Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-02@02:35:57 GMT

درمان استرس بدون دارو‌های شیمیایی!

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۳۳۹۱۹

دانشمندان در یافته‌های جدید خود به ارتباط بین میکروب‌های روده‌ای و کاهش استرس در بدن دست یافته‌اند. ناطقان: نگرانی و استرس یکی از نشانه‌های روحی متداولی است که اکثر مردم با آن مواجه هستند؛ بر اساس مطالعات یک سوم مردم در طول زندگی با نشانه‌های استرس مواجه بوده‌اند.

تحقیقات صورت گرفته نشان می‌دهد میکروب‌های روده‌ای که تعداد آن‌ها به تریلیون‌ عدد می‌رسد نقشی مهم در سیستم ایمنی و متابولیسم بدن ایفا می‌کنند و به دلیل فراهم کردن واسطه‌های ضروری، مواد مغذی و ویتامین‌ها می‌توانند به تنظیم عملکرد مغز کمک خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 


مطالعات اخیر پیش بینی می‌کند اختلالات روانی با تنظیم میکروب روده درمان می‌شود، اما هنوز شواهد دقیقی برای این موضوع وجود ندارد، بنابراین یک تیم محقق از مرکز مطالعات روانی شانگ‌های روی این موضوع کار می‌کنند تا به شواهدی برای این فرضیه دست پیدا کنند، محققان با ۲۱ مطالعه روی هزار و ۵۰۳ نفر، ۱۴ مطالعه پروبیوتیک‌ها را به عنوان مداخله‌گر برای تنظیم میکروب‌های روده در نظر گرفته‌اند، همچنین هفت ماده غیر پروبیوتیک هم برای تنظیم رژیم روزانه در نظر گرفته شده‌اند.

پروبیوتیک‌ها میکروارگانیسم‌های زنده‌ای هستند که به طور طبیعی در برخی از غذا‌ها وجود دارند و به عنوان باکتری‌های مفید مطرح می‌شوند چرا که با باکتری‌های مضر بدن مقابله کرده و آن‌ها را از ورود به روده باز می‌دارند.
 
محققان دریافتند که مکمل‌های پروبیوتیک در هفت مطالعه انجام شده یک نوع بوده‌اند و یک مطالعه دیگر از یک محصول حاوی ۲ نوع پروبیوتیک استفاده کرده‌اند و همچنین مکمل‌ها در پنج مطالعه دیگر شامل حداقل سه نوع بوده‌اند.
 


به طور کلی ۱۱ مطالعه از مجموع ۲۱ مطالعه تاثیر مثبتی از نشانه‌های استرس با تنظیم میکروب‌های روده‌ای وجود دارد به این معنی که بیش از نیمی از مطالعات رویکرد مثبتی به این موضوع دارند.

برخی مطالعات از مکمل‌های مداخله کننده برای تنظیم میکروب‌های روده‌ای (IRIF) به عنوان یک راهکار و درمان استفاده می‌کنند.

در پنج مطالعه از IRIF‌ها به عنوان مداخله کننده استفاده شده است و یک مطالعه بر مبنی استفاده از غیر پروبیوتیک‌ها برای بررسی استفاده کرده‌آند که در این مطالعات نشان می‌دهد مسیر غیر پروبیوتیک نتایج مثبتی بر کاهش نشانه‌های استرس داشته است.    

 
مداخله کننده‌های غیر پروبیوتیک از مطالعات IRIF به تنهایی موثر‌تر هستند.
 
بسیاری از مطالعات دیگر هنوز به طور جدی گزارش نشده‌اند و عوارض آن مشخص نیست و چهار مطالعه اثرات جانبی خفیف مانند دهان خشک و اسهال را گزارش کرده‌اند، دانشمندان همچنین پیشنهاد می‌کنند که علاوه بر استفاده از دارو‌ها روانپزشکی برای درمان می‌توانید با تنظیم فلور روده به کاهش علائم اضطراب کمک کنیم.
  منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: استرس ، درمان ، دارو شیمیایی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: استرس درمان دارو شیمیایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۳۳۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام مطالعات ساخت نیروگاه برق‌آبی در رودخانه‌های مازندران

مدیر طرح‌های توسعه منابع آبی شرکت آب منطقه‌ای مازندران از اتمام مطالعات ساخت ۱۳ نیروگاه برق‌آبی در سه رودخانه پرآبی این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، محمدطاهر بابازاده عصر امروز_سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در مازندران یک‌صد نقطه دارای پتانسیل ساخت نیروگاه برق‌آبی با ظرفیت مجموع ۴۰۰.۲۸ مگاوات شناسایی شده است، اظهار کرد: این نیروگاه‌ها به مرور با جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی یا خرید تضمینی دولت اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته پس از انجام مطالعات و فراهم کردن مقدمات، فراخوان جذب سرمایه‌گذار برای ساخت نیروگاه در هفت نقطه از استان منتشر شد که به جذب سرمایه‌گذار انجامید، افزود: مطالعات ساخت ۱۳ نیروگاه برق‌آبی دیگر نیز در استان به پایان رسید و فراخوان این طرح‌ها نیز منتشر شده است.

مدیر طرح‌های توسعه منابع آبی شرکت آب منطقه‌ای مازندران با بیان اینکه از ۱۳ نقطه‌ای که برای ساخت نیروگاه برق‌آبی در نظر گرفته شده پنج نقطه در رودخانه هراز، پنج نقطه در رودخانه سه‌هزار و سه نقطه در رودخانه دوهزار قرار دارد، عنوان کرد: این تعداد نیروگاه نیز در مجموع توان تولید ۳۷۲ گیگاوات ساعت برق در سال را دارند.

بابازاده برای اجرایی شدن این ۱۳ نیروگاه مهم‌ترین چالش را با سازمان حفاظت محیط زیست است مطرح و بیان کرد: با توجه به این‌که رودخانه‌های هراز، چالوس و دوهزار رودخانه‌های حفاظت شده هستند به دریافت مجوز از اداره کل حفاظت محیط زیست نیاز است که با پیگیری‌های مستمری که انجام شد گزارشی درباره این نقاط مد نظر تهیه شده و قرار است که به اتفاق همکاران در اداره کل حفاظت محیط زیست برای اخذ مجوز از طریق سازمان متبوع اقدام شود.

کد خبر 749479

دیگر خبرها

  • وقتی که قولنج خبر از ابتلا به سرطان می‌دهد
  • ۵ راه حل خانگی درمان مسمومیت
  • آنچلوتی: کمی استرس دارم!
  • اتمام مطالعات ساخت نیروگاه برق‌آبی در رودخانه‌های مازندران
  • مطالعه استفاده از نانوذرات در درمان سرطان ریه در مرکز لیزر و پلاسمای اهواز
  • نیچر: یک کشف مهم درباره سرطان روده بزرگ که به دهان مربوط می شود
  • چند روش ساده برای تقویت مو
  • تنهایی می‌تواند زندگی بازماندگان سرطان را کوتاه کند
  • با این فناوری انقلابی می‌توان درون سلول‌های سرطانی را مشاهده کرد!
  • نابودی سریع ۹۹ درصد میکروب‌ها با فناوری جدید فرابنفش