Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: قرارگاه استانی بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان باید برای رسیدگی به مشکلات سیل‌زدگان به صورت واحد و منسجم اقدام کند. ۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳ استانها سیستان و بلوچستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، احمدعلی موهبتی ظهر امروز در نشست قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان که با حضور معاون عمرانی وزیر کشور برگزار شد، اظهار داشت: بارندگی‌های اواخر سال گذشته و اوایل امسال اگرچه خسارات زیادی داشت اما با توجه به خشکسالی های دو دهه بسیاری از مشکلات استان را برطرف کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: تشکیل قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده به منظور پیش‌بینی، پیشگیری و آمادگی برای مقابله با خطرات احتمالی و بازسازی مناطق آسیب دیده با حضور مدیران دستگاه‌های مختلف نشان از توجه ویژه دولت به این بخش است که امیدواریم با همت مردم و و توجه مسئولان مشکلات سیستان و بلوچستان در این زمینه بر طرف شود.

5600 کلاس درس آذربایجان غربی در انتظار تخریب و بازسازیرئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق سیل‌زده خوزستان منصوب شدبازسازی واحدهای مسکونی مناطق زلزله‌زده استان کرمان به اتمام رسید

وی افزود: قبل از سیل که خشکسالی مردم را به تنگ آورده بود، نگاه ویژه‌ای به سیستان و بلوچستان صورت نگرفت اما هم اینک که وضعیت سخت‌تر از گذشته شده و بارندگی‌ها و سیل به زندگی و کشاورزی مردم خسارت وارد کرده چنانچه چاره اندیشی اساسی نشود با بروز حادثه‌ای جدید مشکلات حادتر می‌شود زیرا برخی از مردم این استان به سبب عقاید خاص خود در ارتباط با سودهای بانکی، تسهیلات در نظر گرفته شده با حداقل سود را نیز دریافت نمی‌کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به مشکلات حاشیه‌نشینی و بافت‌های فرسوده استان اظهار داشت: در بحث حاشیه نشینی در شمال زاهدان و شرق چابهار باید با جدیت اقدام کرد و در این زمینه 6 شرکت بنیاد مسکن مستقر خواهند شد و برای 10 هزار واحد مسکونی مجوز دریافت کرده‌ایم که اثرگذاری خوبی خواهد داشت.

وی به حاشیه نشینی در اکثر نقاط سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: باید با اجرای طرح ضربتی مناطق و محلات حاشیه نشین این استان ساماندهی شوند که در این زمینه دولت نیز باید کمک کند.

موهبتی افزود: قرارگاه استانی بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان باید برای رسیدگی به مشکلات سیل‌زدگان به صورت واحد و منسجم اقدام کند تا از هر جا و منبعی که پولی جمع آوری می‌شود، به طور مشخص بررسی شود که از کجا آمده و چگونه خرج شود و تا به نام استان و کام دیگران نشود زیرا برخی افراد و موسسه‌های خصوصی به نام سیل‌زدگان این استان اقدام به جمع آوری کمک کرده‌اند اما مشخص نیست این کمک‌ها کجا هزینه شده است.

مهدی جمالی نژاد معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزیر و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در پنجمین سفر استانی خود در ماه مبارک رمضان برای بررسی مسائل و مشکلات حوزه مدیریت شهری و روستایی جنوبسیستان و بلوچستان به این استان‏ سفر کرده  است.

جمالی نژاد در این سفر در نشست کمیته بازسازی و نوسازی سیستان و بلوچستان شرکت و آخرین تصمیمات و برنامه‌های دولت و قرارگاه بازسازی و نوسازی منطقه سیل زده را تشریح کرد.

بازدید از شهرهای خاش، ایرانشهر، قصرقند، نیکشهر، چابهار و کنارک و برخی از پروژه‌های ملی و استانی این منطقه و همچنین پروژه‌های شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از دیگر برنامه‌های سفر معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور به استان سیستان و بلوچستان است.

شرکت در گردهمایی شهرداران، اعضای شوراها و دهیاران منتخب جنوب سیستان و بلوچستان و سخنرانی در این گردهمایی از دیگر برنامه‌های سفر دکتر جمالی نژاد در سفر سه روزه به این استان است.

انتهای پیام/ش

R7843/P/S6,65/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۳۰۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار مردم جنوب سیستان وبلوچستان بوده است و سیل زدگان این منطقه خدمت رسانی می کند.

به گزارش ایسنا به نقل از ارتش، امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی‌ هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان، گفت: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برابر اوامر فرماندهی کل ارتش، از همان روزهای اول سیل، اقدام به جمع آوری کمک‌های امدادی و ارسال آنها به مناطق سیل زده کرد.

امیر واحدی افزود: در زمان سیل، نیروی هوایی ارتش، در کنار وزارت کشور و ستاد مدیریت بحران کشور بود تا هر چه زودتر کمک‌ها را از نقاط مختلف کشور جمع آوری و با استفاده از بالگردهای ارتش به منطقه سیل زده ارسال کند.

وی با اشاره به آمادگی نیروی هوایی در پاسداری از حریم هوایی کشور، تأکید کرد: سربازان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی در تمام بحران‌ها در کنار مردم خواهند بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بازسازی مناطق زلزله‌زده و حل برخی از مشکلات کلانشهر کرمانشاه
  • حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • رشد 30 درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به 1402
  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان
  • (تصاویر) مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
  • باران چگونه تنش آبی سیستان و بلوچستان را شست؟
  • توزیع سومین محموله کمک رسانی سپاه بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • توزیع سومین محموله کمک رسانی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • روند سرمایه‌گذاری در سیستان‌وبلوچستان تسهیل شود
  • احتمال سیلابی‌شدن مناطق مختلف در سیستان و بلوچستان