Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-09@07:08:03 GMT

نقش مسجدالاقصی در مبارزه با صهیونیست‌ها

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۳۶۰۹۶

نقش مسجدالاقصی در مبارزه با صهیونیست‌ها

روز قدس یادآور گرفتاری پاره تن اسلام است و به فلسطینیان امیدواری می دهد که همه آزادی‌خواهان جهان در طول سال به ویژه در آخرین روزهای ماه رمضان، به یاد آنها هستند. ابتکار امام خمینی(ره) در انتخاب چنین روزی، باعت شد دوباره مسجدالاقصی محور شود.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون ها: حضرت داوود(ع) پیامبر الهی به فرمان خداوند ساخت بنای قدس یعنی خانه خدا را آغاز کرد و پسرش، سلیمان(ع) این کار تاریخی را ادامه داد و این مکان برای سده ها مقدس ترین بنای موحدان جهان بود و امروزه نیز مورد احترام بسیاری از جهانیان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مسجدالاقصی برای مدتی اولین مکان مقدس و قبله مسلمانان بود تا اینکه به دستور خداوند، جهت قبله عوض شد و امروزه این خانه خدا، سومین بنای مقدس مسلمانان پس از مکه و مدینه است، باوجود این می توان به جرات گفت اصلی ترین و در واقع، نماد مبارزه امت اسلامی با جریان استبکار و صهیونیسم جهانی است «سُبْحانَ الَّذی أَسْرى‏ بِعَبْدِهِ لَیْلاً مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الْأَقْصَى الَّذی بارَکْنا حَوْلَهُ لِنُرِیَهُ مِنْ آیاتِنا إِنَّهُ هُوَ السَّمیعُ الْبَصیرُ: پاک و منزه است خدایى که در مبارک شبى بنده خود (محمد) (ص) را از مسجد حرام (مکه معظمه) به مسجد اقصایى که پیرامونش را (به قدوم خاصان خود) مبارک ساخت، سیر داد تا آیات خود را به او بنمایاند که همانا خداوند شنوا و بیناست.»

 

مسلمانان به مسجدالاقصی، حرم شریف می گویند زیرا دارای قداست والایی است و طی 70 سال اخیر به پایگاه مبارزه نیز تبدیل شده است و همین موضوع اهمیت آن را افزون کرده است. دشمن هر چه کوشید تا این خانه خدا را به حاشیه ببرد، نتوانسته است و این موضوع طی سالیان اخیر ریشه در روشنگری جمهوری اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) و حضرت آیت الله خامنه ای دارد. دو مرجع تقلیدی که در برابر دسیسه های دشمنان برای نابودی پایگاه مبارزه مقاومت کردند.

 

این مسجد در طول تاریخ یادآور حوادث و داستان های کوچک و بزرگی است و مورد احترام پیروان مسلمانان، یهودیان و مسیحیان می باشد و از این منظر، بسیار استثنائی است. حضرت امیرالمومنین علی(ع) درباره اهمیت این مسجد فرمودند: «چهار قصر از بهشت در دنیا واقع شده اند: مسجد الحرام، مسجد الرسول، مسجد بیت المقدس و مسجد کوفه.» تورق منابع تاریخی این واقعیت را نشان می دهد که این بنای مقدس از بدو تاسیس تاکنون پایگاه عبادت، معنویت و مبارزه بوده است.

 

اشغال سرزمین فلسطین توسط جریان استکبار در اواسط سده بیستم بار دیگر مسجدالاقصی را بر سر زبان ها انداخت و بر همین اساس وقتی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) در ایران به پیروزی رسید و نظام جمهوری اسلامی در این کشور مستقر شد، بنیانگذار این نظام، آخرین جمعه ماه رمضان را «روز قدس» نامیدند.

 

روز قدس یادآور گرفتاری پاره تن اسلام است و همچنین امیدواری می دهد به فلسطینیان که همه آزادی خواهان جهان در طول سال به ویژه در آخرین روزهای ماه رمضان، به یاد آنها هستند. ابتکار امام خمینی(ره) در انتخاب چنین روزی، باعت شد دوباره مسجد الاقصی محور و مرکزیت مساجد برای همگان یادآوری شود.

