Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سردار هوشنگ حسینی ظهر پنجشنبه در نشست با خبرنگاران و رسانه‌های استان اردبیل افزود: در این مدت میزان کشفیات پلیس نیز ۴۷ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه میانگین نرخ وقوع سرقت در کشور به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۲۳۷ فقره است، ادامه داد: این رقم در استان اردبیل به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۹۸ فقره بوده و از میانگین کشوری ۱۳۹ فقره کمتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده نیروی انتظامی استان از این لحاظ جایگاه استان را در کشور و در بحث سرقت رتبه سی ام عنوان کرد و متذکر شد: از میزان سرقت‌های به وقوع پیوسته طی سال جاری ۸۱ درصد از نوع خرد و ۱۹ درصد از نوع سرقت مهم مانند سرقت از منازل، مغازه و ماشین بوده است.

وی در این خصوص با اشاره به اقدام موفق پلیس در کشف و دستگیری سریع سارقان طلا فروشی شهرستان کوثر و کشف ارز خارجی به ارزش ۸۰ میلیارد ریال در شهرستان بیله سوار تصریح کرد: پلیس با اینگونه جرایم و با مجرمان و سارقان به شدت برخورد می‌کند.

حسینی با اشاره به دستگیری ۷۸۷ سارق از ابتدای امسال در استان یادآور شد: میزان دستگیری سارقان در این مدت و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۷ درصد افزایش داشته است که نشان دهنده برخورد جدی پلیس با بحث جرایم از جمله سرقت در استان است.

وی در خصوص سایر جرایم به وقوع پیوسته در استان بیان داشت: امسال ۵۰ نفر از مجرمان شرارت در استان دستگیر شده اند که آمار پایینی در مقایسه با سایر استان‌ها است چنانچه اردبیل در بحث وقوع شرارت در رتبه ۲۶ کشور قرار دارد.

فرمانده نیروی انتظامی استان با اشاره به کاهش ۸۳ درصدی وقوع قتل در استان در سال جاری عنوان کرد: امسال در استان ۱۲ هزار و ۸۷۲ فقره جرایم مختلف به وقوع پیوسته که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی در عین حال وقوع جرایم خشن مانند سرقت‌های مسلحانه، راهزنی و گروگانگیری را در این استان صفر عنوان کرد و افزود: اردبیل یکی از استان‌های امن کشور است.

کد خبر 4629532

منبع: مهر

کلیدواژه: نیروی انتظامی اردبیل سرقت جرایم خرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۲۹۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲.۵ درصدی مشترکان برق

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، در سال گذشته صنعت برق کشور شاهد رشد قابل توجه شمار مشترکان در بخش‌های مختلف بود و بر اساس آمار و ارقام موجود تعداد شمار مشترکان به طور میانگین نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش ۲.۵ درصدی داشت.

بر همین اساس شمار مشترکان بخش خانگی از ۳۱ میلیون و ۶۳۱ هزار نفر با ۲.۳ درصد افزایش به ۳۲ میلیون و ۳۵۱ هزار مشترک تا پایان سال ۱۴۰۲ رسید.

همچنین شمار مشترکان بخش عمومی نیز با ۳.۵ درصد افزایش به ۱ میلیون و ۹۷۷ هزار مشترک رسید.

در بخش کشاورزی نیز تعداد مشترکان این بخش در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد ۳.۵ درصدی داشت و بر اساس گزارش‌ها ۱۸ هزار مشترک در این بخش به تعداد مشترکان برق دار افزوده شد.

در بخش صنعت بر اساس آمار و ارقام موجود ۹ هزار انشعاب برق جدید برای واحدهای صنعتی صادر شد تا شمار کل مشترکان بخش صنعت کشور به ۲۷۷ هزار واحد برسد.

برای مشترکان بخش تجاری نیز در سال گذشته ۱۵۹ هزار انشعاب برق صادر شد و شمار مشترکان این بخش با ۳ درصد افزایش نسبت به سال ۱۴۰۱ به ۵ میلیون ۴۴۶ هزار مشترک رسید.

بر اساس این گزارش در سال ۱۴۰۲ تعداد کل مشترکان صنعت برق نسبت به سال ۱۴۰۱ با ۲.۵ درصد افزایش از ۳۹ میلیون و ۶۲۰ هزار نفر به ۴۰ میلیون و ۵۹۳ هزار مشترک رسید.

این گزارش حاکی است در سال ۱۴۰۲ در مجموع برای کل مشترکان ۳۳۳ میلیارد و ۱۷ میلیون کیلووات ساعت برق تأمین شد که ۵۰.۵ درصد آن در بخش‌های مولد یعنی بخش کشاورزی و صنعت مصرف شد.

کد خبر 6089775 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۲ درصدی درآمد داروخانه‌های هلال احمر اردبیل
  • افزایش ۱۲ درصدی درآمد داروخانه های هلال احمر اردبیل
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • بیشترین و کمترین سرقت‌ها در کدام شهرهای استان کرمان رخ می‌دهد؟
  • نقش آبخیزداری در پیشگیری از هدررفت ۳۳ درصدی آب باران
  • سارقان اماکن در دام پلیس لنگرود
  • کاهش ۶.۱ درصدی پرونده‌های مستوجب تعزیر در تهران
  • افزایش ۲.۵ درصدی مشترکان برق
  • کاهش ۶.۱ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت مستوجب تعزیر به دادگستری
  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین