Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم کاشان و آران وبیدگل در مجلس گفت: یکی از نشانه های ولایت پذیری این منطقه وجود هزاران حافظ و عامل به قرآن است. ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۷ استانها کاشان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، سید جواد ساداتی نژاد پنجشنبه شب در اولین همایش تجلیل و تکریم از خیرین قرآنی که در سالن امفی تئاتر دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار شد، اظهار داشت: کاشان در طول تاریخ تشیع دوستدار اهل بیت(ع) و ولایت مدار بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم کاشان وآران و بیدگل در مجلس گفت: این سبقه دینی باحضور فرزند بلا فصل امام محمد باقر علیه السلام و وجود مدارس علمیه نمایانگر است و جایگاه ویژه قرآن را در شهرستان معرفی می کند.

قاریان و فعالان قرآنی خراسان جنوبی تجلیل شدندتلاوت جزء بیست‌وچهارم قرآن‌ با صدای «سبزعلی، منشاوی و خلیل‌الحُصری»شکوه تلاوت در پایتخت استرالیا / قرآن، نوای آرام‌بخش مهاجران ایرانی

ساداتی نژاد با بیان اینکه مردمان این شهر در همه حوزه ها پیش قدم هستند، افزود: مدرسه، دانشگاه و مراکز بهداشت این منطقه مردمی است و خیرین موسسات فرهنگی و عمرانی زیادی را پایه گذاری کردند همچنین خیرین قرآنی که قابل تجلیل و ستودنی هستند.

وی با اشاره به تخصیص بودجه 300 میلیارد ریالی در سال 98 به خدمات قرآنی کشور گفت: با این وسعت کشور این بودجه بسیار ناچیز است و خیرین این منطقه با اطلاع از این موضوع در حوزه قرآنی کاشان و اران و بیدگل دست به کار شده و به انجام خدمات قرآنی و نهادینه شدن تعالیم قرآنی پرداختند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس فعالین قرآنی کاشان را در 15 حوزه فعال دانست و خاطر نشان کرد: انگیزه خیرین منطقه سبب شد تا سال گذشته 1200 میلیارد تومان را به ساخت مدرسه اختصاص دهند و دولت نیز 200 میلیارد تومان پرداخت نمود و این نشان می دهد که اگر در حوزه قرآن نیز خیرین وارد شوند و سامان دهی شود می توانند به حل مشکلات در این عرصه کمک شایانی کنند.

همچنین علی اکبر توحیدیان دبیر این همایش گفت: کاشان بیش از هزار حافظ و عامل به قرآن داردکه 50 نفر از آنها حافظ کل قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه هستند.

وی افزود: 22 نفر از خیرین و 89 فعال قرآنی در این همایش مورد تجلیل قرار می گیرند تا با قدردانی از آنها جایگاه ویژه قرآن در این شهر معرفی شده و به سمت تعالیم و مفاهیم قرآنی در جامعه و منطقه گام برداریم.

به گزارش تسنیم، اولین همایش تکریم و تجلیل از خیرین قرآنی با هدف برپایی و پیاده کردن تعالیم قرآن در جامعه توسط دفتر نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس در سالن آمفی تئاتر دانشگاه علوم پزشکی کاشان همراه با نماز جماعت و ضیافت افطاری برگزار شد.

انتهای پیام/ ت

R7845/P/S6,1369/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۳۴۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه سعادت دنیا و آخرت انس با قرآن و مفاهیم واقعی دینی است

ایسنا/مازندران ذوالفقاری حافظ کل قرآن کریم با اشاره به اینکه مهم‌ترین دغدغه من در جمع صمیمی با دوستان جذب آن‌ها به سمت قرآن و تبلیغ مفاهیم عرفانی است و تاحدودی نیز موفق بودم، گفت: زیرا معتقدم راه سعادت دنیا و آخرت انس با قرآن و مفاهیم واقعی دینی است، رسیدن به این درک نسل ما را از آسیب‌ها بیمه می‌کند.

امیرعلی ذوالفقاری در گفت‌وگو با ایسنا از چگونگی علاقه خود به قرآن اظهار کرد:عشق به قرآن و مفاهیم قرآنی از کودکی با من بود برای همین به کلاس قرآن مسجد محل می‌رفتم آقایی داخل مسجد پی به استعداد من برد و پیشنهاد داد که قرآن را حفظ کنم.

