Web Analytics Made Easy - Statcounter

معامله قرن نقشه استعماری حامی اسرائیل است. با توجه به واقعیت های آمارگیری، به زودی عرب ها اکثریت جمعیت در سرزمین های تحت اشغال و کنترل اسرائیل از رود اردن تا دریای مدیترانه را تشکیل می دهند و منجر به نابودی دموکراسی یهودی اسرائیل می شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ "معامله قرن" عنوان تبلیغاتی پیشنهادی است که دولت آمریکا پس از به قدرت رسیدن ترامپ در حال طراحی آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرار است جزئیات این معامله در ماه آتی آشکار شود.

در سال های اخیر، ترامپ و کوشنر (داماد و مذاکره کننده اصلی وی)، مذاکره با رهبران فلسطین را رها کرده، نگرانی های فلسطینی ها را به حاشیه کشیده و در عوض رسیدگی به حقوق اسرائیل را در دستور کار قرار داده اند.  

با اعلام این طرح از سوی کارشناسان، سیاستمدراران و برخی دولت های مخالفت هایی با آن صورت گرفته است که در ادامه به برخی از این مواضع اشاره می شود.

   

نقشه استعماری ترامپ حامی منافع اسرائیل/ مقاومت لازمه مقابله با معامله قرن است

سایت تحلیلی میدل‌ایست‌مانیتور نوشت: کارشناسان بر این باورند که "معامله قرن" دونالد ترامپ، برنامه ی پشتیبانی برای دستیابی به صلح بین فلسطین و اسرائیل، چیزی جز یک شوخی فریبنده نیست.

ترامپ از زمان آغاز ریاست جمهوری خود از اوایل سال 2017 به همراه "جرد کوشنر" مشاور ارشد و داماد خود و "جیسون گرینبلت" نماینده ویژه وی در خاورمیانه در حال تنظیم برنامه بوده است.بر اساس اظهارات گذشته از سوی "دیوید فریدمن" سفیر آمریکا در اسرائیل، این طرح بخش هایی از کرانه باختری که تحت قوانین بین المللی، سرزمین اشغالی در نظر گرفته می شود را به رژیم صهیونیستی می دهد.

"رباب عبدالهادی" از دانشگاه ایالتی سان‌فرانسیسکو گفت: "معامله قرن نقشه استعماری حامی اسرائیل است، صلح به معنای احترام لاینفک به حقوق و خودمختاری فلسطین، دادن اختیار تصمیم گیری به فلسطینیان در مورد آینده خود، اعطای حق بازگشت پناهندگان به وطن، حذف نژادپرستی و تبعیض و توقف تمام اقدامات تجاوزگرانه علیه مردم فلسطین است. اگر شما (آمریکا) این امکانات را فراهم نمی کنید، پس هرگز صلح را برقرار نکرده اید."وی با اذعان به اینکه ترامپ، کوشنر و گرینبلت هر سه طرفدار اسرائیل، نژادپرستی و اسلام هراسی هستند، افزود: "این (معامله) تلاش جدیدی برای منحرف کردن و از بین بردن انگیزه آزاد سازی فلسطین است ... فلسطینیان برای مقابله با این طرح باید همچنان به مقاومت ادامه دهند."

"محمد مصطفی" از دانشگاه حیفای اسرائیل گفت که کشورهای عربی هنوز موضع مشخصی را در مورد طرح صلح آمریکا ارائه نداده اند. فلسطینی ها برای انکار این معامله نیاز به موضع شفاف و آشکار اعراب دارند."وی از جهان عرب خواست تا گام های عملی را در جهت حمایت از فلسطینی ها در مواجهه با برنامه ترامپ بردارند.اتحادیه عرب هم با بیان اینکه این صلح بدون تضمین حق حاکمیت مشروع فلسطین، قابل دستیابی نیست، برنامه صلح ترامپ را رد کرده است.این کارشناس از فلسطینی ها خواست تا به اختلافات داخلی خود خاتمه داده و در برابر این معامله با یکدیگر متحد شوند.

"هانی المصری" رئیس مرکز تحقیقات Masarat مستقر در رام الله بر این باور است که اتحاد فلسطینیان مؤثرترین ابزار برای مقابله با برنامه ترامپ است. بدون این وحدت، بازگرداندن حقوق ملی فلسطین دشوار است."وی افزود: "طرح صلح ترامپ تنها خواسته های رژیم صهیونیستی را در نظر گرفته است. اسرائیل نه تنها یک تهدید برای جهان عرب، بلکه تهدیدی برای کل جهان است."

