Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، کمیته امنیت و دفاع در پارلمان عراق نسبت به تحرکات تنش‌زای آمریکا و رژیم صهیونیستی در عراق هشدار داد.

«کریم علیوی» عضو این کمیته امروز پنجشنبه گفت که مسائل امنیتی اخیر که در عراق رخ داد و با هدف بر هم زدن امنیت صورت گرفت، توسط آمریکا انجام شده است.

خبرگزاری «العهد» به نقل از علیوی گزارش داد که آمریکا نمی‌خواهد وضعیت عراق امن باقی بماند تا از این طریق بتواند نیروهای خود را در این کشور باقی نگه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این مطلب افزود: «آمریکایی‌ها در عراق، به داعش و بعثی‌ها فرصت می‌دهند تا وضعیت امنیتی را بر هم بزنند... و این تصویر را به جهان مخابره کنند که عراق ناامن است».

این نماینده عراقی درباره حمله اخیر به سفارت آمریکا در بغداد نیز گفت که «شاید در پس آن، آمریکا یا رژیم صهیونیستی قرار داشته باشند».

علیوی در پایان خاطر نشان کرد که «سرویس جاسوسی اسرائیل در عراق حضور دارد و ما می‌دانیم که [عناصر وابسته به آن] در میان آمریکاییها حاضر است».

29 اردیبهشت ماه گذشته چند گلوله خمپاره و موشک به نزدیکی سفارت ایالات متحده آمریکا در منطقه بین‌المللی سبز بغداد شلیک شد.

منابع امنیتی عراق تاکید کردند که موشک‌هایی که به منطقه سبز اصابت کرده، از منطقه «الغدیر» در بغداد شلیک شدند.

وزارت خارجه آمریکا اما ساعاتی پس از این حمله، طی بیانیه‌ای کرد که هیچ کس آسیب ندیده و خسارتی نیز به ساختمان سفارت و اماکن مربوط به آمریکا وارد نشده است.

در ادامه این بیانیه برای مقصر جلوه دادن تهران در این حملات ادعا شد که «اگر هر حمله‌ای از سوی نیروها یا عناصر مورد حمایت ایران صورت بگیرد ما این کشور را مسئول آن تلقی خواهیم کرد و متقابلا پاسخ خواهیم داد. وزیر خارجه به طور عاقلانه و با توجه به تهدیدات موجود علیه کارکنان سفارت، به پرسنل غیرضروری دستور داده بود که عراق را ترک کنند؛ اکنون این عملیات تکمیل شده است».

منطقه بین‌المللی سبز به وسعت ۱۰ کیلومترمربع در محله «کرخ» واقع در مرکز شهر بغداد پایتخت عراق واقع است.

در این منطقه مهم، مراکز دولتی عراق، سفارتخانه‌های متعددی چون آمریکا و انگلیس، دفاتر نهادهای بین‌المللی همچون سازمان ملل و اتحادیه اروپا در آنجا قرار دارند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۳۱۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه حمله موشکی مقاومت عراق به بئر السبع و تل آویو برای نخستین بار |‌ ویدئو

دریافت 14 MB

به گزارش همشهری آنلاین،‌ مقاومت اسلامی عراق در عملیاتی با موشک‌های پیشرفته ارقب، یک هدف حیاتی در منطقه «بئر السبع» در سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داد. این نخستین بار است که تل‌آویو از خاک عراق هدف حمله قرار می‌گیرد.

کد خبر 848980 منبع: مهر برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه عراق

دیگر خبرها

  • روزنامه‌آمریکایی: ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • فیلم| لحظه حمله موشکی مقاومت عراق به بئر السبع و تل آویو برای نخستین بار
  • حمله بی‌سابقه با موشک کروز از خاک عراق به تل‌آویـو
  • برای اولین بار؛ حمله به تل‌آویو از خاک عراق + فیلم
  • واشنگتن پست : طرح صلح خاورمیانه بایدن توهم است تا واقعیت/ طرح نتانیاهو برای غزه شامل جنگ بیشتر است/ اعراب طرف گفت و گویی در تل آویو ندارند
  • حملات داعش در عراق شروع شد
  • لحظه حمله موشکی مقاومت عراق به بئر السبع و تل آویو برای نخستین بار |‌ ویدئو
  • مقاومت اسلامی عراق برای اولین بار تل آویو را هدف قرار داد
  • الحوثی: آمریکا به دنبال ادامه نسل‌کشی در غزه است/ جنبش دانشجویی دست واشنگتن را رو کرد