وی با بیان اینکه همین تشویق‌ها سبب شد تا انگیزه حضور برای شرکت در کلاس حفظ قرآن برایم فراهم شود، افزود: در مدرسه قرآنی نورالعین ثبت نام و از سن ۹ سالگی شروع به حفط قرآن کرده و در ۱۳ سالگی موفق به حفظ کل قرآن شدم.

این حافظ قرآن با اشاره به اینکه در کنار حفظ قرآن مطالعاتی در معنی، ترجمه و لغات قرآن دارم، یادآور شد: مدرک درجه دوم معادل فوق لیسانس که به حافظان اهدا می‌شود را دریافت کردم.

ذوالفقاری ادامه داد: کسب رتبه سوم سمپاد کشور، رتبه دوم استان و رتبه اول شهرستان از دستآورد من در این حوزه است.

ذوالفقاری از تاثیر قرآن در رفتار، منش و برخورد با افراد خانواده و اجتماع اشاره کرد و گفت: احترامی که جامعه برای حافظان قرآن قائل است متقابلا توقع رفتار و منش خاصی هم از حافظان دارد واین امر معنی خاصی به زندگی ما برخلاف دیگران می‌دهد.

وی در پاسخ به این سوال که قرآن چه تاثیری در روند تحصیلی شما داشته است، یادآور شد: قرآن در افزایش حافظه و یادگیری بسیار تاثیر دارد برای همین فراگیری من در کلاس سریع‌تر از دیگر دانش آموزان است.

این حافظ کل قرآن کریم تصریح کرد: قرآن سبب شد تا ارتباط من با خانواده بهتر و عمیق‌تر، برخورد اجتماعی درست‌تر، اضطراب کمتر و آرامش و تمرکز روحی من بیشتر باشد.

 ذوالفقاری حافظ قرآن از شهرستان بابل، با اشاره به اینکه با معدل ۱۹.۸۶ در رشته علوم انسانی مرکز تیزهوشان متوسطه اول شهید بهشتی بابل مشغول تحصیل هستم افزود: برای کنکور رشته دانشگاهی علوم قرآن و حدیث را انتخاب می‌کنم.

ذوالفقاری با اشاره به اینکه قرآن به زندگی فرد هدف، نظم وترتیب می‌دهد، خاطرنشان کرد: قرآن سرشار از نکته‌های عمیق علمی است که امروزه به بخشی از آن دست یافتند و ما با مطالعه منابع قرآنی می‌توانیم به دانش نوین و به روز دست یابیم.

وی خاطرنشان کرد: به‌جای استفاده از فضای مجازی برای اوقات فراغت وقت خود را صرف مطالعه تفاسیر و کتب دینی می‌کنم و نیازی به وب گردی در اینستاگرام و تلگرام ندارم.

ذوالفقاری گفت: قرآن مرا به سمت نماز اول وقت راهنمایی کرده است؛ نماز منشاء همه فضایل اخلاقی به‌خصوص دوری از تکبر و گناه است.

این نوجوان بابلی که حافظ قرآن کریم است یادآور شد: مهم‌ترین دغدغه من در جمع صمیمی با دوستان جذب آن‌ها به سمت قرآن و تبلیغ مفاهیم عرفانی است و تاحدودی نیز موفق بودم زیرا معتقدم راه سعادت دنیا و آخرت انس با قرآن و مفاهیم واقعی دینی است، رسیدن به این درک نسل ما را از آسیب‌ها بیمه می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۱۱ شب جشن و شادمانی رضوی کاشانی‌ها با «آه و آهو»
  • ۴۳۰ حافظ یزدی در آزمون ملی اعطای مدرک تخصصی شرکت کردند
  • معرفی و تجلیل از برترین‌های مسابقات قرآنی کارکنان و دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استان سمنان
  • تجلیل از ۱۰۰۰ پاکبان کرمانشاه در جشن «خداقوت کارگر»
  • همایش تجلیل از سفیران معروف
  • راه سعادت دنیا و آخرت انس با قرآن و مفاهیم واقعی دینی است
  • ۱۵ هزارکرمانی در طرح زندگی با آیه ها حافظ ۳۰ آیه‌ منتخب قرآن شدند
  • جلوگیری از ناهنجاری‌های جامعه با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآن
  • سیاست‌گذاری صحیح برای گسترش روابط با همسایگان در حوزه تقویت جایگاه گازی چگونه باید باشد؟
  • همایش بزرگ زائران حج تمتع منطقه کاشان برگزار شد