 

عواقب سنگین در انتظار اتحاد آمریکا و اسرائیل/ نابودی زودهنگام دموکراسی یهودی اسرائیل

"ویلیام جوزف برنز" سیاستمدار کهنه کار آمریکایی در واشنگتن‌پست گفت که سیاست خارجه آمریکا دو نوع است: چارچوب ها و جایگزین های اقدام. گزینه پیش فرض معامله قرن آمریکا از نوع دوم است، یعنی بیشتر حرف است تا عمل.

در سال های اخیر، ترامپ و کوشنر (داماد و مذاکره کننده اصلی وی)، مذاکره با رهبران فلسطین را رها کرده، نگرانی های فلسطینی ها را به حاشیه کشیده و در عوض دستورکار حقوق اسرائیل را در نظر می گیرد. این امر در انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس (اورشلیم)، بستن کنسولگری شرق بیت المقدس به اتهام مشارکت با فلسطینی ها، کاهش شدید برنامه های امدادرسانی، چشم پوشی از گسترش شهرک سازی ها، به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر ارتفاعات جولان و اشاره به اینکه دولت صهیونیستی آماده چنین اقدامی در کرانه باختری است، به وضوح مشهود است.

منافع روزافزون بین اسرائیل و کشورهای عربی یکی از اهداف بلندمدت سیاست آمریکا است. امید مشروع فلسطینی ها به کرامت سیاسی با انگیزه های اقتصادی خریدنی نیست، چرا که اگر این مشکل با دلار و سِنت کم می شد، مدت ها پیش حل شده بود. حتی اگر پول هم راه حل بود، نه آمریکا و نه کشورهای عربی خلیج فارس قادر به تأمین بودجه عظیم مورد نیاز آن نبودند.

تصور اینکه نهایتا فلسطینی ها بدون تاوان دادن اسرائیل، مجبور به پذیرش چیزی کمتر از کشور خود باشند خطرناک است.با توجه به واقعیت های آمارگیری، به زودی عرب ها اکثریت جمعیت در سرزمین های تحت اشغال و کنترل اسرائیل از رود اردن تا دریای مدیترانه را تشکیل می دهند و منجر به نابودی دموکراسی یهودی اسرائیل می شوند. این امر می تواند عواقب سنگینی برای اتحاد آمریکا و اسرائیل و روابط آمریکا با بقیه جهان داشته باشد.

نباید امید مشروع فلسطینی ها به کرامت سیاسی و با انگیزه های اقتصادی دست کم گرفته شود. اگر رؤیای فلسطینی ها نابود شود و دولت راست گرای اسرائیل (نتانیاهو) احیا گردد، شرکای آمریکا دچار دردسر می شوند. به عنوان مثال؛ شرایط برای اردن که شریک و واسطه آمریکا در منطقه است، سخت خواهد شد و یا شرایط حاکمان مستبد مصر و عربستان سعودی هم بین مردم خشمگین و ناراضی خود سخت تر می شود.

در خاورمیانه جایگاهی برای گزینه های سیاسی بد آمریکا وجود ندارد. البته بین وجود گزینه های بد و اتخاذ تصمیم های بد تفاوت وجود دارد که هر دو مورد در سیاست های آمریکا مشهود است.

معامله قرن تلاش برای دفن همیشگی حقوق فلسطینی ها است/ انگیزه اقتصادی آمریکا برای بلعیدن فلسطین

"جاش روبنر" نویسنده، تحلیلگر و فعال سیاسی آمریکایی در وبسایت آمریکایی لوبلاگ نوشت؛ 

به نظر می رسد اتحاد جدیدِ کوشنر و شرکاء داماد و مشاور ارشد ترامپ برای مطرح کردن "معامله قرن"، به تجارت مشکوکی تبدیل می شود که فلسطینی ها را به فرمانبرداری و تسلیم در برابر تسلط دائمی اسرائیل وامی دارد.

کوشنر و شرکاء پیش از معرفی نقشه خود، برای رساندن فلسطینی ها به نقطه شکست و راه اندازی معامله قرن با اعمال فشار حداکثری سیاسی، دیپلماتیک و اقتصادی بر فلسطینی ها زمینه را برای تضعیف آنها آماده کردند.

