Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- عمليات اجرايي طرح پتروشيمي سنقر کرمانشاه با حضور معاون وزير نفت در امور پتروشيمي، مديرعامل شرکت صنايع پتروشيمي خليج فارس، استاندار استان کرمانشاه و نماينده مردم سنقر و کليايي در مجلس شوراي اسلامي آغاز شد.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از شانا، عمليات اجرايي طرح کامپاندينگ پلي‌اتيلن و پلي‌پروپيلن در شهرک صنعتي سنقر کرمانشاه صبح امروز (پنجشنبه، 9 خردادماه) با حضور بهزاد محمدي، معاون وزير نفت در امور پتروشيمي، جعفر ربيعي، مديرعامل شرکت صنايع پتروشيمي خليج فارس، هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه و سيدجواد حسيني‌کيا، نماينده مردم سنقر و کليايي در مجلس شوراي اسلامي آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


واحد کامپاند پلي‌اتيلن و پلي‌پروپيلن سنقر به منظور تکميل زنجيره ارزش اتيلن و پروپيلن، ايجاد ارزش افزوده، اشتغالزايي و ايجاد زمينه کسب و کار در صنايع تکميلي و پايين‌دستي در شهر سنقر ساخته مي‌شود.
دسترسي به خوراک از طريق پتروشيمي ايلام و پتروشيمي‌هاي خط اتيلن غرب، بازار مصرف داخلي شمال غربي و غرب کشور، صادرات به کشورهاي شمال غرب (آذربايجان، ارمنستان و گرجستان) و غرب (ترکيه، عراق و سوريه) از دلايل انتخاب منطقه سنقر براي اجراي اين طرح بوده است.
طرح کامپاندينگ پلي‌اتيلن و پلي‌پروپيلن سنقر با ظرفيت 48 هزار تن در سال در زميني به مساحت 5 هکتار و سرمايه گذاري حدود 40 ميليون دلار با مالکيت شرکت صنايع پتروشيمي خليج فارس در شهرک صنعتي شهرستان سنقر کرمانشاه ساخته مي‌شود که سالانه به 17 هزار تن پلي‌اتيلن، 28 هزار تن پلي‌پروپيلن، 3 هزار تن مستربچ و 2 هزار و 500 تن افزودني به عنوان خوراک نياز دارد.
گفتني است که 870 کيلووات برق مورد نياز اين طرح از شبکه سراسري برق کشور تأمين مي‌شود و در فرآيند توليد کامپاند آب مصرف نمي‌شود و تنها محدود به مصارف آشاميدني و آبياري و در صورت لزوم شستشوي اکسترودر (تجهيزات توليد کامپاند) براي تعويض نوع کامپاند خواهد بود.
کامپاند اتيلن، کامپاند پروپيلن و مستربچ محصولات اصلي طرح کامپاندينگ سنقر هستند. کامپاندهاي پلي‌اتيلن انواع مختلفي دارند ولي به طور کلي در صنايع ساختمان، برق، خودروسازي، بسته‌بندي، کشاورزي، نفت و گاز و پتروشيمي و در توليد انواع محصولات مثل روکش سيم و کابل، لوله‌هاي تحت فشار و پوشش لوله‌هاي نفت و گاز، قطعات تزريقي و بادي، قطعات دوراني، فيلم‌ها، پانل‌ها استفاده مي‌شوند. به دليل غيرقطبي بودن زنجيره پلي‌اتيلن، اين ماده عايق بسيار خوبي محسوب مي‌شود و مقاومت الکتريکي آن زياد است.
کامپاندهاي پلي پروپيلن بيشتر از نوع کامپوزيت هستند و با تقويت خواص پلي‌پروپيلن در توليد قطعات خودرو و قطعات لوازم‌خانگي، لوله و اتصالات، انواع فيلم‌ها و ورقه‌ها استفاده مي‌شوند. افزودن انواع پرکننده‌هاي معدني، الياف شيشه، مواد ضربه‌پذير و غيره سبب افزايش خواص استحکام کششي، ضربه‌پذيري، مدول کششي و خمشي، مقاومت حرارتي، پايداري ابعادي، خواص الاستيسيته، مقاومت خزشي creep پليمر و همچنين کاهش قيمت آن مي‌شود. در واقع کامپاندهاي پلي‌پروپيلني طيف وسيعي از مواد را از لاستيک نرم تا پلاستيک‌هاي مهندسي مي‌توانند توليد کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: عمليات اجرايي پتروشيمي کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۲۸۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات برگزاری مراسم سالروز عملیات «بازی دراز» اعلام شد