 

رژیم صهیونیستی طی مدتی که از عمر سراسر خباثت و خیانت و کودک کشی اش می گذرد، هرچه کوشید تا مسجد الاقصی را از محوریت مبارزه فلسطینی ها در مقابله با خود خارج کند، موفق نشده است و نخواهد شد؛ چنان که حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی چهارشنبه، ۱۸ شهریور ۱۳۹۴ در دیدار پرشور هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم فرمودند «ما به آنها می‌گوییم شما 25 سال آینده را، اصولا نخواهید دید و به‌ فضل الهی، چیزی به‌ نام رژیم صهیونیستی در منطقه وجود نخواهد داشت.»

پایان پیام/397

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی روز قدس روز قدس شب قدر مراسم شب قدر خبرگزاری شبستان بیرجند ماه مبارک رمضان مسجد ماه رمضان قدس روز قدس مسجد الاقصی رژیم صهیونیستی مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۳۶۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجدید میثاق مسوولان حج و زیارت با آرمان‌های امام خمینی (ره)

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب سرپرست حجاج ایرانی به اتفاق آقای سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت و جمعی از کارگزاران و خادمان فرهنگی این حوزه در آستانه اعزام زائران ایرانی به سرزمین وحی امروز پس از دیدار با مقام معظم رهبری در حسینیه امام خمینی (ره) با حضور در مرقد مطهر امام راحل با آرمان‌های معمار کبیر انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.

شرکت کنندگان در این آئین معنوی ضمن نثار تاج گل، قرائت فاتحه و ادای احترام به مقام شامخ بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران یاد و خاطره امام خمینی (ره) را گرامی داشتند و با آرمان‌های والای امام راحل عظیم الشان (ره)، شهدا و رهبر فرزانه انقلاب عهدی دوباره بستند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب در مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل در جمع نمازگزاران در حرم بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران، از امام راحل عظیم الشان به‌عنوان احیاگر حج ابراهیمی یاد و ابراز امیدواری کرد که دست‌اندرکاران حوزه حج و زیارت با تلاش بیشتر در اجرای مسئولیت سنگین انجام فریضه حج ابراهیمی موفق شوند و ایران اسلامی را سربلند کنند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه خدمتگزاران ضیوف الرحمن امسال به دلیل سفر به سرزمین وحی از مشارکت در مراسم سالگرد ارتحال امام امت در ایران عزیز محرومند، افزود: خدا را شاکریم که امروز توفیق دیدار با مقام معظم رهبری و حضور در کنار تربت پاک امام راحل رضوان الله علیه نصیب خدمتگزاران حج شد.

وی به محورهای سخنان مقام معظم رهبری در خصوص شخصیت پیامبر بزرگ الهی حضرت ابراهیم (ع) اشاره کرد و گفت: خداوند این پیامبر عظیم الشان را برای رهایی انسان‌ها فرستاد، هر چند ابراهیم خلیل الرحمن یک پیامبر دل رحم بود ولی در برابر دشمنان خدا از هیچ تلاش و کوششی دریغ نمی‌ورزید.

سرپرست حجاج ایرانی با بیان اینکه در آیات الهی بیش از شصت مورد از حضرت ابراهیم (ع) یاد شده است، گفت: در آیات مختلفی به پاکبازی و عبادت مخلصانه اشاره شده که زائران در کنار خانه خدا می‌توانند از آن درس بگیرند.

وی با اشاره به اینکه حضرت ابراهیم (ع) همسر جوان و طفل شیرخوار خود را برای اینکه نماز برپا شود در سرزمینی بی آب و علائم حیات قرار داد، قرار گرفتن قبر حضرت هاجر (س) درطواف خانه خدا را یادآور شد و افزود: سعی صفا و مروه یادگار این بانو است و ایجاد کننده چشمه زمزم هم حضرت اسماعیل با عنایات الهی بوده است.

