Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهالی رسانه خراسان رضوی به میزبانی قرارگاه رسانه ای و بسیج رسانه استان دور هم جمع شدند و به طرح مطالبات صنفی، اهداف تشکیل قرارگاه رسانه ای استان و دیدگاه های متنوع دیگر پرداختند.

به گزارش قدس آنلاین وبه نقل از ایرنا، مسئول قرارگاه رسانه‌ای خراسان رضوی در نشست مذکور که در مجموعه تفریحی کوهسنگی مشهد برپا شده بود گفت: سپاه با رویکردی اجتماعی و در جهت تعامل هر چه بیشتر با مردم همه رسانه‌ها را در زیر چتر قرارگاه رسانه‌ای و فارغ از سلیقه‌های مختلف جمع کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعید احدیان ضمن قدردانی از رویکرد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این خصوص از برگزاری این نوع جلسات قدردانی کرد.

* انتقاد از برخورد برخی مسئولان با خبرنگاران

در این نشست جمعی از خبرنگاران رسانه‌های خراسان رضوی به بیان مسائل صنفی خود پرداختند که در این بین خبرنگار روزنامه خراسان از برخورد نامناسب وزیر کشور با خبرنگاران در سفر اخیرش به مشهد انتقاد کرد و گفت: در حالی که سوال خبرنگار از رحمانی فضلی به پایان نرسیده بود وی با اشاره به سوال و جواب خبرنگاران گفت "تمام شد"
سعید برند افزود: همچنان شاهد عدم حضور خبرنگاران در برنامه‌های خبری آستان قدس رضوی هستیم و عدم حضور خبرنگاران در برخی محاکم مهم دادگستری استان هم موجب می‌شود روشنگری لازم برای بیان مسائل این دادگاه‌ها توسط رسانه‌ها به درستی صورت نگیرد.

خبرنگار روزنامه قدس نیز گفت: مشهد پس از تهران تأثیرگذارترین قطب رسانه‌ای کشور از نظر کمیت است اما متأسفانه این رتبه از نظر کیفیت شامل حال رسانه‌های استان نمی شود.
حبیب قاآنی خواستار مشارکت همه خبرنگاران در مجموعه صنفی خانه مطبوعات خراسان رضوی شد و افزود: به کارگیری برخی خبرنگاران کم هزینه و کم توان توسط برخی مدیران رسانه‌ای موجب تقلیل کیفیت کار خبرنگاران استان و در نتیجه پایین آمدن کیفیت کار رسانه‌ای در خراسان رضوی شده‌است.

* خانه مطبوعات خانه ندارد

مدیر خانه مطبوعات خراسان رضوی نیز بر همدلی و هم افزایی در خانواده مطبوعات استان تاکید کرد و گفت: متأسفانه برخی دوستان در نشستهای این مجموعه مشارکت ندارند و شایسته است در جلسه‌ای مستقل به این موضوع پرداخته شود.
حسینعلی آریانی به پیگیری مسائل مربوط به بیمه خبرنگاران اشاره و بیان کرد: در روند پیگیری مطالبات صنفی خبرنگاران هنوز خانه مطبوعات خانه ندارد و با توجه به پیگیری های گذشته و با عنایت به عدم درآمدزایی این خانه، لازم است مسئولان کنونی در این خصوص ما را کمک کنند.

* حذف رسانه‌های منتقد

خبرنگار روزنامه شهرآرا نیز گفت: متأسفانه ما همچون یک خانواده نیستیم و هر بخشی مسائل مورد نظر خود را بیان می‌کند.
جواد اشکذری افزود: همان طور که در مجامع نخبگانی استان اتاق فکر تشکیل شده است باید اتاق فکر خبرنگاران برای بهره مند شدن از دیدگاه‌های این قشر تشکیل شود.
وی ادامه داد: مدیران ما نقد پذیر نیستند و این روند موجب حذف رسانه‌های منتقد در نشستهای خبری استان شده است.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) نیز به وظایف متفاوت تشکیلات و نهادهای مختلف خبرنگاری اشاره و بیان کرد: خانه مطبوعات در مسائل صنفی هماهنگی می‌کند اما قرارگاه رسانه‌ای خراسان رضوی با توجه به وضعیت‌های خاص در سالهای اخیر و با توجه به آرمانها و وجوه مشترک میان همه رسانه‌ها در راستای هماهنگی بیشتر تشکیل گردید.

سردار یعقوبعلی نظری افزود: در شرایط خاص این قرارگاه نگاه خاص رسانه‌ای خواهد داشت و فلسفه عملکرد آن نیز ایجاد اتحاد در سطحی فراتر از مسائل جاری رسانه‌ای است و ما در این حوزه تنها زمینه ساز هستیم.

وی به راهپیمایی روز قدس فردا جمعه اشاره و بیان کرد: حضرت امام خمینی (ره) از موضوع قدس برای ایجاد اتحاد امت اسلامی استفاده کرد و از تهدیدی که استکبار برای تفرق این امت استفاده کرده در جهت اتحاد و امید بخشی این ملت بهره گرفت.

