Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@09:14:13 GMT

شاخص قیمت کالا‌های وارداتی در زمستان ۹۷ اعلام شد

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۳۵۰۲۸

شاخص قیمت کالا‌های وارداتی در زمستان ۹۷ اعلام شد

مرکز ملی آمار طبق گزارش فصلی، شاخص قیمتی اقلام وارداتی در زمستان ۹۷ را در گروه‌های مختلف اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از  مرکز آمار؛ شاخص قیمت کالاهای وارداتی ریالی، ۱۳۹۰=۱۰۰ در فصل زمستان سال ۱۳۹۷ برابر ۱۴۹۹.۱ است که نسبت به پاییز ۹۷ معادل ۳۹.۹ درصد رشد داشته است. همچنین تغییرات شاخص قیمت کالاهای وارداتی نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۲۰۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳ درصد و تغییرات چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (میزان تورم) ۱۱۱.۴ درصد بوده است.

 

شاخص قیمت کالاهای وارداتی دلاری (۱۳۹۰=۱۰۰) نیز در فصل زمستان سال ۱۳۹۷ برابر ۳۱۰.۵ است که نسبت به پاییز ۹۷ معادل ۱۲.۳ درصد رشد داشته است. تغییرات شاخص قیمت کالاهای وارداتی نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۳۳.۵ درصد و تغییرات چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (میزان تورم) ۱۵.۹ درصد بوده است.

 

افزایش ۳۹.۹ درصدی شاخص قیمت‌ها در فصل زمستان ۹۷ نسبت به پاییز همان سال متاثر از رشد قیمت ۲۰ گروه کالایی است که در این میان محصولات صنایع شیمیایی با ۵۰.۶ درصد رشد، بیشترین افزایش قیمت را تجربه کرده‌اند. شاخص قیمت ماشین‌آلات و وسایل مکانیکی و ادوات برقی نیز با ۴۹.۳ افزایش همراه بوده که دومین گروه از نظر افزایش قیمت محسوب می‌شود.

 

شاخص قیمت گروه دستگاه‌های اپتیک و عکاسی نیز از نظر افزایش قیمت در جایگاه سوم بین ۲۰ گروه کالایی قرار دارد و با رشد ۴۶.۵ درصدی همراه بوده است. محصولات نباتی نیز در این بازه زمانی رشد قیمت بالایی را تجربه کرده‌اند و با ۳۸.۸ درصد افزایش قیمت در جایگاه چهارم قرار دارند.

 

همچنین فلزات معمولی با ۱۵.۸ درصد افزایش، مصنوعات از سنگ، گچ و سیمان با ۱۵.۷ درصد، محصولات معدنی با ۱۴.۴ درصد، کالاها و مصنوعات گوناگون با ۱۳.۸ درصد، مواد نسجی و مصنوعات آن با ۱۳.۳ درصد، مواد پلاستیکی با ۱۲.۴ درصد و اشیای هنری و کلکسیونی با ۱۱.۳ درصد گروه‌هایی بوده‌اند که شاخص قیمت آنها رشدی دورقمی را تجربه کرده است.

 

براساس گزارش مرکز آمار، شاخص گروه «وسایل نقلیه زمینی، هوایی، آبی و ...» ۸.۵ درصد، شاخص گروه «خمیر چوب یا سایر مواد الیافی سلولوزی و ...» ۴.۵ درصد، شاخص گروه «کفش، کلاه، چتر آفتابی و ...» ۳ درصد، شاخص گروه «چربی‌ها و روغن‌های حیوانی یا نباتی و ...» ۲.۷ درصد، شاخص گروه «چوب، اشیای چوبی، زغال چوب و ...» ۱.۵ درصد، شاخص گروه «محصولات صنایع غذایی و ...» ۱.۵ درصد و شاخص گروه «مروارید طبیعی یا پرورده، سنگ‌های گرانبها و ...» ۱.۳ درصد رشد داشته است.

 

بر این اساس گروه‌های «حیوانات زنده و محصولات حیوانی» و همچنین «پوست خام، چرم، پوست‌های نرم و ...» نیز با ۰.۹ درصد رشد کمترین میزان رشد شاخص را داشته‌اند./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: روز قدس راهپیمایی روز قدس خبرگزاری شبستان اردبیل شب قدر بیرجند استان بوشهر راهپیمایی شب های قدر مرکز آمار ایران واردات صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۳۵۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت سکه و طلا امروز ۱۷ اردیبهشت؛ سکه یک میلیون تومان گران شد

به گزارش خبرگزاری مهر، قیمت هر قطعه سکه طرح جدید تا لحظه درج این خبر در معاملات امروز دوشنبه (۱۷ اردیبهشت) در بازار طلای تهران نسبت به قیمت پایانی روز کاری گذشته، با افزایش یک میلیون تومانی به ۴۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با رشد ۶۰۰ هزار تومانی نسبت به قیمت پایانی روز کاری گذشته، ۳۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله شد.

امروز نیم سکه با ۵۰۰ هزار تومان افزایش قیمت، ۲۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و ربع سکه با افزایش ۶۰۰ هزار تومانی، ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش رسید.

قیمت سکه گرمی نیز، هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تومان دادوستد شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز در بازار طلای تهران با ۸۲ هزار تومان افزایش در مقایسه با روز کاری گذشته، سه میلیون و ۳۵۵ هزار تومان معامله شد.

اونس طلا نیز به نرخ ۲ هزار و ۳۱۸ دلار رسید.

کد خبر 6098085 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • قیمت نفت صعودی شد
  • هونگچی E-QM5 در لیست فروش سامانه خودروهای وارداتی قرار گرفت
  • هونگچی E-QM۵ در لیست فروش سامانه قرار گرفت+ قیمت
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۷ اردیبهشت؛ سکه یک میلیون تومان گران شد
  • عرضه خودروهای برقی آغاز شد
  • تاثیر استفاده کمتر از شبکه‌های اجتماعی بر افزایش اعتماد به نفس
  • افزایش قیمت جهانی موادغذایی
  • طلا و سکه چه قیمت‌هایی را تجربه می‌کنند؟
  • صادرات استان زنجان صعودی شد