Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-05-03@04:14:10 GMT

انس با قرآن راه ورود به سفره ولایت است

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۳۱۱۷۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛  آیت الله عبدالکریم فرحانی امروز در مراسم محفل انس با قرآن که با حضور پایوران و خانواده آنان در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار داشت: شب قدر شب به قله رسیدن انسان کامل است و کسی که مسیر معنوی را طی می‌کند برای رسیدن به کمال باید به قله معنویت برسد که این قله همان شب قدر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی ادامه داد: شب قدر شب ولایت است در شب قدر دو اتفاق رخ داده است اول انزال قرآن  کریم و دوم رقم خوردن تقدیر مقدرات به واسطه ولی خدا.   عضو مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: حضرت موسی (ع) چهل شب را برای رسیدن به شب قدر طی کرد و حال آنکه ما مسلمانان به برکت اسلام 29 شب این مسیر را طی می کنیم.
وی اظهار داشت: اینکه ما در شب قدر قران را بر سر نگه میداریم یک عمل نمادین نیست بلکه راه ورود به ولایت مطلقه فقیه همین قران است و در حقیقت شب قدر پیوند صقل اکبر با صقل اصغر است.
آیت الله فرحانی با اشاره به اینکه انس با قرآن راه ورود به سفره ولایت است، افزود: شب قدر شبی است که قلب انسان کامل  باید باز شود و قفل قلب ما را قران باز می‌کند.

وی گفت: تلاوت یک مرحله انس با قرآن است  و در کنار قرآئت باید تدبر کرد چرا که راه درک شب قدر قران است و اینکه برخی ایمانشان با قران زیاد می‌شود به علت همین تدبر در قرآن است.

در کافه شریف مسئله حق تلاوت قرآن عالی بیان شده است. امام صادق(ع) فرمودند روز قیامت وقتی وارد عرصه حساب می‌شویم  سه دفتر را مقابل ما باز می‌کنند باز میکنند در یکی نعمت خداست در دیگری حسنات ماست و دفتر دیگر تلاوت  و تدبر در قرآن است.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۳۱۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب مسدود شدن گذرگاه های فراه و نیمروز

عبدالحی سباوون رئیس اطلاعات و فرهنگ ولایت فراه گفت گذرگاه ابونصر فراهی (ماهیرود) به مدت یک ساعت مسدود بوده اما پس از آن باز شده است.

گذرگاه مرزی ماهیرود از سال 1386 با شهر بیرجند ایران ۱۹۰ کیلومتر و با شهر فراه افغانستان ۱۲۰ کیلومتر فاصله دارد و از گذرگاه های پررفت و آمد مرزی است.

همچنین رحیم الله ساجد سخنگوی والی نیمروز نیز گفت بسته بودن مرز نیمروز (میلک) حقیقت ندارد.

گذرگاه مرزی میلَک از گذرگاه‌های مهم مرزی بین ایران و افغانستان است که در محدوده شهرستان هیرمند ایران، در فاصله ۲۶۱ کیلومتری شمال زاهدان و در نزدیکی شهر زرنج مرکز ولایت نیمروز افغانستان قرار دارد.

گفتنی است اخباری مبنی بر مسدود شدن این دو گذرگاه مرزی در رسانه ها منتشر شده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • موافقت مجدد مقامات سوئد با هتک حرمت قران مجید
  • ۲۶ کشته و زخمی بر اثر حادثه ترافیکی در سمنگان
  • برگزاری آزمون ورود دختران به دوره مامایی در افغانستان
  • برگزاری آزمون ورود دختران به دوره مامایی در شمال افغانستان
  • سفره یک روزه طلاب خراسان جنوبی به بافت تاریخی خوسف/شکوه معماری
  • حمله تند روزنامه نزدیک به قالیباف به مهدی نصیری /بعد عمری رادیکالیسم به کسانی رسیده که نان فحش دادن به آنها را سر سفره خود برده بود
  • برای فروش سفره یکبار مصرف چه باید کرد
  • کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای برگزار شد
  • تکذیب مسدود شدن گذرگاه های فراه و نیمروز
  • توزیع ۶۶ هزار تذکره در دایکندی