از نظر کوشنر و شرکاء،  فلسطین به خاطر بهتر شدن اوضاع اقتصادی خود باید به تملق در مورد اسرائیل تن بدهد. کوشنر اقتصاد را مفهوم سیاسی می داند و برای خودمختاری فلسطین ارزشی قائل نیست. 

پس از تلاش آمریکا برای تضعیف موقعیت فلسطین،‌ اکنون دولت ترامپ با ارائه انگیزه های نمادین اقتصادی از این طرح  سعی در خوب جلوه دادن سابقه تلخ سیاسی خود برای بلعیدن فلسطینی ها دارد.

معامله قرن در مورد مشارکت فلسطینی ها در مذاکره برای دستیابی به حقوق سیاسی خود نیست، بلکه هدیه ای به نتانیاهو برای اجرای برنامه ضمیمه سازی و تلاش برای دفن همیشگی حقوق فلسطینی ها است.

نمایش مضحک همزیستی مسالمت آمیز فلسطینی ها و اشغال گران/ هدف ترامپ تقویت بیشتر اشغال است

"یهودا شائول" فرمانده اسبق نیروهای دفاعی اسرائیل در طول انتفاضه دوم، به رسانه آمریکایی بلومبرگگفت: ترامپ وعده داده که به بیش از یک قرن درگیری بین اسرائیلی ها و فلسطینی ها خاتمه می دهد. اما همانطور که اظهارات اخیر جیسون گرینبلت (سفیر ویژه ترامپ در خاورمیانه) نشان داد، دیدگاه دولت ترامپ برای صلح تنها برای تقویت بیشتر اشغال است.

به عنوان سرباز سابق اسرائیلی که در "هبرون" بزرگترین شهر فلسطین در کرانه باختری خدمت کرده و شاهد نژادپرستی ها، خشونت ها و حمله مهاجران اسرائیلی به مردم و کودکان فلسطینی بوده ام، می توانم بگویم که معامله قرن آمریکا یک مدل همزیستی نیست، بلکه افتراق و تبعیض نژادی است.

هبرون، وطن 230000 فلسطینی است، اما 850 مهاجر اسرائیلی در قلب (مرکز) این شهر زندگی می کنند. من یکی از 650 سربازی بودم که به خاطر حفاظت از این مهاجران اندک و منزوی به طور دائم در آن شهر مستقر بودند. ما برای حفاظت از مهاجران آنجا بودیم نه فلسطینی ها.

وقتی گرینبلت در توئیت خود با نمایش تصویر افطار مهاجران اسرائیلی در کنار مردم فلسطین از همزیستی مسالمت آمیز سخن می گوید بی معنا است، زیرا فلسطینیان هنوز نمی توانند در جاده های اصلی بزرگترین شهر خود (کرانه باختری) تردد کنند. این آینده ای است که آمریکا برای ما در نظر دارد.

دو سیستم قانونی در هبرون وجود دارد: قوانین نظامی برای مردم فلسطین و قوانین مدنی برای مهاجران اسرائیلی.

 

فلسطینی ها معامله قرن را دوست ندارند/ اساس معامله قرن ترامپ ضعیف کشی است

خبرگزاری بین المللی آمریکایی بلومبرگ نوشت: قدرت نفوذ فلسطینی ها محدود شده است. بهترین شرط بندی آنها مذاکره است.

"بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر اسرائیل اعلام کرد که اسرائیل پس از اجرای "معامله قرن" دونالد ترامپ، بلندی های جولان را نامگذاری می کند. این نشان می دهد که وی دقیقا از محتویات معامله قرن ترامپ که در ماه ژوئن آشکار می شود، آگاهی دارد و مشتاقانه آن را تأیید می کند.

فلسطینی ها نمی توانند از همسایه های عرب خود انتظار کمک داشته باشند. عربستان سعودی و مصر دو کشور مهم عربی قطعا مخالفت خود با طرح ترامپ را اعلام خواهند کرد، اما مسلما کاری نمی کنند که روابط آنها با آمریکا تضعیف شود.

"جرارد آرناد" دیپلمات ارشد فرانسوی در آمریکا در مورد این شرایط بی پرده سخن گفت. وی اظهار داشت: "در سراسر تاریخ بشریت، هر زمان که مذاکره ای بین دو طرف وجود دارد، طرف قوی تر شرایط را بر طرف ضعیف تر تحمیل می کند. این اساس نقشه (طرح) ترامپ است. معامله قرن، پیشنهادی بسیار نزدیک به آنچه که اسرائیلی ها می خواهند است."

