Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-27@13:45:30 GMT

راهپیمایی فضایی به مناسبت تولد آقای فضانورد!

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۳۰۳۲۰

راهپیمایی فضایی به مناسبت تولد آقای فضانورد!

دو فضانورد روس برای تبریک تولد ۸۵ سالگی "الکسی لئونوف" (Alexei Leonov)، فضانورد روسی، بیرون از "ایستگاه فضایی بین المللی" (ISS) به راهپیمایی پرداختند و پیام تبریک خود را ارسال کردند.

لئونوف، فضانورد و سرلشکر بازنشسته نیروی هوایی روسیه و همین طور نخستین انسانی است که به راهپیمایی فضایی پرداخت. وی در روز ۳۰ مه ۱۹۳۴ در روستای لیستویانکا در سیبری مرکزی چشم به جهان گشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الکسی از کودکی به نقاشی علاقه‌مند بود و آرزو داشت که در بزرگسالی هنرمند شود، اما هنگامی که به شش سالگی رسید، یک خلبان نیروی هوایی شوروی به روستای آن‌ها آمد و الکسی کوچک، شدیداً تحت تأثیر رفتار، یونیفرم و ظاهر او قرار گرفت. پس از آن و در طول سال‌های مدرسه، الکسی، اشتیاق به هنر و خلبان شدن را در خود زنده نگاه داشت.

لئونوف، بیش از ۱۸ ماه برای پرواز فضایی و انجام راهپیمایی فضایی تمرین کرد. راهپیمایی فضایی او ابتدا قرار بود در طول مأموریت "وستوک -۱۱" (Vostok- ۱۱) انجام شود، اما برنامه اولیه لغو شد و این کار در مأموریت "واسخود -۲ " (Voskhod ۲) انجام گرفت. در روز ۱۸ مارس سال ۱۹۶۵، فضاپیمای واسخود -۱۱ از" پایگاه فضایی بایکونور" (Baikonur Cosmodrome) به فضا پرتاب شد. فرمانده پرواز، "پاول بلیایف" (avel Belyayev) و ناوبر آن، آلکسی لئونوف بود. در مدار زمین، لئونوف ابتدا به محفظه هوایی فضاپیمای واسخود وارد شد و خود را به آرامی بیرون کشید. سپس، در حالی‌که با کابل ایمنی به فضاپیما متصل بود، در فضا شناور شد.  

لئونوف در تمام مأموریت‌های فضایی‌اش، با خود مداد رنگی و مداد شمعی به همراه داشت و صحنه‌هایی را که از فضاپیما می‌دید، نقاشی می‌کرد.  
این راهپیمایی، نخستین راهپیمایی فضایی "آلکسی اوچینین" (Alexey Ovchinin)، فضانورد روسی مأموریت "اکسپدیشن ۵۹" (Expedition ۵۹) به شمار می‌رود. اوچینین، این راهپیمایی را به همراه "اولگ کونوننکو" (Oleg Kononenko)، فضانورد روس و فرمانده مأموریت آغاز کرد و ناسا نیز به پخش زنده راهپیمایی پرداخت.  

راهپیمایی اوچینین و کونوننکو، چهارمین راهپیمایی فضایی در سال جاری است و مقامات ناسا، آن را شلوغ‌ترین راهپیمایی فضایی تاریخ می‌دانند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: علم و فناوری فضانورد راهپیمایی فضایی ایستگاه فضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۳۰۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛  دکتر جواد شاهین‌فر بابیان اینکه پارسال  یازده هزار کودک متولد شده در بیمارستان‌های استان غربالگری شنوایی شدند، گفت: ازاین تعداد  ۱۶۳ نوزاد به مرحله مداخله و از این تعداد ۳۵ نوزاد برای درمان از سمعک و ۱۴۲ نوزاد نیز با روش‌های جراحی و طبی زیر پوشش قرار گرفته اند.
وی اضافه کرد: با توجه آمار‌های جهانی کم شنوایی و پیش بینی افزایش این آمار در کودکان، برنامه‌های بهداشتی پیشگیری، شامل غربالگری برای تشخیص زودهنگام در این گروه سنی در دانشگاه انجام می‌شود.
رئیس دانشگاه غلوم پزشکی استان گفت: بر اساس مطالعات انجام شده ۵.۲ درصد از کودکان در بدو ورود به مدرسه و ۱۱ تا ۱۵ درصد از کودکان محصل، نشانه‌هایی از آسیب شنوایی را دارند، که برای شناسایی این کودکان، برنامه غربالگری شنوایی جزو برنامه نظام مراقبت بیماری‌های غیرواگیردار گنجانده شده است.
به گفته شاهین فر اکنون برنامه غربالگری شنوایی نوزادان در هنگام ترخیص از بیمارستان‌های استان به کمک شنوایی شناسان و غربالگران آموزش دیده با همکاری سازمان بهزیستی انجام می‌شود.
افزایش جمعیت سالمندی، افزایش عوامل خطر مانند ابتلا به عفونت‌های گوش و دیگر عفونت‌ها از جمله بیماری‌هایی مانند سرخک و سرخجه، استفاده بی رویه و نابجا از دارو‌های آسیب رسان به شنوایی، قرار گرفتن افراد در معرض اصوات بلند درمحیط‌های شغلی و نظامی، استفاده بی رویه از تلفن‌ همراه و دستگاه‌های صوتی شخصی از دلایل اصلی افزایش آمار کم شنوایی است.

دیگر خبرها

  • ایستگاه فضایی چین آسیب دیده است
  • از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی
  • آسیب ریزسیارک ها به آزمایشگاه فضایی چین در مدار زمین
  • چگونه تخلفات احتمالی پلیس در انجام مأموریت‌ها را گزارش دهیم؟
  • ۳ فضانورد چینی به سمت ایستگاه فضایی چین رفتند
  • جزییات تذکر رهبری درباره گشت ارشاد
  • ۳ فضانورد چینی به ایستگاه فضایی می‌روند
  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه
  • ۳ فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی شان می شوند
  • ۳ فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی‌شان می‌شوند