Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-04@07:13:08 GMT

ادعای واهی پمپئو درباره ایران

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۳۴۶۶۰

ادعای واهی پمپئو درباره ایران

ساعت 24 -وزیر امور خارجه اروپا در ادامه سیاست‌های مخرب " تیم ضد ایرانی ب" در جمع خبرنگاران مدعی شد که جمهوری اسلامی ایران در حمله به چند نفت‌کش در بندر فجیره دست داشته است.

به گزارش  رویترز، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا پیش از عزیمت به اروپا در جمع خبرنگاران با طرح ادعای واهی دست داشتن ایران در حمله به نفت‌کش‌های بندر فجیره، مدعی شد: ایران این کار را برای افزایش بهای نفت خام در سراسر جهان انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین مدعی شد که شواهد و مدارک جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا درباره دست داشت ایران در حمله بندر فجیره را مشاهده کرده است.

به گزارش ایسنا، جان بولتون روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در سفارت واشنگتن در ادعایی بی‌اساس گفت که تردید ندارد ایران پشت ماجرای حمله به چند نفتکش در بندر فجیره در امارات قرار دارد.

این در حالی است که کمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی کشورمان پیش از این در گفت‌وگو با شبکه خبری فرانس ۲۴ رویداد اخیر در آب‌های عمان برای تعدادی نفت‌کش را مشکوک توصیف کرد و گفت که باید برای روشن شدن واقعیات تحقیق شود.

وی درباره ادعاهای خصمانه مبنی بر دست داشتن ایران در این حوادث، این ادعا را رد و تاکید کرد: مشخص است که ایران هرگز دخالتی در این ماجرا نداشته است و ارتباطی با آنچه اتفاق افتاد ندارد و لذا باید تحقیق شود تا عناصر دخیل در این حادثه معلوم شوند.

سیدعباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در واکنش به ادعاهای واهی و ایران‌هراسانه جان بولتون، دست داشتن جمهوری اسلامی ایران در حمله چندی پیش به چند کشتی در بندر الفجیره امارات را شدیداً رد و آن را ناشی از برنامه‌های ذهنی و سیاست‌های مخرب " تیم ضد ایرانی ب" دانست و گفت: طرح چنین ادعای مضحکی در دیدار دو نفر از اعضای آن تیم که رویکردهای ضدایرانی آنها سابقه‌ای طولانی دارد امر عجیبی نیست.

وی افزود: اما آقای بولتون و سایر جنگ طلبان و آشوب طلبان باید بدانند که صبر راهبردی، هوشیاری بالا و آمادگی کامل دفاعی جمهوری اسلامی ایران که برخاسته از اراده ملتی بزرگ و مقاوم است، مانع تحقق خواسته‌های شوم آنها برای برای ایجاد هرج و مرج در منطقه خواهد شد.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۳۴۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از میزان ویرانی بندر غزه در نتیجه بمباران اشغالگران

رسانه‌های فلسطینی مجموعه‌ای عکس منتشر کردند که تخریب قایق‌های ماهیگیران در بندر غزه در نتیجه بمباران اشغالگران را مستند می‌کند.

به گزارش ایسنا، رسانه‌های محلی گزارش داده‌اند که قایق‌های توپدار ارتش رژیم صهیونیستی قایق‌های ماهیگیران فلسطینی را در سواحل دیرالبلح در نوار غزه هدف قرار دادند.

ارتش اشغالگر به بمباران مناطقی در نوار غزه به ویژه شهرهای رفح و غزه ادامه می‌دهد. در حال حاضر، ارتش رژیم صهیونیستی مشغول بمباران شهری است که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر دولت اشغالگر، می‌خواهد از راه زمینی به آن حمله کند تا به زعم خود آخرین تیپ‌های حماس را «از بین ببرد».

این در حالی است که کشورهای اروپایی، سازمان ملل و ایالات متحده، متحد اصلی رژیم صهیونیستی، از نتانیاهو خواستند که ایده حمله زمینی به این شهر را کنار بگذارد.

به گفته ینس لارکه، سخنگوی دفتر سازمان ملل متحد در خصوص هماهنگی امور بشردوستانه (OCHA)، جمعه در ژنو، این حمله علاوه بر تلفات انسانی، «ضربه‌ای قوی برای عملیات‌های بشردوستانه در سراسر نوار غزه» خواهد بود، زیرا گذرگاه رفح «در قلب عملیات بشردوستانه قرار دارد».

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تصاویری از میزان ویرانی بندر غزه در نتیجه بمباران اشغالگران
  • ادعای کاخ سفید: از حمله رژیم صهیونیستی به رفح نگرانیم
  • حمله مقاومت اسلامی بحرین به بندر ایلات برای اولین بار+ فیلم
  • حمله پهپادی مقاومت اسلامی بحرین به بندر ایلات
  • حمله مقاومت اسلامی بحرین به بندر ایلات برای اولین بار
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به بندر ایلات در فلسطین اشغالی
  • (ویدئو) حمله موشکی به بندر اشغالی ایلات
  • فیلم/ حمله موشکی به بندر اشغالی ایلات
  • نقد ادعای زیباکلام درباره آغازگر جنگ با مستندات تاریخی / روایت نماینده وقت عراق در سازمان ملل از آماده‌باش صدام برای آغاز جنگ علیه ایران
  • پاسخ قاطع سفیر ایران به ادعای نخست‌وزیر دانمارک