Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: امت متفرق اسلام امروز با روز جهانی قدس دارای یک هدف مشترک هستند.

جواد کریمی قدوسی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، با اشاره به روز جهانی قدس اظهار داشت: در حالی روز جهانی قدس چهل سال قبل با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران نام گذاری شد که شاید خیلی ها تصور نمی کردند این حرکت امروز به یک حرکت، فکر و ایده برای مقابله جبهه حق علیه باطل تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه روز جهانی قدس امروز در سطح جهان نماد جریان اسلامی و ملت های مسلمان در سراسر جهان علیه رژیم صهیونیستی تبدیل شده است، ادامه داد: اگر فروپاشی و نابودی رژیم صهیونیستی به صد ضربه کاری نیاز داشت، روز جهانی قدس حداقل 50 ضربه کاری آن را برعهده گرفت و با انسجام میان مسلمانان در سراسر جهان به ویژه در سرزمین های اشغالی این ضربات را وارد کرد.

کریمی قدوسی تصریح کرد: قبل از برپایی روز جهانی قدس و ابتکار حضرت امام، مسلمانان متفرق بودند و فلسطینی ها در اوج ضعف قرار داشتند و شاید حداکثر مبارزات فلسطینیان در یک قبضه کلاش خلاصه می شد، اما روز جهانی قدس عاملی بود که امروز زرادخانه های موشکی در اختیار رزمندگان فلسطینی قرار گیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه روز جهانی قدس موجب شد تا فلسطینیان از یک ارتش جهادی مردمی در سرزمین های اشغالی برخوردار شوند، یادآور شد: فلسطینیان امروز از سازماندهی فوق العاده قوی برخوردار هستند و می رود که در ادامه وعده الهی را محقق کنند.

وی پشتوانه تمام این اتفاقات در سرزمین های اشغالی را نام گذاری روز جهانی قدس از سوی حضرت امام (ره) دانست.

عضو کمیسیون امنیت ملی با تاکید بر اینکه امت متفرق اسلام امروز با روز جهانی قدس دارای یک هدف مشترک هستند، بیان داشت: ملت ایران تصور نکنند که حضورشان در راهپیمایی روز قدس یک حضور ساده است بلکه اثرات این راهپیمایی از پرتاب صد موشک به مراتب بیشتر است و باعث تقویت جبهه حق می شود.

کریمی قدوسی در پایان خاطرنشان کرد: راهپیمایی روز قدس یک عبادت، جهاد و یک فضیلت است و حضور مردم در این راهپیمایی به مثابه رزمنده ای در خط مقدم برای حفاظت از دین و مبارزه با ظالم است که جایگاه آن نزد خداوند محفوظ است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: روز جهانی قدس روز قدس امام خمینی اسرائیل انقلاب اسلامی آمریکا ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۳۴۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ وزیر راه و شهرسازی عازم ابوظبی شد

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی به عنوان رئیس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و امارات متحده عربی عازم ابوظبی شد تا پس از ۱۰ سال در اجلاس این کمیسیون شرکت کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و امارات شامگاه سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه عازم ابوظبی شد تا در اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و امارات متحده عربی حضور یابد.

اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و امارات متحده عربی به ریاست بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی و رئیس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور و بن الطوق الماری وزیر اقتصاد و رئیس طرف اماراتی کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور، روزهای یازدهم و دوازدهم اردیبهشت ۱۴۰۳ در ابوظبی برگزار می شود.

آخرین اجلاس این کمیسیون در فروردین ۱۳۹۳برگزار شده است. این نشست پس از گذشت ۱۰ سال؛ به منظور توسعه همکاری های دو کشور در همه زمینه های اقتصادی، تجاری، سرمایه گذاری و حمل و نقلی (هوایی، دریایی، جاده ای و ترکیبی) برگزار خواهد شد.

علاوه بر حوزه های اشاره شده، توسعه مناسبات دو کشور در حوزه کریدورهای ترانزیتی بین المللی به ویژه کریدور شمال جنوب به منظور ترانزیت کالاهای اماراتی به سمت کشورهای آسیای مرکزی و قفقاز و روسیه و نیز اروپا از قلمرو جمهوری اسلامی ایران در دستور کار این نشست قرار دارد.

پیش بینی می شود در این اجلاس دو سند همکاری توسط رؤسای کمیسیون مشترک دو کشور به امضا برسد.

شایان ذکر است در حاشیه اجلاس موصوف، همایش تجار، فعالان اقتصادی و کارآفرینان بخش های خصوصی دو کشور نیز در حاشیه کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور برگزار خواهد شد.

در این نشست تجار و کار آفرینان ایرانی و اماراتی با همتایان خود به صورت رو در رو مذاکره خواهند کرد.

همچنین تعدادی از متخصصان حوزه تجاری و سرمایه گذاری در خصوص توسعه فضای کسب و کار دو کشور و قوانین و مقررات حاکم بر سرمایه گذاری و تجارت و فرایندهای مربوطه مبادرت به سخنرانی خواهند کرد.

بذرپاش پیش از سفر و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حجم مراودات تجاری میان دو کشور در این سفر بازنگری می شود.

هدف گذاری جدید برای افزایش تجارت میان ایران و امارات  

وی افزود: مراودات تجاری ایران و امارات در سال گذشته ۲۵ درصد افزایش یافت و در این سفر هدفگذاری های جدیدی با همتای اماراتی مورد توافق قرار می گیرد.

بذرپاش با توجه تعداد قابل توجه پروازها میان دو کشور گفت: توافقات متعددی در زمینه حمل و نقل هوایی در این سفر مد نظر قرار دارد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: بررسی مراودات مالی نیز در دستور کار این سفر قرار دارد. همچنین همکاری ها و فعالیت های بندری فی ما بین نیز جزو موارد مورد مذاکره است.

وی یادآور شد: با توجه به اختلاف نظر در تعرفه های واردات و صادرات کالا میان دو کشور، هیاتی از روز گذشته مذاکرات مقدماتی را انجام داده است و امیدواریم در روز برگزاری نشست کمیسیون مشترک اقتصادی، تصمیمات خوبی به نفع مردم عزیز کشورمان اتخاذ شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ترانزیت خارجی ۷ میلیون تن کالا میان ایران و عراق در سال گذشته
  • ◄ عکس | امضای ۲ سند توسط روسای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • توافقات جدید گمرکی میان ایران و عراق برای تسهیل تجارت
  • کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات پس از ۱۰ سال برگزار می شود
  • توسعه همکاری‌های تجاری در دستور کار کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • رفاقتی در میان راهپیمایی‌ها/ از تدریس برابر چشم ساواک تا تشکیل شبکه‌های زیرزمینی
  • وزیر راه و شهرسازی عازم ابوظبی شد 
  • ◄ وزیر راه و شهرسازی عازم ابوظبی شد
  • برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات بعد از ۱۰ سال
  • کریمی: عهد بستیم با جام به ایران برگردیم