 

فلسطین سرزمین و حق خود را به معامله قرن نامتوازن ترامپ نمی فروشد

شبکه تلویزیونی روسی راشاتودی ،گفت: هیچ جزئیات ویژه ای از معامله قرن در این دو سال مطرح شده، منتشر نشده است، اما گزارش های متعدد، تعصب به نفع اسرائیل را نشان می دهد. گزارش اخیر ادعا می کند که این معامله، اسرائیل را به سمت ضمیمه سازی کرانه باختری و اجرای قانون مدنی در شهرک های خود در این سرزمین اشغالی سوق می دهد.

ترامپ با به رسمیت شناختن بیت المقدس (شهر مقدس فلسطینی ها) به عنوان پایتخت اسرائیل به وضوح وفاداری خود را به رژیم صهیونیستی ابراز داشته است. این اقدام موج عظیمی از اعتراضات را در سراسر جهان عرب از جمله کشورهای متحد آمریکابرانگیخت و فلسطینی ها را بر آن داشت که هر گونه نقش واشنگتن در میانجیگری با اسرائیل را نپذیرند.

 

این معامله حامی سیاست های سختگیرانه نتانیاهو است

شبکه خبری روسی راشاتودی: توافق صلح آمریکا در خاورمیانه، شامل ایجاد قوانین اسرائیلی بر شهرک های یهودی نشین در سرزمین اشغالی کرانه باختری است.

با توجه به افشای بخشی از معامله قرن آمریکا و بیش از دو سال تأخیر در توافق صلح دولت ترامپ برای اسرائیل و فلسطین در نهایت این توافق با غیر نظامی ساختن فلسطین به نفع اسرائیل و شهرک سازی های غیر قانونی آن خواهد بود.

جناح چپ گرای اسرائیل در مخالفت با معامله قرن، گفت که این معامله حامی سیاست های سختگیرانه نتانیاهو است و جایی برای کشور فلسطین یا برای صلح ندارد.

"معامله قرن" دولت ترامپ که از سوی محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین "سیلی قرن" خوانده شد، برنامه صلح نیست، بلکه شرایط تسلیم شدن فلسطین است.

 

معامله قرن ترامپ پیشنهاد خوبی برای مردم فلسطین ندارد

روزنامه لندنی فایننشال‌تایمز، اظهار داشت: معامله قرن ترامپ خیلی با حل اختلاف بین اسرائیل و فلسطین فاصله دارد. دولت آمریکا در این معامله به سادگی لیست دلخواه اسرائیل را فراهم آورده است.

تعداد روزافزون منتقدان اسرائیل نشان از آپارتاید بودن این رژیم دارد. نیاز به باور این موضوع نیست، فقط کافی است به عملکرد نخست وزیران گذشته اسرائیل بنگرید.

فلسطینی ها هرگز بی طرفی آمریکا را ندیده اند/ امید صهیونیست ها به آمریکای بی لیاقت در میانجیگری

مجله کارشناسی میدل‌ایست‌ژورنال نوشت: فلسطینی ها هرگز بی طرفی آمریکا را ندیده اند. دولت آمریکا در مدت زمانی کوتاه پس از ریاست جمهوری ترامپ، گام های بی سابقه ای برداشت و منجر به نتایج متفاوتی چون؛ تغییر مکان سفارت آمریکا در اسرائیل به بیت المقدس، بستن دفتر سازمان آزادیبخش فلسطین در واشنگتن، قطع امدادرسانی به فلسطینی ها به ویژه بیمارستان های شرق بیت المقدس و بستن کنسولگری آمریکا در بیت المقدس.

دولت کنونی آمریکا به تعهدات خود در مورد صلح بین اسرائیل و فلسطین پایبند نبود و تصمیم گرفت تا ضمیمه سازی بلندی های جولان توسط اسرائیل را به رسمیت بشناسد و اصول اساسی روند صلح (قطعنامه های 242 و 338 شورای امنیت سازمان ملل متحد) را زیر پا بگذارد.

آمریکا دیگر تمایلی به میانجیگری بین این دو کشور را ندارد، زیرا این کار مسئولیت هایی به دنبال داشته و نیاز به ایجاد اعتماد بین دو طرف درگیری دارد.

