Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-30@16:58:49 GMT

هوای تهران در شرایط پاک / افزایش دما از فردا

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۳۵۳۴۶

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ضمن اشاره به وزش باد نسبتا شدید طی امروز (۱۰ خرداد) گفت: کیفیت هوای هم اکنون پایتخت در شرایط پاک است. آفتاب‌‌نیوز : حسین شهبازی با بیان اینکه پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان دهنده برقراری شرایط جوی نسبتا ناپایدار طی امروز (۱۰ خرداد) است، اظهار کرد: در برخی ساعات بعد ازظهر افزایش میزان ابرناکی، بارش پراکنده باران و وزش باد نسبتا شدید به بزرگی بالاتر از ۵ متر بر ثانیه از سمت نواحی غربی انتظار می‌رود که در بعضی ساعات احتمال گرد و خاک و افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به دنبال دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: بر اساس نتایج پیش‌بینی کیفیت هوا، با وجود افزایش نسبی غلظت آلاینده‌ها به ویژه ذرات معلق طی برخی ساعات امروز ناپایداری‌های جوی حاکم به همراه کاهش تردد خودروها در سطح شهر سبب برقراری شرایط مساعد کیفیت هوا در بیشتر مناطق شهر تهران می‌شود.
مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به اینکه این وضعیت جوی کمابیش طی فردا (۱۱ اردیبهشت) در پایتخت تداوم دارد، تصریح کرد: در برخی ساعات بعد ازظهر فردا افزایش ابر و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.
به گفته شهبازی، با وجود افزایش نسبی غلظت برخی آلاینده‌ها از جمله آلاینده ازن طی فردا شرایط سالم کیفیت هوا همچنان در بیشتر مناطق پایتخت برقرار است همچنین تا روز آینده دمای هوا در تهران روند افزایشی دارد.
وی در پایان با بیان اینکه کیفیت هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ۸ صبح امروز با شاخص میانگین ۶۲ در شرایط سالم قرار داشت، اظهار کرد: کیفیت هوای هم اکنون نیز با شاخص میانگین ۴۹ همچنان در شرایط پاک است.
منبع: ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: هوای تهران دما گرد و خاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۳۵۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت آلودگی هوای تهران در روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش همشهری آنلاین، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۷۷ بود و کیفیت هوای پایتخت در شرایط قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۶۸ و کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول است.

گفتنی است که شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول(سالم) یا متوسط»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» است.

همچنین براساس داده های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، تنها یک ایستگاه (منطقه ۳ پاسداران) شاخص عدد بالاتر از ۱۰۰ را نشان می هد و حساس برای گروه های نا سالم است و ۶ ایستگاه شرایط پاک (شاخص زیر ۵۰ ) و مابقی ایستگاه شرایط قابل را نمایش می دهند.

کد خبر 848284 منبع: ایسنا برچسب‌ها آلودگی هوا شهردارى تهران تهران

دیگر خبرها

  • تداوم تنفس هوای مطلوب در تهران
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • وضعیت کیفیت هوای پایتخت امروز سه شنبه
  • کیفیت هوای امروز تهران
  • کیفیت قابل‌قبول هوای تهران در یازدهمین روز اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کیفیت هوای پایتخت در روز جاری/ تعداد روز‌های پاک از ابتدای سال
  • کیفیت هوای پایتخت در روز جاری/ تعداد روزهای پاک از ابتدای سال
  • افزایش تدریجی دمای هوای تهران در پنج روز آینده
  • تهران دوباره بارانی می شود؟/ پیش‌بینی هوای تهران طی پنج روز آینده
  • کیفیت هوای تهران در چه وضعیتی است؟