Web Analytics Made Easy - Statcounter

لرستان-مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان از استقبال مردم استان از طرح اکرام و محسنین در شب‌های قدر خبر داد.

به‌گزارش قدس‌آنلاین، جاسم محمدی فارسانی با بیان اینکه هم‌زمان با برگزاری مراسم لیالی قدر و برپایی پایگاه ثبت‌نام حمایت از کودکان ایتام و محسنین کمیته امداد۱۲۰۰ حامی جذب این نهاد شد، اظهار کرد: یک‌هزار و 200 نیکوکار با مراجعه به پایگاه‌های این نهاد حمایت از یک‌هزار و 400 کودک مشمول این طرح را پذیرفته‌اند که از این تعداد ۹۹۰ کودک طرح اکرام و چهار هزار و 100 کودک مربوط به طرح محسنین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مشارکت مردم در توانمندسازی و تأمین کمک‌های لازم در کنار خدمات امداد به کودکان ایتام و محسنین ستودنی‌ست،افزود: سال گذشته ۱۹ هزار و ۵۵۰ حامی به‌طور مستقیم حمایت از ۹۶۰۳ کودک ایتام و محسنین را به عهده گرفته و بالغ‌بر ۱۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به‌صورت نقد و کالا به این خانوارها کمک کردند.

این مسئول در ادامه با اشاره به این نکته که طرح اکرام و ایتام باید به‌عنوان یک فرهنگ نهادینه شود، تصریح کرد: متقاضیان طرح اکرام می‌توانند با مراجعه به ادارات کمیته امداد و یا از طریق سایت www.Emdad.ir نسبت به پذیرش و حمایت مادی از کودکان یتیم در طرح اکرام و کودکان نیازمند با سرپرست بیمار و ناتوان در طرح محسنین شرکت کنند.

فارسانی اظهار داشت: ۸۹ واحد ساختمان ایتام از ۵۰ تا ۱۰۰ درصد در سیل اخیر تخریب شده‌اند، حامیان می‌توانند از طریق طرح اکرام در بازسازی منازل آسیب‌دیده از سیل مشارکت کنند.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۳۴۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محیط شهری باید برای کودکان شور و نشاط داشته باشد

سخنگوی شورای اسلامی اراک گفت: فضاهای شهری امروز به طور کامل پاسخگوی نیازهای کودکان نیست، محیط شهری باید برای کودکان شور و نشاط داشته باشد.

عباس خسروانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی اظهار کرد: یکی از شاخصه‌های شهر دوستدار کودک توجه مدیریت شهری به تمایلات ورزشی و نیازهای حرکتی گروه‌های سنی کودکان و نوجوانان است که در شهرهای بزرگ و به‌دلیل سبک زندگی کم تحرکی که حاکم شده بسیار ضروری است و مورد تاکید شورای شهر قرار دارد.

وی افزود: یکی از رویکردهای ما در شورای شهر، تحقق برنامه شهر فعال است که ارتباط مستقیمی با کودکان دارد و یکی از مؤلفه‌های آن بازی و ورزش‌هاست که برای کودکان بسیار جذاب است که به افزایش میزان تحرک آنها در شهر کمک خواهد کرد و ما در سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها به این مهم توجه خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اراک تصریح کرد: فضاهای شهری امروز به‌طور کامل پاسخگوی نیازهای کودکان نیست، محیط شهری باید برای کودکان شور و نشاط داشته باشد.

خسروانی با تاکید بر اینکه ما در شورا و شهرداری همه تلاش خود را برای توسعه زیرساخت‌ها به منظور تحرک هر چه بیشتر کودکان در شهر انجام خواهیم داد، گفت: افزایش فضای‌های ورزشی با رویکرد محله‌ای مانند احداث زمین‌های چمن ورزشی، ورزش‌های پارکی، ایستگاه‌های ورزش صبحگاهی و برگزاری جشنواره بازی_ورزش‌های کودکان در محلات و برای کودکان خاص همچنان در دستور کار شورا قرار دارد.

وی افزود: ایجاد فضای مناسب همراه با امکانات در پارک‌ها برای ورزش‌هایی شامل والیبال و بسکتبال و دوچرخه سواری و اسکیت برد و تسریع در احداث پارک آبی از دیگر پیشنهادات اعضای در نشست پارلمان کودک بود که مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

سخنگوی شورای اسلامی کلان‌شهر اراک تاکید کرد: شهر فعال، با حضور کودکان فعال، یک منبع سرمایه‌گذاری در پیشرفت هرچه بیشتر سرمایه‌های انسانی شهر است.

خسروانی افزود: سیاست ما در شورا این است که برای گسترش میزان تحرک جسمی در سطح شهرها، باید محله محور برنامه‌ریزی و کار کنیم تا شهروندان به خصوص کودکان و نوجوانان برای ورزش کردن، نیاز خاصی به وسیله نقلیه و طی مسافت طولانی و هزینه کرد مالی نداشته باشد و بتواند در محله خودش با امکانات ورزشی که در دسترس دارد فعالیت کند به گونه‌ای که یکی از مهمترین دغدغه کودکان در پارلمان کودک همین در دسترس بودن امکانات ورزشی بود.

وی افزود: امسال هم شورا و شهرداری برای اوقات فراغت برنامه‌های بسیار خوبی تدوین کرده که از طریق رسانه‌ها اطلاع رسانی شده و کودکان و نوجوانان اراکی می‌توانند از برنامه‌های فرهنگی ورزشی که تدارک دیده شده بهره مند شوند.

سخنگوی شورای اسلامی کلان‌شهر اراک اظهار کرد: اعضای پارلمان کودک در نشست با مدیر کل ورزش و جوانان استان، دغدغه‌های ورزشی خود را مطرح کردند و ایده‌های بسیار ارزشمندی ارائه شد.

کد خبر 748116

دیگر خبرها

  • همایش روز جهانی اتیسم در رشت
  • محیط شهری باید برای کودکان شور و نشاط داشته باشد
  • کمک بیش از ۱۰ میلیارد تومانی حامیان به ایتام و فرزندان محسنین
  • حمایت ویژه مدیریت شهری از تشکل‌های مردم‌نهاد
  • حمایت ۲۲۰ ایرانی خارج از کشور از ایتام مازندرانی
  • اجازه ندهید حتی یک کودک از تحصیل جا بماند
  • بهره گیری از مشارکت حامیان ایتام خارج از کشور
  • نخستین دور گفتگوهای روسیه و اوکراین با میانجیگری قطر انجام شد
  • جذب ۳ هزار و ۱۰۱ حامی جدید برای حمایت از فرزندان ایتام و محسنین
  • افزایش تعداد حامیان ایتام و محسنین در چهارمحال و بختیاری