"جیک والز" دیپلمات سابق آمریکا گفت که در واقع هدف برنامه صلح دولت ترامپ پیشرفت مذاکرات نیست، بلکه تغییر پارامترهای توافق های بین المللی در مورد مدل راه حل صلح بین اسرائیل و فلسطین است. این امر، انتقاد گسترده بین المللی را برمی انگیزد.

دولت ترامپ برای پیشبرد صحیح روند صلح و از سر گرفتن میانجیگری قانونی باید چه کار کند؟

سیاست ترامپ در مورد فلسطین از سوی اسرائیل مورد استقبال قرار گرفت، اما نتایج اقدامات وی به منافع رژیم صهیونیستی و چشم انداز حل مناقشه بین اسرائیل و فلسطین آسیب می زند.

بی لیاقتی آمریکا در میانجیگری بین این دو کشور، خبر بدی برای اسرائیل است. اسرائیل، نقش مهم میانجیگری سازمان ملل متحد و مصر را در جلوگیری از چرخه دیگر جنگ تصدیق کرده است. با توجه به شکاف بین واشنگتن و رام الله، دولت صهیونیستی برای حرکت در مسیر درست، باید از واسطه گری گسترده تر بین المللی با سازمان آزادی بخش فلسطین و دیگر بازیگران در روند میانجیگری در کنار آمریکا استقبال کند.

 

مخالفت سیاستمداران ارشد اروپایی با معامله قرن/ طرح ترامپ برای فلسطینی ها ناعادلانه است

روزنامه اسرائیلی Yedioth Ahronoth نوشت: سیاستمداران اسبق اروپایی که جایگاه های عالی رتبه ای در دولت ها و مؤسسه های اروپایی خود داشتند طی انتشار نامه ای خواستار رد برنامه پیشنهادی ترامپ مگر در صورت عادلانه بودن برای فلسطین شدند. آنها با بیان اینکه معامله قرن ترامپ برای فلسطینی ها ناعادلانه است با آن مخالفت می کنند.

این نامه که به امضای سیاستمداران اسبق اروپایی چون؛ 25 وزیر خارجه، 6 نخست وزیر و 2 دبیرکل ناتو رسید، خواستار حل دو جانبه مناقشه بین اسرائیل و فلسطین شد.

به گزارش واشنگتن‌پست، برنامه دولت آمریکا شامل ایجاد دولت مستقل برای فلسطین نمی شود، اما به شدت بر نگرانی های امنیتی اسرائیل تمرکز خواهد کرد.

رهبران اروپایی ادعا می کنند که آمریکا سیاست های بلندمدت را رها کرده و در مورد گسترش شهرک سازی های صهیونیستی سهل انگاری کرده است.

 

مرگ معامله قرن ترامپ

مجله آمریکایی فورچون مستقر در نیویورک سیتی، نوشت: ترامپ به دنبال اخذ حمایت کشورهای عربی از معامله قرن خاورمیانه است. اقدام اخیر وی (به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر بلندی های جولان) در حمایت از اسرائیل می تواند برنامه وی را از بین ببرد و منجر به مرگ معامله قرن شود.

در نهایت باید گفت، آنچه که از همین اظهار نظرها و مواضع برمی آید، این است که این طرح تبلیغاتی ترامپ برای حل و فصل مساله فلسطین و ایجاد صلح در منطقه که در اصل بر اساس حفظ منافع اسرائیل پایه ریزی شده است، هم مانند دیگر تصمیم گیری ها و طرح های دولت ترامپ به دلیل غیرقابل اعتماد بودن آنها و اینکه ثابت شده است، آمریکایی ها همیشه از طرح هر مساله ای به دنبال منافع اقتصادی و یا نظامی و سلطه گری خود هستند، در نهایت نه تنها به نتیجه نخواهد رسید بلکه موقعیت خطرناک و متزلزل صهیونیست ها را در منطقه متزلزل تر خواهد کرد و می توان به وضوح شکست این طرح را پیش بینی کرد.

معصومه میرحسینی

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۲۸۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود

عفو بین‌الملل اعلام کرد تحقیقات این سازمان نشان می‌دهد که نظامیان صهیونیست «با استفاده از مهمات ساخت آمریکا» علیه مردم فلسطین در نوار غزه مرتکب جنایات جنگی می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، پل اوبراین، مدیر عفو بین‌الملل در پستی در ایکس نوشت: به همین دلیل ما از آمریکا می‌خواهیم که ارسال سلاح برای جنایات جنگی را متوقف کند.

