Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، کنکور یکی از مهم‌ترین آزمون‌های زندگی هر فرد و جزو خاطرات فراموش نشدنی عمر تحصیلی او به حساب می‌آید.

در واقع کنکور را می‌توان ثمره ۱۲ سال تحصیل در کلاس درس دانست که بخشی از زندگی و آینده فرد را رقم می‌زند و در این بین نکته مهم و قابل توجه، چگونگی استفاده از این فرصت و تبدیل آن به نقطه عطفی برای رسیدن به موفقیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روش درست مطالعه برای کنکور، برنامه‌ریزی مناسب، خواب کافی، تغذیه مناسب و مغذی، همراهی خانواده، ورزش، داشتن هدف، دوری از استرس و اضطراب، توکل و ایمان به خدا، همت بالا، استفاده از کتاب درسی و منابع کمک آموزشی مناسب و معتبر و مشاوره با اساتید و مشاوران مجرب از نکاتی است که داوطلبان باید در طول دوران مطالعه برای کنکور مدنظر قرار داد و آن را رعایت کرد.

بیشتر بخوانید: کنکور ۹۸/ دمنوش مفید و پرطرفداری که استرس کنکوری‌ها را تار و مار می‌کند

برای اینکه بدانید کنکور غولی نیست که شما در ذهن ساخته‌اید و می‌توان با آرامش کامل و برنامه‌ریزی مناسب شبیه یک آزمون معمولی با آن رفتار کرد؛ قصد داریم از این پس با بسته ویژه کنکوری‌ها شما را با نکات مهم و مطالب کلیدی کنکور آشنا کنیم تا ضمن رسیدن به آرامش و دوری از استرس، روش های موفقیت را کسب کنید و نتیجه‌ای مطلوب و قابل قبول در کنکور به دست آورید.

داوطلبان نباید به نتیجه کنکور فکر کنند

سهیل سراج مشاور تحصیلی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: والدین نقش مؤثری در کاهش افسردگی و اضطراب دانش آموزان دارند و باید در قدم اول تلاش کنند توهم پزشکی قبول شدن را از داوطلبان بگیرند زیرا آنها باید رشته مورد علاقه خود را شناسایی کنند و کار‌های خود را تنها بر مبنای یک توهم پیش نبرند.

سراج اظهار کرد: یکی از راه‌هایی که دانش‌آموزان می‌توانند با استرس مقابله کنند این است که به نتیجه کنکور فکر نکنند و اهمیت ندهند که پزشکی قبول می‌شوند یا خیر، ذهن داوطلب باید به حضور در آزمون متمرکز باشد و اینکه  به خوبی بتواند به سوالات پاسخ دهد؛ خانواده نقش پررنگی برای ایجاد این طرز تفکر در داوطلب دارد.

این مشاور تحصیلی افزود: داوطلبان آزمون می‌دهند و ممکن است از نتیجه آن خوشحال یا ناراحت شوند، آزمون برای خوشحال و یا ناراحت شدن نیست و تنها برای سنجش است.

وقت‌تان را صرف سوالات سخت نکنید

وی تشریح کرد: داوطلبان در جلسه کنکور اشتباهاتی دارند که قابل جبران نیست و باعث ایجاد افسردگی در آن‌ها می‌شود به طور مثال در زمان آغاز آزمون به سراغ سوالاتی می‌روند که بلد هستند و با دیگر سوالات کاری ندارند و هیچ تلاشی برای پاسخ دادن به آن‌ها نمی‌کنند که این یکی از بزرگترین اشتباهات آن‌هاست.

بیشتر بخوانید: کنکور ۹۸/ در فصل امتحانات نهایی چگونه برای کنکور درس بخوانیم؟

سراج در ادامه بیان کرد: ممکن است در زمان مطالعه  تصور کنید سوالی و یا موضوعی را به خوبی می‌دانید و آن را مطالعه نکنید، به همین دلیل این امکان وجود دارد که در جلسه کنکور مطلب را فراموش کنید چرا که به خوبی  آن را مطالعه نکرده‌اید، از این رو توصیه می‌شود تمام تمرینات را به خوبی انجام دهید.

این مشاور تحصیلی یادآوری کرد: داوطلبان نباید به سوالاتی که پاسخ آنها را نمی‌دانند، جواب دهند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۳۳۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۳ در دانشگاه آزاد اسلامی یزد

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، سیدعلی آقا میرجلیلی با اشاره به برگزاری، آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ اختصاصی گروه آزمایش علوم ریاضی و فنی و داوطلبان پذیرش دانشجو فرهنگیان صبح روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه در دانشگاه آزاد اسلامی یزد گفت: این آزمون ساعت ۸:۳۰ صبح شروع شد و برای داوطلبان منحصر به علوم ریاضی و فنی با پاسخگویی دفترچه های شماره ۱و ۲ در زمان ۱۰:۵۰ پایان یافت.


میرجلیلی ادامه داد: برای متقاضیان دانشگاه فرهنگیان گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی علاوه بر دفترچه سوالات ۱و ۲ دارای دفترچه سوال شماره ۳ نیز بودند و آزمون ساعت ۱۱:۵۵ خاتمه یافت. تعداد شرکت کنندگان خواهر آزمون سراسری این دوره ۵۶۵ نفر بودند.


معاون آموزش و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد متذکر شد: این دانشگاه از امکانات و فضای فیزیکی مناسبی برخوردار است که علاوه بر آزمون‌های داخلی در تعامل با سایر نهادهای استان یزد آزمون‌های متعددی را برگزار کرده است.

وی از تمامی عوامل اجرایی، کارکنان، استادان و مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد که با تلاش و جدیت در برگزاری مطلوب روز نخست آزمون سراسری ۱۴۰۳ نوبت اول ایفای نقش داشتند، تشکر و قدردانی نمود

کد خبر: 1228466 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی

دیگر خبرها

  • آغاز فرایند تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور
  • آغاز فرایند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور
  • فرایند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور آغاز شد
  • برگزاری مجدد کنکور سراسری در مناطق سیل‌زده زیرکوه
  • کاریکاتور/ کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
  • آزمون سراسری برای دانش آموزان مناطق سیل زده تکرار می‌شود
  • کنکور سراسری برای دانش آموزان مناطق سیل زده برگزار می‌شود
  • آزمون کنکور سراسری برای دانش آموزان مناطق سیل زده برگزار می شود
  • یک‌بار دیگر کنکور ویرانگر!
  • رقابت داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۳ در دانشگاه آزاد اسلامی یزد