Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم گراوند بعد از ظهر پنجشنبه در نشست با مسئولان دانشگاه‌های استان بوشهر اظهار داشت: با تلاش‌های صورت گرفته سند دانش‌بنیان استان بوشهر به عنوان گامی برای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان تدوین شده است.

وی از تصویب این سند بعد از ماه مبارک رمضان با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد و بیان کرد: اتصال مراکز آموزش عالی به مراکز صنعتی از جمله برنامه‌های مهم این سند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار بوشهر از ایجاد ۱۷۰ هکتار اراضی کشاورزی گلخانه‌ای دانش‌بنیان در استان بوشهر طی یک سال و نیم گذشته خبر داد و اضافه کرد: شاهد شتاب گسترده‌ای در توسعه زیرساخت‌های کشت گلخانه‌ای در استان بوشهر هستیم.

وی با اشاره به جذب ۶۰ درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان بوشهر به بازار کار، ادامه داد: فرهنگ کارآفرینی و اشتغال‌زایی در بین فارغ‌التحصیلان این دانشگاه ترویج شده است.

گراوند با بیان اینکه ظرفیت جامعه دانشگاهی استان بوشهر به عنوان یک اتاق فکر باید مورد استفاده قرار بگیرد، گفت: در صورتی که از این ظرفیت به خوبی استفاده شود می‌توانیم با سرعت بیشتری به سمت توسعه و پیشرفت حرکت کنیم.

تربیت تکنسین ماهر

وی به تعداد بالای فارغ‌التحصلان بیکار در سطح استان اشاره کرد و ادامه داد: برای رفع نیازهای بازار کار باید به سمت تربیت تکنیسین‌های ماهر حرکت شود تا بعد از فراغت از تحصیل مشکل اشتغال نداشته باشند.

استاندار بوشهر با اشاره به نگاه مطلوبی که در دانشگاه‌های استان به بخش کارآفرینی وجود دارد، اظهار داشت: یکی از مشکلات نظام اداری را بخشی نگری است در دانشگاه‌ها هم این بخشی نگری مشهود است.

وی از اجرای طرح دانشگاه آزاد اسلامی برای تبدیل طرح پوست و ضایعات میگو به محصولی بالاتر از میگو خبر داد و افزود: در دانشگاه خلیج فارس نیز طرح پرورش آرتمیا با چهار میلیارد ریال اعتبار مصوب شده است.

کد خبر 4629674

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر دانشگاه آزاد اسلامی آرتمیا استاندار بوشهر استانداری بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۳۱۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه با تغییرات اقلیمی با استفاده از پوشش گیاهی

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اسپیس، داده‌های ماهواره‌ای نشان می‌دهد نوعی از پوشش گیاهی بیش از تصور پژوهشگران به مبارزه با تغییرات آب و هوایی کمک می‌کند.

با تشدید گرمایش جهانی خشکسالی، سیل و آتش‌سوزی در سراسر جهان، دانشمندان در غرب ایالات متحده برای کمک به جبران برخی از آسیب‌ها به این نوع از پوشش گیاهی که به عنوان جوندگان مشهور هستند، روی آورده‌اند.

محققان دانشگاه ایالتی بویز یوتا و دانشگاه ایالتی یوتا از داده‌های ماهواره‌ای برای شناسایی جریان‌هایی استفاده کرده‌اند که می‌توانند برای تقویت پوشش گیاهی، دوباره معرفی شوند و گسترش یایند. دانشمندان همچنین در حال ثبت چگونگی تغییر فراوانی آب و پوشش گیاهی مجاور آنها به عنوان معیاری برای سلامت محیط‌زیست هستند.

جودی برانت، دانشیار دانشگاه ایالتی بویز که رهبری تیم تحقیقاتی را بر عهده دارد، می‌گوید: ارزش واقعی استفاده از داده‌های ماهواره‌ای برای نظارت این است که برای افرادی به کار می‌رود که روی زمین سخت کار می‌کنند و پروژه‌هایی مانند افزایش دسترسی به آب، افزایش زیستگاه ماهی‌ها و گونه‌ها را اجرا می‌کنند. 

در بیانیه قبلی ناسا گفته شده است که داده‌های ماهواره‌ای برای تعیین کمیت تأثیر این نوع از جوندگان بر اکوسیستم‌های محلی نشان از اثرگذاری قابل توجه آنها داشته است و هرچه آنها را حفظ و گسترش دهیم می‌توانیم در مقیاس بزرگ‌تری از وجود آنها برای مقابله با تغییر اقلیم بهره ببریم.

طبق دیتای یکی از مقاله‌های نیویورک تایمز، این نوع پوشش گیاهی «سلاح‌های خزدار انعطاف‌پذیری آب و هوا» هستند. آنها به طور طبیعی اطراف سدها، بر روی رودخانه‌ها و نهر‌ها به وجود می‌آیند و جریان آبی را که در منطقه فوران می‌کند، کاهش می‌دهند. پوشش گیاهی سبز را تقویت می‌کنند و به نوبه خود خطر آتش‌سوزی جنگل‌ها و اثرات خشکسالی و سیل را نیز کاهش می‌دهند. 

دانشمندان مکررا تاثیر این نوع پوشش گیاهی را بررسی و تاکید کرده‌اند، گسترش آنها فراتر از تصور آنها اثرگذار است و با تغییر اقلیم مبارزه می‌کند.

پوشش گیاهی مذکور تا اواخر دهه ۱۸۰۰ در دریاچه‌ها، نهر‌ها و مرداب‌های سراسر آمریکای شمالی رایج بودند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • ارزش ۲ هزار و ۲۱۰ میلیاردی پرورش ماهی در قفس قشم
  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • خانه‌های هلال در کشور به ۸۰۰۰ خانه افزایش می‌یابد
  • همکاری‌های هنری ایران و روسیه گسترش می‌یابد
  • الگوی مهاجرت و گسترش گله‌های میگو در آب‌های استان بوشهر شناسایی شد
  • بازیافت پسماند زباله توسط دانش‌بنیان‌ها و تبدیل به سوخت پاک
  • نخستین مسجد اسلام گسترش می‌یابد
  • مبارزه با تغییرات اقلیمی با استفاده از پوشش گیاهی
  • اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس توسعه یابد