وی افزود: زائرانی که به بیت الله الحرام مشرف می‌شوند پس از طواف بر گرد خانه خدا برای عبادت و راز و نیاز با حضرت حق پشت مقام ابراهیم می‌ایستند و نماز اقامه می‌کنند گویا به جناب ابراهیم (ع) اقتداء کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ادامه با اشاره به اینکه ابراهیم خلیل الرحمن مأمور می‌شود که خانه خدا را برای طائفین، قائمین و الرکع السجود پاک و پاکیزه کند، اظهار داشت: اینها همه درس‌آموز است.

وی با اشاره به آیه ۱۰۲ سوره صافات " إِنِّی أَرَیٰ فِی الْمَنَامِ أَنِّی أَذْبَحُکَ فَانْظُرْ مَاذَا تَرَیٰ ۚ قَالَ یَا أَبَتِ افْعَلْ مَا تُؤْمَرُ ۖ سَتَجِدُنِی إِنْ شَاءَ اللَّهُ مِنَ الصَّابِرِینَ- ای فرزند عزیزم، من در عالم خواب چنین می‌بینم که تو را قربانی (راه خدا) می‌کنم، در این واقعه تو را چه نظری است؟ جواب داد: ای پدر، هر چه مأموری انجام ده که انشاالله مرا از بندگان با صبر و شکیبا خواهی یافت" تصریح کرد: حضرت اسماعیل (ع) که پر از خواسته‌ها و آرزوهای جوانی است در پاسخ پدر، بدون لحظه‌ای درنگ عرضه می‌دارد که پدر دستور خداوند را انجام دهد.

وی افزود: مقام معظم رهبری در سخنان امروز خود با اشاره به اینکه زائران باید اخلاص و وحدت را از حضرت ابراهیم (ع) درس بگیرند، خاطرنشان کرد: ایشان با توجه به عملیات ظفرمند طوفان الاقصی و وعده صادق فرمودند حج پیش رو حج برائت از نسل کشان و کودک کشان ستم پیشه صهیونیست و ارباب شأن آمریکای جنایتکار است.

کد خبر 6098559

دیگر خبرها

  • وحدت اسلامی؛ راهکار مقابله با توطئه دشمنان/ لزوم تمسک مسلمانان به قرآن کریم و مساجد
  • انتخابات در جمهوری اسلامی به‌معنی مبارزه با دیکتاتوری است
  • حضور ۵ هزار نفری کرمانشاهیان در مراسم سالگرد ارتحال امام(ره)
  • سلامی: رسالت نیروی قدس پرکردن موارد نفوذ دشمن بین مسلمانان است
  • رهبر معظم انقلاب: حج امسال باید برائت از دشمن جنایتکار صهیونیستی و حامیانش باشد/ حجاج باید بتوانند منطق قرآنی برائت ابراهیمی را برجسته‌تر از همیشه نشان دهند/ برای دفاع از فلسطین منتظر دیگران نمی‌مانیم
  • تجدید میثاق مسوولان حج و زیارت با آرمان‌های امام خمینی (ره)
  • دنیای اسلام در تصمیم‌گیری مشترک، خلاء بزرگ دارد | حج امسال به صورت ویژه حج برائت است | جمهوری اسلامی منتظر دیگران نمی‌ماند
  • حج امسال، حج برائت از دشمن جنایتکار صهیونیستی و حامیانش/حجاج باید بتوانند منطق قرآنی برائت ابراهیمی را برجسته‌تر از همیشه نشان دهند / یاد خدا و وحدت؛ دو عنصر اصلی حج
  • حج امسال حج برائت از دشمن جنایتکار صهیونیستی و حامیانش/حجاج باید بتوانند منطق قرآنی برائت ابراهیمی را برجسته‌تر از همیشه نشان دهند/یاد خدا و وحدت؛ دو عنصر اصلی حج
  • اسلامی: برای مبارزه با سلطه کشورهای استکباری آماده هستیم