Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-05-01@23:43:16 GMT

کتاب «تفسیر عماد» رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۳۵۰۶۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، جلد دوم کتاب «تفسیر عماد» با موضوع تفسیر سوره زمر شامگاه پنج‌شنبه نهم خردادماه با حضور جمعی از مردم و مسوولان در مسجد بعثت خرم‌آباد رونمایی شد.

این کتاب که توسط آیت‌الله سیداحمد میرعمادی نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان نگارش شده، توسط نشر باقیات و چاپ وفا منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تفسیر سوره مبارکه زمر که حاصل تحقیق و نگارش آیت‌الله میرعمادی است به عنوان تم و موضوع اصلی این اثر مورد اشاره قرار گرفته است.

«تفسیر عماد» عنوان کتاب‌هایی است که آیت‌الله سیداحمد میرعمادی موفق به شرح و تفسیر سوره‌هایی از قرآن شده که جلد اول آن تفسیر سوره حدید و جلد دوم آن مشتمل بر تفسیر سوره زمر است.

در محتوای این کتاب توجه خاصی به جنبه‌های اخلاقی، اجتماعی و تربیتی آیات قرآن شده و بیش از ۲۸۰ موضوع از سوره زمر استخراج و با قلم روان و شیوا و روشن نگاشته شده است.

جلسات تفسیر قرآن آیت‌الله میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد هر ساله با توجه به شرایط روز با محوریت یکی از سوره‌های قرآن با حضور پرشور نوجوانان و جوانان در مسجد بعثت خرم‌آباد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۳۵۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروزه غزه به مساله اول جهان اسلام تبدیل شده است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید جواد سلیمانی بعد از ظهر چهارشنبه در مراسم گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی و شهید مرتضی مطهری با اشاره به بیانات حضرت علی (ع) در نهج البلاغه مبنی بر اینکه خدای متعال خیلی دوست داشت مخلوقات او را ببینند اما از آنجا که ضعف وجودی مخلوقات در عالم ماده خیلی محدود است و نمی‌شود خدا را رؤیت کرد، خدا کتاب آسمانی را فرستاد اظهار کرد: کسی که می‌خواهد خدا را زیارت کند با شنیدن، خواندن و نشستن پای قرآن می‌تواند خدا را زیارت کند.

حجت الاسلام سلیمانی با بیان اینکه امروز تحولات فلسطین که دنیا را تکان داده با مبانی قرآن است، افزود: غزه تکه‌ای از یک سرزمین باریک بسیار کوچک است اما با داشتن هزاران حافظ قرآن توانست بالاتر از خیلی کشورها قرار گرفته و بیشترین حافظ قرآن را در یک منطقه داشته باشد و با همین مبانی تبدیل به مساله اول دنیا و جهان اسلام شود.

امام جمعه لاهیجان به نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان آمریکا و اروپا اشاره داشتند و ادامه داد: ۱۰ سال از پیام رهبر انقلاب به جوانان غرب می‌گذرد و امروز پیام تعالیم و جواب آن نامه را در صحنه‌های مختلف دانشگاه‌های غرب مشاهده می‌کنیم.

وی اضافه کرد: امروز بسیاری از تحلیلگران می‌گویند سر و صدایی که در جهان ایجاد شده از ایران بوده و البته راهبرد رهبر انقلاب وجدان‌های خفته جوانان اروپا و آمریکا بیدار کند و راهبرد نگاری امروز با مساله فلسطین گره خورده و خودش را در کف خیابان‌های غرب نشان می‌دهد.

سلیمانی با بیان اینکه قرآن وجه اشتراکی سبب شده تا دانشجویان غرب بیدار شوند، گفت: رهبر انقلاب در نامه خودش به جوانان آمریکا فرمودند که قرآن تکلیف ما را با استکبار روشن کرده است، فرمود جوانان اروپایی و آمریکایی مستکبران زمان خودشان را بشناسند، ببینید قرآن چه گفته آیا همان دستورات تورات و انجیل نیست، قرآن بهترین کتاب وحدت بخشی است و امروز که می‌بینیم جوانان مسیحی با قرآن و چفیه در دانشگاه حضور دارند و از جوانان مسلمانی که نماز می‌خوانند، مراقبت می‌کنند، به برکت کتاب قرآن است.

کد خبر 6094378

دیگر خبرها

  • شاهکار رهبر انقلاب در تفسیر قرآن
  • چهره فقاهت و قرآنی رهبر انقلاب به جهان معرفی می‌شود
  • امروزه غزه به مساله اول جهان اسلام تبدیل شده است
  • رونمایی از کتاب در جستجوی آداب آبادانی در یزد
  • اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب تبیین و نشر داده شود
  • قرآن؛ کتاب زندگی/ قرآن، نور و رحمت و هدایت به سوی خیر و سعادت است
  • تبیین نگاه قرآنی رهبر معظم انقلاب را نباید در تدوین چند کتاب خلاصه کرد
  • رونمایی از کتاب «جنبش علوی، هجرت رضوی» در مشهد
  • برگزاری دوره تربیت معلم تدبر سوره‌ای قرآن در مشهد
  • عرضه ۳ اثر از سوره مهر یزد در نمایشگاه کتاب