Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار زنجان بحث خطوط ویژه و نرخ جدید اتوبوس و تاکسی را تشریح کرد و گفت: هر دو این طرح با هم اجرایی خواهد شد.به گزارش بلاغ،مسیح‌الله معصومی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: دیروز جلسه‌ تنظیم بازار برای تصویب نرخ کرایه تاکسی و اتوبوس برگزار شد.

شهردار زنجان با اشاره به روال طبیعی که نرخ‌های اتوبوس و کرایه در شهر طی می‌کند، گفت: این نرخ‌ها پس از پیشنهاد سازمان در شورا مطرح و پس از تصویب در فرمانداری و جلسه تنظیم بازار مصوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در روش جدید نرخ اتوبوس‌ها از سمت شهرک‌ها به بلوار آزادی و میدان ارتش یکسان خواهد بود و سپس برای خطوط ویژه نیز تعرفه دیگری در نظر گرفته شده است، گفت: اما نرخ اتوبوس‌هایی که از شهرک‌های غربی یعنی اسلام آباد و ... می‌آیند متفاوت خواهد بود، چون این اتوبوس‌ها به صورت مستقیم به مرکز شهر خواهند رفت.

معصومی با بیان اینکه با اقدام صورت گرفته حدود 70 درصد از اتوبوس‌ها در پارک‌سوارها توقف کرده و به مرکز شهر وارد نخواهند شد، گفت: همین امر بار ترافیکی مرکز شهر را کاهش خواهد داد.

شهردار زنجان با بیان اینکه پس از اعلام این نرخ‌ها که البته رسمی نیز است، نرخ‌های جدید در معابر، اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها نصب خواهد شد، تصریح کرد: پس از آن همین نرخ‌های مصوب اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

وی در ادامه به تشریح طرح خطوط ویژه پرداخت و بیان کرد: طرح قبلی که مشاور پس از بررسی چند گزینه به آن رسیده و ماه‌ها روی آن کار بوده به این شکل بود که در خیابان‌های امام و سعدی 6 متر از عرض خیابان گرفته شده و به رفت و برگشت اتوبوس‌ها اختصاص پیدا می‌کرد و این به خط ویژه مرتبط بود.

معصومی با بیان اینکه پس از انجام عملیات کاتر زدن اهالی و کسبه سعدی به اجرای این طرح معترض شدند که برای احترام به شهروندان بار دیگر طرح بازبینی شد، گفت: بر همین اساس با وجود اینکه طرح، مصوبه قطعی داشت بازبینی دوباره انجام شد.

شهردار زنجان با اشاره به اینکه در مراحل بازبینی موضوع و همچنین مراحل گرفتن مشاور دوباره، فرماندار یک پیشنهاد ارائه کرد که اتفاقا نافی طرح اصلی هم نبود، گفت: همین طرح که در قالب آن بنایی بر افزایش عرض چهار متر و 6 متر نداریم در شورای ترافیک مطرح و مصوب شد.

وی تصریح کرد: بر همین اساس با اجرای طرح جدید همان چهار متر حفظ شده و  فقط در محل‌هایی که چهار نقطه بیشتر نیست و در محل ایستگاه‌ها این عرض افزایش پیدا می‌کند.

معصومی با بیان اینکه در طرح جدید قرار نیست هر 140 اتوبوس به مرکز شهر بیاید و 70 درصد در پارک‌‍سوارها توقف خواهد کرد، گفت: محل تلاقی اتوبوس‌ها در ایستگاه‌ها همچون ریل راه‌آهن خواهد بود و فقط در چهار نقطه دو متر عرض خیابان کم خواهد شد.

شهردار زنجان با اشاره به اینکه جزئیات این طرح در شورای ترافیک نیز مصوب شده است و برای خیابان سعدی مشکل ایجاد نخواهد کرد، افزود: البته طرح پس از تصویب در شورای تامین اجرایی می‌شود.

وی تصریح کرد: پس از اخذ مصوبه از شورای تامین اقدامات برای ایجاد ایستگاه‌ها نیز اقدام خواهد شد.

معصومی درباره زمان اجرای طرح نیز گفت: در نهایت 15 روز پس از تصویب در شورای تأمین خط‌کشی و انجام کارها صورت خواهد گرفت.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۳۲۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات بررسی پرونده های امور اراضی استان تهران تشریح شد

به گزارش خبرنگار مهر، میرمحمد غراوی عصر جمعه در جمع خبرنگاران در تشریح جزئیات برگزاری اولین جلسه کمیسیون تبصره یک ماده یک امور اراضی استان تهران که با حضور مدیران کل سازمان‌های؛ جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، حفاظت محیط زیست و امور اراضی استان تهران و سایر اعضا برگزار شد، اظهار کرد: در این جلسه ۴۵ پرونده مورد بررسی و تعیین تکلیف قرار گرفت.

غراوی گفت: پرونده‌های بررسی شده مربوط به درخواست تغییر کاربری اراضی کشاورزی در ۱۶ شهرستان استان تهران بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران عنوان کرد: پس از بررسی و تبادل نظر در خصوص پرونده‌های مذکور که مربوط به حوزه اجرای زیرساخت‌های بخش کشاورزی و غیر کشاورزی بود، آرا مربوط به هر پرونده صادر شد.

بر اساس این گزارش، طبق تبصره یک ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها، تشخیص موارد ضروری تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در هر استان به عهده کمیسیونی مرکب از رؤسای سازمان جهاد کشاورزی، امور اراضی، مسکن و شهرسازی، حفاظت محیط زیست آن استان و یک نفر نماینده استانداری است که به ریاست سازمان جهاد کشاورزی آن استان تشکیل می‌شود.

کد خبر 6096028

دیگر خبرها

  • زاکانی: تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران تامین شده است
  • تشریح طرح تقسیم استانهای غربی و شرقی تهران
  • تشریح جزئیات اعزام کاروان‌های حج تمتع استان تهران
  • جزئیات بررسی پرونده های امور اراضی استان تهران تشریح شد
  • فیلم| شهردار اصفهان راننده تاکسی برقی شد!
  • مشهد با کمبود ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس مواجه است
  • ضرورت توجه جدی به مسائل تربیتی و پرورشی در آموزش‌وپرورش
  • تصادف در جاده‌های زنجان ۱۵ مصدوم برجا گذاشت
  • سخت و زیان‌آور بودن مشاغل کارگران بررسی شود
  • ۱۵ مصدوم در دو حادثه رانندگی در زنجان