Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر روسیه در آمریکا اعلام کرد: جامعه بین‌الملل به خوبی می‌داند که روسیه به طور کامل پیمان منع جامع آزمایش هسته‌ای را اجرا می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا اعلام کرد، جامعه بین‌الملل از جمله سازمان CTBT به خوبی می‌داند که روسیه به طور کامل این پیمان را اجرا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدت بسیار طولانی است که ما این توافق را امضا کرده‌ایم اما آمریکا از امضای آن خودداری می‌کند.

این اظهارات در واکنش به سخنان اخیر ژنرال رابرت اشلی، رئیس آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا بیان شد.

این ژنرال آمریکایی گفت: آمریکا بر این باور است که روسیه احتمالا از پیمان منع جامع آزمایش هسته‌ای پیروی نمی‌کند.

سفیر روسیه در آمریکا اعلام کرد: ما این اظهارات را رد می‌کنیم. رویکردی که آمریکا برای بیان نگرانی‌هایش دارد، تعجب آور است. آنها به جای اینکه این مسائل را در مذاکرات و نشست‌های مشورتی مطرح کنند، از طریق رسانه‌ها بیان می‌کنند.

وی افزود: این رویکرد همانند یک حمله برنامه‌ریزی شده علیه روسیه و در کل علیه نظام کنترل تسلیحات است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آمريكا روسيه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۲۸۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشگویی ترسناک نوستراداموس زنده جهان؛ منتظر تاریکی مطلق باشیـد!

مردی که به او لقب «نوستراداموس زنده» را داده‌اند در آخرین پیشگویی خود مدعی شده جهان امسال شاهد قطع فناوری ناشی از استفاده از فناوری پالس الکترومغناطیسی (EMP) خواهد بود. اما تکنولوژی EMP چیست و چه اثراتی می‌تواند داشته باشد؟

به گزارش روزیاتو، اتوس سالومه ۳۶ ساله که یک فراروان‌بین آموزش‌دیده اهل برزیل است اغلب به‌خاطر دقت پیش‌بینی‌هایش ازجمله پیش‌بینی همه‌گیری کووید-۱۹، خرید توییتر توسط ایلان ماسک و حتی مرگ ملکه الیزابت، به عنوان یک پیشگو شناخته می‌شود.

 

او اکنون هشدار داده است که پیشرفت در جنگ‌افزارها، مانند فناوری پالس الکترومغناطیسی می‌تواند اثرات مخربی بر جهان داشته باشد.

او تصریح کرد که پیش‌بینی‌اش نه در مورد یک رویداد طبیعی، بلکه در مورد آزمایش‌هایی است که شامل فناوری پالس الکترومغناطیسی و تشدید تنش‌ها میان ایران و اسرائیل می‌شود که به‌طور بالقوه منجر به درگیری در مقیاسی بزرگ‌تر خواهد شد و راه را برای رویدادی شبیه به جنگ جهانی سوم هموار خواهد کرد.

تکنولوژی فناوری پالس الکترومغناطیسی یا EMP چیست؟

EMP ابزاری تخصصی برای غیرفعال کردن سیستم‌های اطلاعاتی است که با ایجاد پالس‌هایی، تجهیزات و زیرساخت‌های الکترونیکی را بدون آسیب مستقیم به افراد یا ساختمان‌ها مختل می‌کند.

فناوری پالس الکترومغناطیسی در ابتدا به عنوان یک ابزار استراتژیک در طول جنگ سرد از سوی ایالات متحده و شوروی استفاده شد، تکامل یافت و امروزه دستگاه‌های EMP محلی‌سازی‌شده غیرهسته‌ای یک تهدید قابل توجه برای سناریو‌های مدرن وابسته به تکنولوژی هستند.

زمینه تاریخی و تهدیدات کنونی

سالومه اهمیت تاریخی فناوری EMP را مورد بحث قرار می‌دهد و به رویداد‌هایی مانند آزمایش موسوم به استارفیش پرایم (Starfish Prime) ایالات متحده در سال ۱۹۶۲ اشاره می‌کند که پتانسیل مخرب انفجار‌های هسته‌ای در ارتفاع بالا بر سیستم‌های ارتباطی جهانی را نشان داد.

در سال ۱۹۶۲، ایالات متحده یک کلاهک هسته‌ای ۱.۴ مگاتنی را در این آزمایش در ارتفاع ۴۰۰ کیلومتری بالای اقیانوس آرام منفجر کرد.

