Web Analytics Made Easy - Statcounter

فراهانی معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت درباره سرانه تهویه دانشجویی و چالش‌های دانشگاه های علوم پزشکی به منظور تامین غذای دانشجویان به دلیل بالا رفتن قیمت برخی موادغذایی اظهار کرد بخشی از بودجه حوزه فرهنگی دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی به تغذیه و غذاخوری دانشگاه‌ها تخصیص پیدا می‌کند.

نوشته اند که بودجه تغذیه دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی اشاره کرد و گفت متاسفانه بودجه مربوط به تغذیه دانشجویان در دانشگاه های علوم پزشکی که �شی از بودجه فرهنگی و دانشجویی را تشخیص می‌دهند امسال ۵ تا ۶ درصد افزایش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت به افزایش قیمت مواد غذایی چون گوشت برای تهیه غذای دانشجویان اشاره کرد و گفت تغذیه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی در ۶ درصد در سال ۹۸ افزایش پیدا کرده در حالی که تورم در حوزه مواد غذایی افزایش بسیاری داشته است.

فراهانی ادامه داد دانشگاه های علوم پزشکی مجبور هستند مواد غذایی تهیه غذای دانشجویان چون گوشت با کیلویی ۹۰ هزار تومان تامین کند هزینه دانشگاه های علوم پزشکی برای تامین مواد غذایی ۷۰ ۹۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت وی با اشاره به افزایش مراجعات دانشجویان پسر های دانشجوی نسبت به گذشته به دلیل بحران های اقتصادی به وجود آمده اظهار کرد تعداد دانشجویان مراجعه کننده به سلف های دانشجویی به دلیل اینکه هزینه تهیه غذا در خارج سلف دانشگاه بالاست، افزایش پیدا کرده است.

فراهانی � اشاره به سرانه غذای دانشجویی در سال ۹۷ و ۹۸ اظهار کرد سال گذشته به طور میانگین بین یک میلیون و دویست هزار تومان تا یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان برای هزینه غذای هر دانشجو هزینه می‌کردیم و این رقم امسال باید به ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کند حدود ۱۶۰ میلیارد تومان برای این میزان افزایش هزینه غذای دانشجویان کسری بودجه داریم.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه برخی دانشگاه‌های علوم پزشکی در مواردی دیده می‌شود که در خودش ها از گوشت سفید به جای گوشت قرمز استفاده می‌کنند گفت وقتی دانشگاه های علوم پزشکی زیر بار مالی فراوانی از نظر غذای دانشجویی به دلیل بالا رفتن قیمت مواد غذایی قرار می نگیرد تدابیر این چنینی دور از ذهن نیست.

معاونت فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت یادآوری کرد وزیر بهداشت دست اوردن تابع برآورد هزینه غذای دانشجویان و بودجه تحمیلی به دانشگاه‌ها را مورد محاسبه قرار دهیم تا با تمهیداتی که اندیشیده می شود بتوانیم بخشی از کسری بودجه دانشگاه‌های علوم پزشکی را جبران کنیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت اخبار پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۳۳۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوری | واریزی مددجویان تحت پوشش ۳ برابر شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، داود منظور افزود: متوسط پرداختی ماهانه به مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی از ۶۱۷ هزار تومان به ۱۶۹۰ هزار تومان افزایش یافته است.

وی در فضای مجازی در ادامه تشریح ویژگی‌های ممتاز قانون بودجه ۱۴۰۳، نوشت: اعتبارات رفاه و تامین اجتماعی از ۱۳۱ هزار میلیارد تومان (همت) در سال ۱۳۹۹ به ۶۳۰ همت در سال ۱۴۰۳ افزایش یافته است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد: تعداد مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی از ۳.۲ میلیون خانوار به ۳.۹ میلیون خانوار افزایش یافته است.

خبر مهم درباره آغاز مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک | شرطی که حذف شد | اعتبار تشویقی افزایش یافت + جزئیات

وی افزود: همچنین، در دولت سیزدهم برای کمک به تغذیه کودکان دچار سوء تغذیه، مبلغ ۸۴۰ میلیارد تومان در بودجه سال ۱۴۰۲ و مبلغ ۱۷۲۸ میلیارد تومان در بودجه ۱۴۰۳ پیش‌بینی شده است.

منظور پیش از این نیز خبر داده بود که اعتبار مورد نیاز برای پرداخت فوق‌العاده خاص کارکنان خدوم نظام سلامت با رقم ۱۰ هزار میلیارد تومان در بودجه امسال به تصویب رسید.

کد خبر 849322 برچسب‌ها خبر مهم سازمان برنامه و بودجه دولت سیزدهم

دیگر خبرها

  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد
  • تقدیر از ۱۵۰ فعال قرآنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رایگان شد
  • منظور: رشد ۳۸۰ درصدی اعتبارات رفاه و تامین اجتماعی
  • فوری | واریزی مددجویان تحت پوشش ۳ برابر شد
  • واریزی مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی ۳ برابر شد
  • نامه ۴۸ دفتر اتحادیه مستقل به دانشجویان آزادی‌خواه آمریکا
  • داستان شکستن مارپیچ سکوت را برای نوه‌هایتان تعریف خواهید کرد
  • گسترش دامنه اعتراضات دانشجویی در استرالیا
  • معاون وزیر علوم: دانشجویان تعلیق شده در آمریکا به ایران بیایند هزینه تحصیل‌شان رایگان است