جانشین فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) کرمانشاه گفت: مراسم بزرگداشت سالروز عملیات بازی دراز یک عملیات رزمی فرهنگی و یک جهاد تبیین بزرگ برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و یک تبادل فرهنگی بین استان کرمانشاه و شهرستان سرپل‌ذهاب با سایر شرکت کنندگان از استان‌های دیگر در این همایش است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سردار مسعود قنبری امروز _ دوشنبه هفدهم اردیبهشت _ در حاشیه سفر به سرپل ذهاب ضمن گرامیداشت یاد شهدای بازی دراز اظهار کرد: مقدمه‌های لازم برای برگزاری با شکوه رزمایش بزرگ فرهنگی بازی دراز در این شهرستان برای یک مراسمی درخور شأن شهدای این عملیات در شهرستان با بسیج همه امکانات و با حضور همه دستگاه‌های اداری فراهم شده است.

وی افزود: مراسم سالروز بزرگداشت عملیات بازی دراز مانند سال‌های قبل با شکوه تمام در روزهای ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود و شهرستان آمادگی کامل را برای برگزاری این مراسم با حضور کاروان‌های راهیان نور از سراسر کشور دارد و تمام مباحث امنیتی، اسکان و پذیرایی، آماده‌باش اورژانس و پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی، استقرار موکب‌ها نیز پیش‌بینی شده است.

جانشین فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت: مراسم یادواره شهدا چهارشنبه شب در جوار حرم احمد ابن اسحاق (ره) در شهر سرپل ذهاب برگزار و صعود سراسری به ارتفاعات بازی دراز نیز در صبح روز پنجشنبه با حضور شرکت کنندگانی از سراسر کشور با رمز مبارک یا زهرا (س) راس ساعت ۶ صبح آغاز می‌شود.

وی با قدردانی از تمام ادارات که در هماهنگی و همراهی و آماده سازی شهرستان برای پذیرایی از کاروان‌های راهیان نور نقش داشته‌اند و موکب داران که به صورت خودجوش اعلام آمادگی کرده‌اند تا به شرکت کنندگان خدمات رسانی کنند، ادامه داد: این مراسم پیش مقدمه‌ای برای برگزاری کنگره عظیم اربعین حسینی است.

به گزارش ایمنا از کرمانشاه، مراسم یادواره شهدای بازی‌دراز در روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت‌ماه در جوار حرم احمدابن اسحاق (ره) برگزار خواهد شد و در روز پنج‌شنبه ۲۰ اردیبهشت‌ماه صعود سراسری به ارتفاعات بازی‌دراز به یاد عملیات غرورآفرین آزادسازی این ارتفاعات از ساعت ۶ صبح با حضور کاروان‌های راهیان نور سراسر کشور برگزار خواهد شد.

کد خبر 751163

دیگر خبرها

  • لزوم آغاز عملیات اجرایی احداث ایستگاه مسافربری بیرجند
  • مزارع آلوده به آب فاضلاب در شیراز امحاء شد
  • جزئیات برگزاری مراسم سالروز عملیات «بازی دراز» اعلام شد
  • امحای ۹۰ هکتار از مزارع آبیاری شده با فاضلاب در شیراز آغاز شد
  • عملیات اجرایی پروژه کمربندی قلعه‌نو آغاز شد
  • آغاز عملیات اجرایی ساخت مجتمع پرورش اسب در شهرکرد
  • گزارش اوجی از سوددهی خیره‌کننده پالایشگاه آبادان و افزایش تولید مجتمع‌های پتروشیمی
  • دستگاه های اجرایی تنگستان در برگزاری مراسم سوم خرداد همکاری کنند
  • مشکلات پیش روی طرح راه آهن خراسان جنوبی روی میز بررسی
  • نخستین بار در صنایع پتروشیمی کشور صورت گرفت؛ تبدیل وضعیت کلیه نیروهای پیمانکار به قرارداد مستقیم با پتروشیمی امیرکبیر