Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24 -دراوج اقتدار نظام سوسیالیستی واقتصاددولتی در اتحادجماهیرسوسیالیستی شوروی سابق این ضرب المثل درمیان مردم این کشور شنیده می شدکه شوروی می تواند به کره ماه آدم بفرستد و زیردریایی تولید کند که هیچ سرزمین دیگری نتواند آن را بسازد اما از ساختن سوزن خیاطی ناتوان ست.

این ضرب المثل نشان می دهد نظام برنامه ریزی اقتصادی تنها به حرف سیاسیون گوش می دهد و نتیجه اش نیز شکست راهبردی از نظام بازار آزاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایمن روزها روسیه پوتین نیز با همه تبلیغات و حرف زدن ها بازهم در تولید ملی درگامهای اولیه مانده و نمی تواند به رشدهای بالا دست یابد. این وضعیت موجب شده است که دامنه فقر درروسیه گسترده تر شود و جالب این است که این گزارش رسمی است.

گزارش جدید «روس‌استات»، آژانس آماری روسیه، نشان می‌دهد ۴۸.۲ درصد از جمعیت این کشور تنها قادر به تامین غذا، خوراک و هزینه‌های برق، آب، گاز و غیره هستند.بر اساس این گزارش، آمار افرادی که تنها قادر به خرید خوراک و لباس هستند از ۴۹.۸ درصد در ماه مه پارسال مقداری کاهش یافته، اما بخش بزرگی از فقرای روسیه خانواده‌های تازه تشکیل یافته و افراد مسن هستند.بر اساس آمارگیری از ۴۸ هزار خانوار، ۵۹.۲ درصد کسانی که تنها قادر به خرید خوراک و پوشاک هستند، جوانان هستند و ۵۷.۹ درصد افراد مسن بازنشسته نیز در این وضعیت قرار دارند.در این میان، ۱۵ درصد جمعیت نیز تنها پول کافی برای خرید غذا دارند، نه پوشاک و هزینه‌های دیگر.گزارش‌ها حاکی است فقر در روسیه به محبوبیت ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری کشور که نزدیک دو دهه سکان اداره کشور را در دست داشته، آسیب زده است.دور اول ریاست‌جمهوری وی از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۸ با اوج‌گیری درآمدهای نفتی و رشد اقتصادی همراه بود، اما افت قیمت نفت از سال ۲۰۱۴، همچنین تحریم‌های غرب به‌خاطر ضمیمه بخشی از خاک اوکراین به روسیه، باعث شد که اقتصاد کشور با تلاطم مواجه شود.قیمت نفت از حدود ۱۰۵ دلار در نیمه اول ۲۰۱۴ به زیر ۵۰ دلار در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ رسید، اما دوباره مقداری بهبود یافت و هم اکنون زیر ۶۷ دلار است.
روسیه با تحریم‌های بین‌المللی به‌ خاطر الحاق شبه‌جزیره کریمه اوکراین به خاک خود و اتهام‌ها در رابطه با حمایت از شبه‌نظامیان جدایی‌طلب در شرق اوکراین روبه‌رو است. تنش‌ها و درگیری‌های اوکراین از سال ۲۰۱۴ تاکنون به کشته شدن بیش از ۱۰ هزار نفر انجامیده‌ است.آمارهای صندوق بین‌المللی پول نشان می‌دهد رشد اقتصادی روسیه در سال ۲۰۱۵ منفی ۲.۵ درصد بود که در سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ بین ۰.۳ درصد و ۲.۳ درصد رشد داشت. انتظار می‌رود رشد اقتصادی کشور در سال ۲۰۱۹ تنها ۱.۶ درصد باشد.بر اساس نظرسنجی نهاد دولتی «وی‌تی‌اس‌آی‌اوام» حدود ۶۵.۸ درصد از کسانی که در نظرسنجی شرکت کرده‌اند گفته‌اند اقدامات پوتین در دوران ریاست‌جمهوری‌اش را تایید می‌کنند، اما کسانی که باور دارند پوتین خواهد توانست وضعیت را بهبود بخشد، تنها ۳۱.۷ درصد بوده که کمترین میزان از سال ۲۰۰۶ است.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۳۴۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارایه خدمات درمانی به بیش از ۲۷۰۰ نفر در سطح استان 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،حمید محبوبی مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان غربی گفت:در سال ۱۴۰۲ بیش از ۲۷۰۰ نفر از بیماران صعب العلاج در سطح استان از خدمات درمانی جمعیت هلال‌احمر بهرمند شدند.   مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان غربی همچنین افزود:ارزش ریالی این طرح حمایتی قریب به۷ میلیارد تومان بود که از محل تامین اعتبارات درمانی استان محقق گردید و در قالب هزینه‌های دارویی، بسته‌های درمانی، کمک هزینه خدمات تشخیصی و کمک هزینه تامین وسایل و تجهیزات توان بخشی در سال ۱۴۰۲ از بیماران نیازمندی که توان تامین دارویی خود را نداشتند، حمایت شد.

دیگر خبرها

  • زنجیره تامین گوشت مرغ مازندران رو به رشد است
  • تامین اعتبار ویژه برای تکمیل پتروشیمی دهدشت
  • شناسایی ۳۳ مورد سه قلوزایی در لرستان
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟ 
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارند؟ 
  • ۷۰ هزار قطعه زمین در طرح جوانی جمعیت تامین شد
  • ارایه خدمات درمانی به بیش از ۲۷۰۰ نفر در سطح استان 
  • استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • تامین زمین ۲۰۰ مشمول جوانی جمعیت در نجف آباد
  • فعالیت ۸ سایت تبدیل بقایای کشاورزی به خوراک دام در کشور