این انفجار که قوی‌ترین آزمایش هسته‌ای جهان در ارتفاع بالا بوده است، یک پالس الکترومغناطیسی قوی ایجاد کرد که توانست ارتباطات رادیویی جهانی را مختل کند، منجر به از کار افتادن اولین ماهواره بریتانیا، Ariel-۱، شود و حتی به منفجر شدن چراغ‌های خیابان‌ها در هاوایی بیانجامد.

او بر علاقه کنونی جهان به فناوری EMP تاکید می‌کند که کشور‌های پیشرفته‌ای مانند ایالات متحده آمریکا، روسیه و چین در توسعه آن برای اهداف استراتژیک خود سرمایه‌گذاری می‌کنند و حتی کره شمالی به دنبال آن است.

نقش هوش مصنوعی و سناریو‌های آینده

سالومه پیش‌بینی می‌کند که در سال ۲۰۲۴، کشور‌هایی مانند اسرائیل و ایران ممکن است فناوری‌های هوش مصنوعی را در استراتژی‌های دفاعی و تهاجمی خود بگنجانند که به‌طور بالقوه تنش‌ها را تشدید خواهد کرد. او ماهیت دوگانه هوش مصنوعی را به عنوان ابزار حفظ صلح و محرک احتمالی درگیری برجسته کرده است.

اثرات آنی و بلندمدت حمله EMP

اثرات فوری آن شامل ویران کردن زیرساخت‌های الکتریکی، از بین بردن فوری منابع آب و انرژی و سیستم گرمایشی خواهد بود.

ماشین‌ها، کامپیوترها، تلفن‌ها، حمل‌ونقل، بانکداری… هر چیزی که از اجزای الکتریکی استفاده می‌کند یا برای کار به سیستم‌های الکترونیکی متکی است، از کار خواهد افتاد.

این تکنولوژی دسترسی شما به آب، گرما و غذا – سه عنصر پایه هرم مازلو – را از بین می‌برد و اساساً در نتیجه باعث فروپاشی اجتماعی می‌شود؛ بنابراین اثرات بلندمدت حمله EMP شامل کاهش چشمگیر جمعیت خواهد بود.

طی هفته‌ها و ماه‌ها، اکثر مردمی که در شهر‌ها زندگی می‌کنند از تشنگی یا گرسنگی می‌میرند و یا در وحشت و خشونت کشته می‌شوند. هرکسی که به درمان منظم پزشکی نیاز داشته باشد نیز هیچ شانسی برای زنده ماندن نخواهد داشت.

دسترسی به اندک ذخایر غذا و آب مسلماً توسط دولت و ارتش‌ها یا بانفوذترین و خشن‌ترین باند‌های مسلح کنترل می‌شود.

در ایالات متحده، مطالعات وزارت انرژی تخمین می‌زند که تا ۵ سال طول می‌کشد تا تنها ۲۰ درصد از شبکه دوباره آنلاین شود، در این مرحله جامعه مدرن تقریباً فرو می‌پاشد.

آیا راهی برای دفاع در برابر حمله EMP وجود دارد؟

دفاع در برابر حمله EMP به دلیل ماهیت خط دید و استقرار آن در صد‌ها کیلومتر بالاتر از سطح زمین، چالش‌های مهمی را به همراه دارد.

برخلاف سامانه‌های دفاع موشکی هسته‌ای، که موشک‌ها را قبل از ورود مجدد رهگیری می‌کنند، رهگیری موشک‌های EMP در بازه زمانی کوتاه ۱۵ تا ۲۰ دقیقه تقریباً غیرممکن است.

حفاظت سطح زمین در برابر EMP نیازمند ارتقاء گسترده اجزای شبکه برق قدیمی مانند ترانسفورماتور‌ها و پست‌های برق است.

با این حال با وجود این تلاش‌ها، اثربخشی چنین اقداماتی در مواجهه با یک حمله گسترده EMP محدود خواهد بود.

دیگر خبرها

  • پیشگویی ترسناک نوستراداموس زنده جهان؛ منتظر تاریکی مطلق باشیـد!
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • تالار وحدت میزبان هم‌نشینی شنیدنی دونوازنده مهم
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی/ تهدید روسیه به نابود کردن تسلیحات هسته ای آمریکا در لهستان
  • روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می‌کنیم
  • هشدار روسیه درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار سلاح هسته‌ای در لهستان
  • کمک ۵۳۶ تنی آرد روسیه به افغانستان
  • روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می کنیم
  • گسترش اعتراضات دانشجویی در پایتخت آمریکا