Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک دیپلمات ارشد چینی بر این باور است که تشدید منازعات و مناقشه‌های تجاری از سوی آمریکا، یک تروریسم عریان اقتصادی به شمار می‌رود. ۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳ بین الملل آسیا-اقیانوسیه آمریکا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که به نظر می رسد جنگ تجاری تمام عیار بین آمریکا و چین به این زودی به پایان نخواهد رسید، ژانگ هان هوی معاون وزیر خارجه چین امروز پنجشنبه در اظهاراتی تاکید کرد: تشدید مناقشات تجاری، یک تروریسم اقتصادی عریان از سوی آمریکا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از آنکه دولت ترامپ اوایل ماه جاری میلادی چین را متهم به نقض وعده های قبلی خود برای ایجاد اصلاحات ساختاری در فعالیت های اقتصادی و تجاری کرد، تنش ها بین واشنگتن و پکن بار دیگر به شدت بالا گرفته است.

آمریکا بعدا تعرفه های 25 درصدی علیه 200 میلیارد دلار از واردات کالاهای چینی اعمال کرد و چین نیز تدابیر تلافی جویانه‌ای را علیه ایالات متحده اتخاذ کرده است.

جنگ تجاری آمریکا و چین 600 میلیارد دلار به اقتصاد دنیا ضربه می‌زند

معاون وزیر خارجه چین افزود: پکن مخالف استفاده از تدابیری مثل تحریم های تجاری، تعرفه ها و سیاست های حمایتی است. ما مخالف جنگ تجاری هستیم ولی از جنگ تجاری هراسی نداریم.

وی اظهار داشت: این نوع از تشدید عامدانه تنش های تجاری یک تروریسم اقتصادی عریان و نوعی باج خواهی اقتصادی است. همه در یک جنگ تجاری لطمه می بینند. این منازعه تجاری تبعات منفی زیادی برای رونق و توسعه اقتصاد جهانی به همراه خواهد داشت. ما قطعا برای مقابله با چالش های خارجی و توسعه اقتصاد ملی مان اماده هستیم و تمامی تلاش خود را برای ارتقای سطح استاندارد زندگی مردم انجام خواهیم داد.

انتهای پیام/

R1036247/P36446/S8,87,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "چین"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار چین اخبار چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۲۷۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه درازی تا فعلیت رساندن کامل ظرفیت‌های تجاری ایران و افغانستان داریم

نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان خاطرنشان کرد: باورمندم هنوز تا فعلیت رساندن ظرفیت‌های کامل تجاری و اقتصادی دو کشور ایران و افغانستان راه درازی در پیش داریم.

به گزارش ایسنا، حسن کاظمی قمی نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان در شبکه ایکس نوشت: «حضور در جمع فعالان اقتصادی دو کشور ایران و افغانستان در نمایشگاه ‎ایران اکسپو و بازدید از توانمندی‌های صادراتی کشور در کنار میل و اشتیاق بی‌مثال افغانستان به توسعه ظرفیت‌های اقتصادی دو کشور موجب خوشحالی و روحیه مضاعف شد. باورمندم هنوز تا فعلیت رساندن ظرفیت‌های کامل تجاری و اقتصادی دو کشور راه درازی در پیش داریم.

وی همچنین نوشت: امیدوارم با مشارکت همه دلسوزان و توانمندان، گام‌های عملیاتی جهت رفاه هرچه بیشتر دو ملت برداشته شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ریشه‌های تروریست‌پروری در سیاست‌های غرب؛ ترور برای بقا!
  • راه درازی تا فعلیت رساندن کامل ظرفیت‌های تجاری ایران و افغانستان داریم
  • نگاه تاریخی به خلیج فارس راه حل مناقشات منطقه‌ای
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • سپاه بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • تشدید دوباره حملات انصارالله یمن: پهپاد آمریکایی و نفتکش انگلیسی هدف قرار گرفتند
  • کنعانی: اگر رشادت مستشاران سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است
  • کنعانی: ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است