او ادامه داد: موضوع قدس کارکردی افشاگرانه یافته است و امروز چهره کشورهای وابسته به استکبار را برای امت اسلامی برملا می‌کند.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) گفت: در قرارگاه رسانه‌ای باید به موضوع قدس مطابق زمان پرداخته شود لذا امسال باید به موضوع معامله قرن و فاوت‌های این مراسم نسبت به سال گذشته پرداخته شود.
نظری افزود: ما به عنوان یک ملت آرمانی از جنگ استقبال نمی‌کنیم اما از آن نمی‌ترسیم و برعکس جامعه ما آمریکایی‌ها به جنگ اقبال نشان می‌دهند اما از بروز آن ترس دارند و تبیین این موضوع نیازمند اقدام و رفتار قرارگاهی در حوزه رسانه است.

*قرارگاه رسانه‌ای یک دورهمی با نگاه ایمانی

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: قرارگاه رسانه‌ای استان خراسان رضوی یک دورهمی با نگاه ایمانی و اعتقادی درست کرده است که فارغ از تمایلات مختلف مثبت و منفی رسانه‌ها در عرصه‌های داخلی است.
سید امیرحسین قاضی زاده افزود: رفع مسائل و نیازهای روز مردم دیگر رسالت این قرارگاه است که امیدواریم بتواند به بهترین شکل به این موضوع بپردازد و مسئولان را نیز در این رابطه پاسخگو کند.

وی به گله مندی مطبوعات از عدم پاسخگویی برخی مسئولان اشاره کرد و گفت: اولین قدم پس از پذیرش مسئولیتها پاسخگویی مدیران است اما خبرنگاران باید با توجه به تقسیم کاری که در حوزه‌های قانونگذاری و اجرایی وجود دارد مسئولان را مورد سوال قرار دهند.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: گاهی چندین خبرگزاری در شرایطی خاص در یک موضوع مصاحبه‌های متعددی از یک مسئول مطالبه می‌کنند که باید راه حلی برای جلوگیری از تکرار این مصاحبه‌ها اتخاذ شود که ایجاد جایگاهی در فضای مجازی و تهیه خبر برای یک موضوع واحد و به اشتراک گذاشتن آن برای همه رسانه‌ها می‌تواند پیشنهاد شود.

* ۲۰۰ مورد امر به معروف مسئولان

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی نیز گفت: در سال ۹۷ و در راستای اطلاعات دریافتی ۲۰۰ گزارش قائل اعتنا از برخی تخلفات به دست آمد که ۲۳ مورد از این گزارش‌ها به صورت مکتوب به مسئولان منعکس شد و همه به جز پنج مورد به نتیجه رسید.

سید عبدالله ارجاعی افزود: پنج مورد از این گزارشها توسط رسانه‌ها در اختیار این نهاد قرار گرفت که در راستای امر به معروف و مطالبه گری از مسئولان بوده است و همه این موارد مصادیقی از نظارت همگانی است.

وی همچنین به تدوین دانشنامه برخط انقلاب اسلامی با هدف تبیین دستاوردهای انقلاب با شاخصه‌های روز و قابل سنجش اشاره و بیان کرد: از مشارکت و همکاری همه اصحاب رسانه برای تکمیل این دانشنامه استقبال می‌شود.

در پایان این مراسم خبرنگاران و مدیران رسانه‌ای مشهد روزه خود را در محل همایش افطار کردند.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: بسیج رسانه رسانه ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۳۴۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب مدال طلا تیراندازی با تپانچه برای ورزشکار خراسان رضوی

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، روابط عمومی هیأت ورزش‌های جانبازان و توانیابان خراسان رضوی اعلام کرد: «نسرین شاهی» در رقابت‌های تیراندازی جهانی که با حضور ۱۲۵ ورزشکار در کره جنوبی برگزار می‌شود، در بخش تپانچه بادی ۱۰ متر، با کسب رکورد توانست به عنوان قهرمانی دست یابد.   در این ماده، ورزشکار هندی دوم شد و «ساره جوانمردی» دیگر بانوی ورزشکار کشورمان نیز به عنوان سوم بسنده کرد.

دیگر خبرها

  • سند مقدماتی پیوست رسانه‌ای و گفتمان‌سازی شعار سال تدوین شد
  • اقدامات خوب رسانه و هوشیاری مانع از تحقق اهداف دشمن می‌شود
  • بازدید اهالی رسانه از بزرگراه آزادگان و نشست عامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران
  • رسانه‌های بیگانه چگونه زنان را عامل رسیدن به اهداف خود می کنند؟
  • کسب مدال طلا تیراندازی با تپانچه برای ورزشکار خراسان رضوی
  • حاشیه مجدد در نشست خبری تن هاخ؛ محرومیت سه رسانه از طرح پرسش
  • قرارگاه مردم نهاد در سازمان مدیریت بحران کشور تشکیل شده است
  • روند سرمایه‌گذاری در سیستان‌وبلوچستان تسهیل شود
  • تشکیل قرارگاه ارتقای کمک به کارآمدی نظام حکمرانی کشور در بسیج اساتید
  • برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران