Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از استان تهران؛ حسین کاغذلو روز پنجشنبه در نشست مشترک مسئولان و صاحبان صنایع ورامین با وزیر صنعت، معدن و تجارت و استاندار تهران که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار داشت:افزایش قیمت ارز، مشکلاتی را برای صاحبان صنایع یه ویژه واحدهای خارج از شهرک های صنعتی ایجاد کرده و آنان را در ادامه تولید با مشکل مواجه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برخی از این واحدها برای تهیه مواد اولیه داخلی و خارجی با مشکل جدی مواجه شده اند که می توان با ارائه تسهیلات ارزان قیمت آنان را در ادامه فعالیت های تولیدی یاری رساند.

وی گفت : وجود تنها شهرک صنعتی تخصصی چرم استان تهران با دباغی سالانه 14 میلیون جلدچرم سبک  و سنگین و صادرات 70 درصد آن به صورت سالامبور(چرم خام) تنها بخشی از ظرفیت های شهرستان ورامین است که در صورت توجه می توان از خام فروشی این فراورده مهم جلوگیری کرد.

وی از عدم تحقق ایجاد صندوق عوارض حاصل از صادرات سالامبور، قرار گرفتن واحدهای شهرک صنعتی در لیست صنایع آلاینده، تأمین نقدینگی واحدهای چرم برای تهیه مواد اولیه به ویژه چرم خام و فرسوده بودن ماشین آلات چرمسازی را به عنوان مهمترین مشکلات واحدهای چرم یاد کرد.

وی اظهار داشت: سورت 95 درصد از روده کشور در ورامین انجام می شود و این صنعت میلیون ها دلار برای کشور ارز آوری دارد.

کاغذلو خام فروشی را به عنوان یکی از چالش های مهم معادن شهرستان ورامین یاد کرد و افزود: در حال حاضر شهرستان ورامین از 7 معدن برخوردار است که سه واحد این معادن تعطیل است.

وی گفت : باتوجه به کاهش میزان بارندگی در سال های اخیر، برداشت سولفات سدیم از معاون شهرستان توجیه اقتصادی نداردو عدم ایجاد واحد فرآوری ماده معدنی سلستین و خام فروشی این ماده، مشکلاتی را برای معدن داران به وجود آورده است.

فرماندار ورامین گفت: برای احداث واحد فرآوری ماده معدنی سلستین، به 250 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی اظهار داشت: ورامین در حوزه کشاورزی نیز از ظرفیت های ویژه ای در تولید محصولات زراعی، غلات، پسته، تولیدات گلخانه ای، گوشت قرمز و شیر برخوردار است و با تولید ۱۲۳هزار تن شیر رتبه دوم در استان، ۲۱هزار و ۸۴۴تن تخم مرغ رتبه سوم، ۲۲۵هزارتن ذرت علوفه‌ای رتبه سوم، ۱۱۵هزار و ۲۰۰تن سبزی و صیفی‌جات رتبه سوم و ۱۵۰تن ماهی در سال  رتبه سوم  استان تهران را در اختیار دارد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سرمایه فرماندار مشکلات نقدینگی وزیر صنعت معدن و تجارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۳۳۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایداری شبکه برق شادگان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، جمال صالح‌زاده گفت: بر اثر توفان در شادگان، تعدادی از دکل‌های فشار قوی سقوط کردند و بریدگی سیم‌های برق رخ داد و آسیب جدی به شبکه برق وارد شد و ایستگاه اصلی شهرستان را دچار مشکل کرد.

وی افزود: این مشکل باعث قطع شدن برق در برخی مناطق شهرستان شادگان شد و برق در این مناطق ناپایدار بود.

صالح زاده ادامه داد: با سرعت عملی که متخصصان و نیرو‌های سازمان برق برای رفع این مشکل داشتند اکنون برق در تمامی مناطق شهرستان شادگان به پایداری رسید.

شادگان در فاصله ۷۰ کیلومتری اهواز مرکز استان خوزستان واقع است.

دیگر خبرها

  • دور اول انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه ورامین بدون شکایت برگزارشد
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی، بدتر از تحریم خارجی است
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار زیاد بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی بدتر از تحریم خارجی است
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار زیاد بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی در کشور بدتر از تحریم خارجی است
  • اعزام زائر اولی ها به مشهد طی دهه کرامت در ورامین
  • توزیع منابع با نگاه عدالت محور کلیدواژه حل مشکل حاشیه نشینی است
  • راه حل مشکل لاستیک/واردات یا توجه به تولید؟
  • پلمب یک واحد آلاینده غیر مجاز در ورامین
  • پایداری شبکه برق شادگان
  • احداث نیروگاه‌های خورشیدی در شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی مشکل کمبود برق را حل می‌کند