این شرکت می‌گوید: «از سال ۱۳۹۵ صادرات محصولات نانویی را آغاز کردیم و در حال حاضر روی کشورهای مستقل مشترک‌المنافع (CIS) متمرکز هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

CIS اتحادیه‌ای شامل برخی از جمهوری‌های مستقل اتحاد جماهیر شوروی سابق نظیر روسیه، بلاروس، آذربایجان، تاجیکستان و قرقیزستان است. این منطقه بازار بسیار مناسبی برای محصولات حوله آنتی‌باکتریال بوده و قصد داریم در سال ۹۸ فعالیت خود را در این منطقه افزایش دهیم. به همین دلیل با کشورهایی نظیر روسیه و ترکمنستان وارد مذاکره شده‌ایم تا صادرات به این کشورها نیز انجام شود.»

مدیرعامل شرکت بانیان آذر نوین ایده‌آل درباره حضور ترکیه به عنوان رقیبی سرسخت در منطقه در حوزه نساجی می‌گوید: «ترکیه در حوزه نساجی بسیار قدرتمند بوده و نه تنها در منطقه خاورمیانه، بلکه در سراسر جهان رقیبی برای فعالان حوزه نساجی به شمار می‌رود. از این رو برای حفظ بازار فعلی و گسترش آن نیاز به توسعه فناوری‌های نوظهور نظیر فناوری‌نانو است تا با ایجاد ارزش افزوده در محصولات بتوانیم جایگاه خود را در بازار تثبیت کنیم. سال گذشته حوله‌های آنتی‌باکتریال نانویی شرکت بانیان آذر نوین ایده‌آل در چند هتل در ترکیه مورد استفاده قرار گرفت. هرچند ارزش صادرات این محصولات در حد ۳۰ هزار دلار بود اما همین که توانستیم به بزرگ‌ترین تولیدکننده و صادر کننده محصولات نساجی در منطقه، حوله نانویی صادر کنیم، قدمی بزرگ محسوب می‌شود.»

بدر درباره بازار داخلی می‌گوید: «در حال حاضر بیمارستان‌های مختلفی نظیر خاتم‌الانبیا از این حوله‌ها استفاده می‌کنند و در تلاش برای گسترش بازار داخل هستیم. هر چند که قیمت این حوله‌ها ۲۰ تا ۳۵ درصد نسبت به حوله‌های معمولی بیشتر است اما دوام آن‌ها بالاتر بوده و نیاز به شستشوی کمتری دارد از این رو در دراز مدت استفاده از آن‌ها مقرون‌به صرفه‌تر است. علاوه براین، حوله‌های آنتی‌باکتریال نانویی بو نمی‌گیرند و از نظر زیست‌محیطی به دلیل نیاز به شوینده کمتر، مناسب‌تر هستند. بنابراین در مجموع استفاده از این حوله‌ها برای هتل‌ها و بیمارستان‌ها مناسب بوده و می‌تواند علاوه برای رضایت‌مندی بیشتر مشتری، به افزایش اطمینان از سلامت مصرف‌کننده نیز کمک کند.»

حوله‌های آنتی‌باکتریال نانویی شرکت بانیان آذر نوین ایده‌آل علاوه بر گواهی نانومقیاس، نشان سیب‌سبز سلامت را نیز دریافت کرده است.

شرکت بانیان آذر نوین ایده‌آل به عنوان یکی از تولیدکنندگان حوله‌های نانو آنتی‌باکتریال در ایران، تولید حوله‌هایی با نام تجاری آلاله آذر را از سال ۱۳۹۳ آغاز کرده است. حوله نانو آنتی‌باکتریال به دلیل به‌کارگیری فناوری نانومواد با استاندارد بالا تولید شده و در عین حال قابلیت جذب آب آن از حوله‌های معمولی بیشتر است و نیز بدلیل آنتی باکتریال بودن آن از تجمع، رشد و تکثیر و فعالیت انواع میکروارگانیسم‌ها و تولید بوی بد روی حوله ممانعت می‌کند.

انتهای پیام/

169 / 156 فناوری نانو حوله تولید آنتی‌باکتریال نانویی صادرات دلار

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: فناوری نانو حوله تولید آنتی باکتریال نانویی صادرات دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۲۷۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟

به گزارش همشهری آنلاین، آخرین جزئیاتی که از ریز مبادلات ایران و عراق منتشر شده مربوط به ۹ ماهه ۱۴۰۲ است که نشان می‌دهد در این بازه زمانی، حدود ۲۰ درصد از تجارت ۷.۳ میلیارد دلاری ایران و عراق به صادرات گاز اختصاص داشته و مابقی کالاهای غیرنفتی و مصرفی بوده است.

بنا بر اعلام سازمان توسعه تجارت، در ۹ ماهه پارسال، علاوه بر گاز، محصولات فولادی، پلاستیکی، لبنی، معدنی فلزی، صنایع تبدیلی، کاشی و سرامیک، شیرینی و شکلات مهم‌ترین محصولات صادراتی ایران به عراق بوده‌اند.

بیشتر بخوانید:

ایران بازار عراق را از دست می‌دهد؟ | واکنش معاون وزیر صمت به رقابت ترکیه با ایران در بازار عراق

کد خبر 847420 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها صادرات تجارت خارجی عراق

دیگر خبرها

  • تولید و عرضه به بازار کفی طبی نانویی
  • بارورسازی ابرهای کشورهای همسایه ربطی به بارش سیل‌آسای ایران ندارد
  • افزایش ظرفیت تبادل برق با کشورهای همجوار به ٥ هزار مگاوات
  • آیا بارورسازی ابرها در کشورهای همسایه باعث بارش سیل‌آسا در ایران شد؟
  • عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»
  • ‌بازار دائمی صادرات ۱۵ میلیون قطعه‌ای مرغ
  • جنگ جهانی نفت؛ بایدن در تنگنای تحریم‌ها، قیمت‌ها و انتخابات
  • قیمت مرغ زنده چقدر شد؟
  • صادرات ماهانه ۱۵ تا ۲۰ هزار تن مرغ به بازار‌های هدف