Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@23:44:41 GMT

قدری در جوار حرم حضرت زینب (س)

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۲۸۶۹۴

قدری در جوار حرم حضرت زینب (س)

بسیاری از زائران، همشهری‌ها و مدافعان حرم، شب‌های قدر رمضان امسال را در جوار حرم مطهر حضرت زینب (س) احیاء کردند.

به گزارش ایسنا، شب قدر شب تقدیر انسان‌هاست. در این شب هر کسی سعی می‌کند با راز و نیاز و شب زنده‌داری به خدای خود نزدیک‌تر شود. برخی با حضور در مساجد و تکایا و برخی دیگر در اماکن زیارتی این شب را به صبح می‌رسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر ساله در زیارت‌گاه‌ها و اماکن متبرکه‌ای در مانند حرم امام علی (ع) در نجف اشرف، حرم امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) در کربلا، حرم امام رضا (ع) در مشهد، حرم حضرت معصومه (س) در قم یا جمکران و … خیل عظیمی از مسلمانان همزمان با ایام شهادت حضرت علی (ع) و لیالی قدر، مراسم مناجات‌خوانی و احیا برگزار می‌کنند و سعی می‌کنند برای دست یافتن به حال خوب دعا کردن به این امامان متوسل شوند.

حرم حضرت زینب (س) در شهر دمشق سوریه یکی از زیارتگاه‌های مهم شیعیان و از مساجد بزرگ سوریه به شمار می‌رود. سوریه‌ای که در این سال‌ها به دلیل حضور تروریست‌های داعش و درگیری‌ها و جنگ داخلی به منطقه‌ای ناامن تبدیل شده بود، با این وجود پس از آغاز جنگ در سوریه و خطر حمله به اماکن مقدس شیعیان در سوریه تلاش‌های بسیاری صورت گرفت تا به این مکان‌های مقدس صدمه‌ای وارد نشود.

اما اکنون با آرام شدن نسبی اوضاع در منطقه امسال نیز مانند لیالی قدر گذشته این زیارتگاه برای مؤمنان مامنی شد تا شب‌های قدر را در جوار این معصوم احیا کنند.

شب قدر شبی برای تزکیه نفس و زدودن زنگار گناه از دل‌ها است و امسال به‌رغم تمام مشکلات و درگیری‌ها و ناآرامی‌ها هزاران نفر از زائران و مدافعان حرم و مسلمانان دوستدار اهل البیت (ع) از کشورهای مختلف به همراه سوری‌ها برای مراسم احیای شب قدر بیست و سوم ماه مبارک رمضان در حرم مطهر حضرت زینب (س) در حومه دمشق گرد هم آمدند.

زائران در مراسم احیای شب قدر ابتدا قرآن تلاوت کرده، سپس با خواندن دعا مخصوص این شب، در سوگ شهادت امیرالمومنین نشستند. آیت‌الله سید ابوالفضل طباطبایی اشکذری، نماینده ولی فقیه در سوریه، سخنران این مراسم بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بخش مدافعان حرم شب قدر شب قدر در حرم حضرت زینب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۲۸۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) در یزد

دفتر آیت الله ناصری امام جمعه‌ یزد در پیامی شهادت امام صادق علیه السلام به ساحت مقدس حضرت ولیعصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و تمامی شیعیان و دلسوختگان آن حضرت تسلیت گفت.

به همین مناسبت مجلس ذکر فضائل و مصائب آن بزرگوار از سوی نماینده محترم مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه یزد شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ساعت ۷ صبح در محل دفتر ایشان واقع در خیابان آیت الله کاشانی، روبروی بیمارستان مرحوم مجیبیان، کوچه آیت الله خاتمی برپا خواهد بود.

 از عموم مردم به ویژه خانواده‌های معظم شهدا و سلسله جلیله روحانیت و بسیجیان فداکار دعوت می‌شود تا در این مراسم شرکت فرمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • مراسم عزاداری شهادت حضرت امام صادق (ع) در بیت نماینده ولی فقیه در خوزستان
  • مراسم عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در ایلام
  • مشاهده پلنگ در جوار شهر شاهرود+ فیلم
  • برگزاری مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) در یزد
  • مشاهده پلنگ در جوار شهر شاهرود
  • مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) در دفتر امام جمعه یزد
  • گردهمایی عزاداران در حرم حضرت عبدالعظیم (ع)
  • گردهمایی عزاداران در حرم حضرت عبدالعظیم
  • اعلام جزئیات تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده در اصفهان
  • تفاهم‌نامه‌های همکاری اقتصادی میان اتاق تبریز و فدراسیون اتاق‌های سوریه