Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ، حقیقی استاندار زنجان در جلسه شورای حفاظت از منابع آبی استان با اشاره به حفظ آرامش در بین مردم، به تعیین تکلیف چاه‌های غیر مجاز تاکید کرد.

وی افزود: با متخلفین در این حوزه باید با جدیت برخورد شود و برداشت‌های اضافی چاه‌ها نیز ساماندهی گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حقیقی تاکید کرد که چاه‌های غیر مجاز بدون اغماض باید مسدود شوند.

رضاپور نیز در این جلسه با بررسی وضعیت منابع آبی دشت زنجان گفت: ۷ هزار و ۲۹۶ حلقه چاه در دشت زنجان وجود دارد که از این تعداد حلقه چاه ۳۱۶ میلیون متر مکعب آب برداشت می‌شود.

۳ هزار و ۷۱۰ چاه غیر مجاز با برداشت ۶۸ میلیون متر مکعب آب هم دیگر موضوعی بود که مدیرعامل آب منطقه‌ای زنجان به آن پرداخت.

وی به اجرای طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی در محور مطالعاتی زنجان هم تاکید کرد و گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده در افق چند ساله از برداشت‌های غیر مجاز باید جلوگیری شود.

رضاپور افزود: امسال وضعیت بارندگی مطلوبی داشتیم و همچنین از مجموع بارندگی‌ها ۲۶۱ میلیون متر مکعب آب ورودی به پشت سد‌ها داریم.

وی افزود: در حال حاضر میزان پر شدگی مخازن سد‌های استان ۴۱ درصد است.

انتهای پیام /ک


شورای حفاظت از منابع آبی استان تشکیل جلسه داد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بحران اب اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۲۸۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار ۶۳۰ هزار متر مکعب رواناب در سد نهرین طبس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان گفت: سد نهرین طبس در حال حاضر 2 میلیون و 200 هزار متر مکعب آب دارد که در 48 ساعت گذشته براثر بارشهای اخیر  630 هزار متر مکعب آبگیری شده است. 

پورجعفر با بیان اینکه تاکنون 45 درصد این سد آبگیری شده و 55 درصد آن هنوز خالی است، افزود: آب سد نهرین هم برای کشاورزی و هم آب شرب استفاده می شود که سال گذشته به دلیل کم بارشی تنها در بخش کشاورزی استفاده  شد اما امسال احتمالا بخشی از این آب به تصفیه خانه آب شرب طبس منتقل شود تا قسمتی از آب شرب را تامین کند. 

وی گفت: هنوز  میزان آب مصرفی سد نهرین برای شرب مشخص نشده است. 

دیگر خبرها

  • ذخیره‌سازی ۳۰ میلیون متر مکعب آب در سازه‌های آبخیزداری هرمزگان
  • آبگیری بیش از ۸۰۰ هزارمتر مکعب از سازه‌های آبخیزداری درمیان
  • سد کوثر گچساران پر شد
  • ۳۰ میلیون متر مکعب آب طی چند روز اخیر پشت سد کوثر ذخیره شد
  • سد کوثر پر شد
  • مهار ۶۳۰ هزار متر مکعب رواناب در سد نهرین طبس
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی، در سال ۱۴۰۲ با ورود دستگاه قضایی آذربایجان غربی
  • ۶۰۰ متر مکعب آب در ثانیه از سد دز رهاسازی می‌شود
  • حجم ذخایر سد‌های استان اردبیل به ۱۹۰ میلیون متر مکعب رسید
  • افزایش ۱۲ درصدی حجم ذخایر سد‌های استان اردبیل