Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: آتش‌سوزی ارتفاعات دوتولغز شهرستان قیروکارزین پس از گذشت ۹ ساعت مهار شد. ۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۸ استانها فارس نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی فارس شهرام منتصری اظهار داشت: این آتش‌سوزی که از ساعت 18 بعد از ظهر چهارشنبه در منطقه دوتولغز از توابع بخش مرکزی شهرستان قیروکارزین آغاز شده بود، سرانجام با تلاش‌های بی‌وفقه نیروهای مردمی و منابع طبیعی و دیگر تشکل‌های مردم نهاد در ساعت 3:30 بامداد امروز به طور کامل مهار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل منابع طبیعی فارس با اشاره به صعب‌العبور بودن این منطقه و سخت گذر بودن مسیر در این محل افزود: وزش  باد شدید در این ارتفاعات موجب شعله‌ور شدن آتش شد که با توجه به خشک بودن پوشش گیاهی منطقه این مسئله بر سرعت پیشروی حریق در این منطقه افزود.

وی تصریح کرد: پس از اعلام گزارش آتش‌سوزی در این منطقه بلافاصله اعضای ستاد بحران شهرستان با همکاری مردم و کلیه نیروهای امدادی وارد عملیات مهار آتش شدند. 

خطر آتش سوزی در کمین منطقه حفاظت شده خائیز؛ برای مقابله آمادگی داریمخوزستان| کاه و کلش مزارع رامهرمز با ارزش 50 میلیارد تومان در معرض آتش سوزیتیم‌های واکنش سریع برای مهار آتش سوزی در مراتع و جنگل‌ها ایلام تشکیل شده است

منتصری مهمترین عامل این آتش سوزی‌ها را بی‌احتیاطی مردم و نیز سهل‌انگاری گردشگران محلی در ارتفاعات عنوان کرد و گفت: بنا بر اعلام دستور رئیس ستاد بحران شهرستان ماموران یگان حفاظت از منابع طبیعی و دیگر گروه‌های پشتیبانی تا کسب اطمینان کامل از مهار صددرصد آتش و سرد شدن محل آتش سوزی همچنان در منطقه مستقر هستند.

وی ضمن اشاره به پیشگیری از حریق در اراضی جنگلی استان از مردم خواست تا از روشن کردن آتش در عرصه‌های جنگلی خودداری کنند و در صورت مشاهده هرگونه آتش سوزی در این عرصه‌ها مراتب را به شماره 1504 یگان حفاظت منابع طبیعی گزارش کنند. 

انتهای پیام/ ش

R41382/P/S6,61/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۳۱۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پویش کاشت یکهزار و ۵۰۰  اصله نهال زالزالک در پیرانشهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مهاباد؛ در مراسمی با حضور مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، فرماندار شهرستان پیرانشهر و جمعی از مسئولان این شهرستان در راستای طرح نهضت ملی و مردمی کاشت یک میلیارد درخت در سراسر کشور، پویش کاشت یکهزار و ۵۰۰ اصله نهال زالزالک با همکاری همیاران و فعالان طبیعت در تپه گردشگری شهر پیرانشهر انجام گرفت.

تداوم کاشت نهال زالزالک با همکاری اداره منابع طبیعی، شهرداری و همیاران طبیعت، در روز‌های آینده در فضا‌های سبز و معابر شهر پیرانشهر نیز انجام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • دستگیری قاچاقچیان چوب در لفور سوادکوه
  • احداث بند‌های سنگی و خاکی یکی از موثرین راه‌های جذب روان آب‌ها
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور چیست؟
  • تصاویر قطع ۴۰ اصله درخت در کجور آرشیوی است
  • پویش کاشت یکهزار و ۵۰۰  اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • مهار سیلاب‌ با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر + فیلم
  • مهار ۸۰ درصد از سیلاب‌ها با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر+ فیلم
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • تعیین تکلیف اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس