Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز ملی فرش ایران از ثبت جهانی فرش دست بافت تکاب خبر داد. ۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۵ استانها آذربایجان غربی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، فرشته دست‌پاک در جلسه کارگروه فرش دست‌بافت که امروز در استانداری آذربایجان غربی برگزار شد با بیان اینکه فرش دست‌بافت تکاب به‌زودی ثبت جهانی می‌شود، اظهار داشت: پرونده فرش دستباف‌ منحصر به فرد در 19 منطقه مختلف کشور به  WIPO یا سازمان جهانی مالکیت فکری وابسته به سازمان ملل متحدارسال‌شده ‌و مراحل نهایی خود را طی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه فرش دستباف‌ شناسنامه دوم و گذرنامه معنوی ملت ایران است، گفت: با وجود اینکه فرش دست‌باف‌ هویت ملی کشور است اما تاکنون در امر برند سازی فرش موفق نبوده‌ایم.

سالانه 20 میلیون دلار فرش آذربایجان غربی به اروپا صادر می‌شود12 دوره‌ آموزش تخصصی و عمومی فرش دستباف در گیلان برگزار شد85 درصد از فرش و قالی آذربایجان غربی قابلیت صادرات به اروپا دارد

رئیس مرکز ملی فرش ایران افزود: امسال تلاش می‌کنیم با همکاری سازمان‌های بین‌المللی طرح شناسنامه‌دار کردن فرش دستباف‌ مناطق مختلف کشور بر‌اساس منطقه بافت، نشان جغرافیایی، اصالت طرح و نقشه و تولیدکننده آنها را در کشور اجرا کنیم.

دست‌پاک در این باره بیان کرد:  قالی و قالیچه‌های نفیس و گران‌بهای افشار تکاب محبوبیت خاصی در بازارهای جهانی فرش دارد و از حیث رنگ و مرغوبیت و طرز بافت و نقشه، دارای بهترین کیفیت هستند و به‌زودی ثبت جهانی می‌شود.

انتهای پیام/ش

R7828/P/S6,48/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۳۱۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار چهره به چهره رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با بیش از ۱۳۰نفر 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،در این دیدار که با هماهنگی دفتر ارتباطات مردمی دادگستری استان در راستای عمل به سیاست ارتباط بدون واسطه مسئولین دستگاه قضایی با مردم صورت گرفت، رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی و معاونین قضایی رئیس کل دادگستری استان ضمن دیدار چهره به چهره با بیش از۱۳۰ نفر از متقاضیان، درخواست‌های آنان را بررسی و در مورد هر یک دستورات لازم را صادر نمودند.
لازم به ذکر است ارتباط نزدیک و بی واسطه با مردم و مراجعین به دستگاه قضایی یکی از سیاست‌های دادگستری استان است که در قالب دیدار‌های مردمی سه شنبه هر هفته در مرکز استان با هماهنگی قبلی دفتر ارتباطات مردمی و دیدار با مراجعین در سفر به حوزه‌های قضایی و نیز در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی از سوی مجموعه مدیریت استان پیگیری می‌گردد و هدف آن اطلاع از مشکلات و تدبیر و برنامه ریزی برای رفع آنهاست.

دیگر خبرها

  • ارزش های اخلاقی در ایرانیان بالاترین رتبه را در جهان دارد
  • دیدار چهره به چهره رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با بیش از ۱۳۰نفر 
  • سقوط فرش دستباف؛ صادرات به ۴۰ میلیون دلار رسید
  • مرزهای جغرافیایی صادرات فرش باید توسعه پیدا کند
  • جدول پخش برنامه‌های سیمای مرکز آذربایجان غربی یازدهم اردیبهشت
  • بررسی مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه در مرز‌های شمال استان آذربایجان غربی 
  • چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان غربی در مهاباد افتتاح شد
  • بازداشت ۵ نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت به اتهام رشوه
  • جزئیات دستگیری ۵ نفر از اعضای شورای شهر سردشت
  • ۵ نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت دستگیر شدند