Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز، از سال 2015 تا گنون رژیم سعودی به کمک پشتیبانان غربی خود مردم مظلوم یمن را زیر موشک و خمپاره و زیر سایه سکوت مجامع جهانی قرار داده اند.

 

فروش تجهیزات جنگی توسط کشورهای اروپایی همچون انگلیس و فرانسه به عربستان برای استفاده علیه یمنی ها تاکنون باعث انتقادات مردم و برخی مقامات سیاسی این کشورها شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سال گذشته جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر انگلیس از دولت این کشور به دلیل فروش سلاح به عربستان سعودی انتقاد کرده و گفت: « دولت انگلیس باید فروش سلاح به عربستان سعودی را متوقف کند تا خشونت های ایجاد شده در یمن پایان یابد. بحران انسانی یمن ساخته دست انسان است و باید با تأسف بگویم بمباران مردم یمن بدست ائتلاف سعودی با استفاده از سلاح هایی انجام می گیرد که انگلیس در اختیار ریاض قرار می دهد.»

 

اما خبرگزاری فرانسه روز گذشته خبر جالبی در خصوص اعتراض کارگران فرانسوی به تجهیز نظامی عربستان منتشر کرد.

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، کارگران بندر مارسی فرانسه از بار زدن مهمات جنگی به مقصد عربستان خودداری کردند. آنها اعلام کرده‌اند به دلیل وفاداری به ارزشهای انسانی و صلح‌طلبانه و به سبب دخالت نظامی عربستان در یمن حاضر نیستند در ارسال مهمات به این کشور نقش داشته باشند.

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: خبرگزاری فرانسه جام نیوز یمن عربستان فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۳۲۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود

وزیر خارجه آمریکا دوشنبه و سه‌شنبه آینده به عربستان سعودی سفر و در مورد تلاش‌های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه رایزنی خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه آمریکا شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد آنتونی بلینکن دوشنبه و سه شنبه آینده به عربستان سفر خواهد کرد تا در مورد تلاش های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه با مقامات سعودی گفت‌وگو کند.

در ادامه بیانیه آمده است: وزیر خارجه آمریکا در سفر خود به عربستان بر اهمیت جلوگیری از گسترش درگیری و تلاش برای دستیابی به صلح و امنیت در منطقه تأکید خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا در ادامه اعلام کرد بلینکن در سفر خود به عربستان سعودی در نشست وزیران شورای همکاری خلیج فارس با هدف تقویت هماهنگی امنیت منطقه ای شرکت خواهد کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • رئیس‌کل بانک مرکزی راهی عربستان شد
  • افزایش بودجه نظامی انگلیس در کوران انتقادها
  • چالش‌های میزبانی جام‌جهانی ۲۰۳۴ / دلار‌های نفتی عربستان قرار است چگونه هزینه شوند؟
  • نظامیان فرانسوی کنار اوکراین علیه روسیه می‌جنگند
  • ممانعت روسیه از تصویب قطعنامه آمریکایی استقرار سلاح در فضا