اوبراین از ۳۷ عضو کنگره که به لایحه ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی رای منفی دادند تشکر کرد.

در گزارش آناتولی آمده است: سنای آمریکا روز سه شنبه بسته کمک خارجی ۹۵ میلیارد دلاری به اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان را تصویب کرد. مجلس این لایحه را با ۸۰ رای موافق در مقابل ۱۹ رای مثبت به تصویب رساند و آن را برای امضای رئیس جمهور جو بایدن فرستاد.

عفو بین‌الملل در گزارش خود اعلام کرده است که گزارش‌ها نشان می‌دهد «شواهد جنایات جنگی همچنان در حال افزایش است، زیرا دولت اسرائیل قوانین بین‌المللی در غزه را به سخره می‌گیرد».

این گزارش به استفاده «گستاخانه» واشنگتن از وتوی خود برای فلج کردن شورای امنیت سازمان ملل در صدور قطعنامه ضروری برای آتش‌بس و ارسال مهمات به رژیم صهیونیستی که برای ارتکاب جنایات جنگی استفاده شده، اشاره کرده است.

در این گزارش آمده است: کشورهای اروپایی مانند انگلیس و آلمان با توجه به اعتراضات آنها نسبت به اقدامات روسیه در اوکراین، در حالی که به طور همزمان اقدامات مقامات اسرائیلی و آمریکایی را در این درگیری تایید می‌کنند، استاندارد دوگانه‌ای را بکار گرفته‌اند.

انی‌یس کالامار، دبیرکل این سازمان، گفت: شکست گیج‌کننده جامعه بین‌المللی در حفاظت از هزاران غیرنظامی - که درصد وحشتناکی از آنها کودک هستند - در نوار غزه اشغالی، به وضوح نشان می‌دهد که همان نهادهایی که خودشان برای حمایت از غیرنظامیان و حقوق بشر بنا نهاده‌اند دیگر برای این هدف مناسب نیستند.

کالامار تأکید کرد: آنچه در سال ۲۰۲۳ دیدیم تأیید می‌کند که بسیاری از دولت‌های قدرتمند ارزش‌های بنیادین انسانیت و جهان‌شمولی مندرج در اعلامیه جهانی حقوق بشر را کنار می‌گذارند.

بر اساس آمار وزارت بهداشت غزه، در جریان نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه، ۳۴۲۶۲ فلسطینی شهید و ۷۷۲۲۹ نفر زخمی شدند. علاوه بر این، حداقل ۷۰۰۰ نفر گمنام هستند که گمان می‌رود در زیر آوار خانه‌هایشان در سراسر نوار مانده‌اند. سازمان‌های فلسطینی و بین‌المللی می‌گویند که اکثر کشته‌شدگان و زخمی‌ها زنان و کودکان هستند.

حملات رژیم صهیونیستی منجر به قحطی در شمال غزه شده که منجر به کشته شدن بسیاری از فلسطینی‌ها، عمدتاً کودکان، شده است. تجاوز اسرائیل همچنین منجر به آوارگی اجباری نزدیک به دو میلیون نفر از سراسر نوار غزه شده است و اکثریت قریب به اتفاق آوارگان مجبور به ورود به شهر متراکم رفح در نزدیکی مرز با مصر شده است.

کد خبر 747845

دیگر خبرها

  • شهادت ۳۷ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به غزه
  • تازه‌ترین حملات اسرائیل به رفح ۱۰ شهید برجای گذاشت
  • اردوغان: در برابر نابودی فلسطینی‌ها سکوت نخواهیم کرد
  • بیانیه سازمان بسیج اساتید خراسان رضوی در حمایت از غزه
  • هویت پوشالی صهیونیست‌ها در مقابل ایمان و قدرت موشکی ایران فروریخت
  • واکنش کاربران به اعتراضات دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از فلسطین
  • تکرار ادعای کاخ سفید : مدرکی مبنی بر نسل کشی اسرائیل در غزه وجود ندارد
  • اسموتریچ خواستار ترور رهبران حماس، نابودی کامل غزه و تحریم دولت رام‌الله شد
  • نسل کشی صهیونیست ها همه جامعه فلسطین در غزه را هدف قرار داده است
  • اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود