Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام محمدزاده با بیان این که توطئه جدید آل سعود در طرح "معامله قرن" چیزی جز تباهی و نابودی حق مسلم مردم فلسطین ندارد،گفت: حتی ناسیونالیسم عربی نیز نتوانسته حق مردم فلسطین را احیا کند.

حجت الاسلام «علی محمدزاده» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، با تاکید بر این که توطئه جدید آل سعود در طرح "معامله قرن" چیزی جز تباهی و نابودی حق مسلم مردم فلسطین ندارد، اظهار داشت: آنچه مسلم است؛ در طول بیش از شش دهه گذشته حتی ناسیونالیسم عربی نیز نتوانسته حق مردم فلسطین را احیا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی با تأکید بر این که اتحادیه عرب حتی در عمل به آنچه که مبانی دینی و قرآنی توصیه کرده؛ نتوانسته اند عامل باشند، افزود: ندای مظلومیت مردم فلسطین گوش عالم را کر کرده است، اما دریغ از اقدامی جدی از سوی سران اتحادیه عرب در راستای تحقق آرمان آزادی فلسطین.

وی با بیان اینکه عموم مسلمانان جهان در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان حرکتی یکپارچه علیه مستکبران و غاصبان صهیونیستی به نمایش می گذارند، افزود: روز قدس متعلق به همه امت اسلام و آزادی خواهان جهان است.

امام جمعه شبستر خاطرنشان کرد: راهپیمایی این روز حرکتی توأم با زمان‌شناسی، ژرف اندیشی و آینده نگری امام خمینی(ره) است که پس از ارتحال آن رهبر فقید نیز تداوم یافته و باید گفت؛ میثاقی ابدی با ملت مظلوم فلسطین است.

حجت الاسلام محمدزاده با اشاره به اهمیت حضور حداکثری مسلمانان جهان در راهپیمایی روز قدس، گفت: امام خمینی(ره) آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را با عنوان روز قدس نام گذاری کرد تا مسأله فلسطین، به عنوان پاره تن جهان اسلام و قدس، قبله اول مسلمانان، هیچ‌گاه به فراموشی سپرده نشود.

وی ادامه داد: روز جهانی قدس، تجلّی صلابت و عظمت جهان اسلام، روز وحدت همه انسان های عدالت خواه و عزّت طلب، روز خروش یکپارچه امّت اسلام علیه کفر و روز ابراز انزجار ازصهیونیسم و امپریالیسم غاصب و جنایتکار است.

پایان پیام/533

منبع: شبستان

کلیدواژه: روز قدس راهپیمایی روز قدس شب قدر خبرگزاری شبستان مراسم شب قدر مجلس استان بوشهر سبک زندگی اسلامی ماه رمضان حمایت از فلسطین راهپیمایی روز قدس اتحادیه عرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۳۶۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از ستمدیدگان توصیه صریح دین اسلام است

شیخ محمود، مدرس دانشگاه و امام مسجد نور شهر آروا در اوگاندا در گفتگو با خبرگزاری تقریب دوستی و وحدت قلوب را مبنا و پایه اسلام و نقطه اتصال ملت های مسلمان خواند و بیان داشت: اگرچه وجود افکار متفاوت و گرایش های متضاد در میان ملت های مسلمان امری طبیعی است اما همه اندیشمندان و فعالان مذهبی باید ذیل هدف بزرگ تری که مصلحت حفظ دین اسلام را در نظر دارد، این تفاوت ها را نادیده بگیرند و با حس برادری به سمت هدف مشترک حرکت کنند. این نزدیکی تنها در صورتی ممکن می شود که هر یک از گروهها نگاه برتر و سلطه طلبانه ای بر دیگری نداشته باشد بلکه باید نگاه اصلی آنها، جلوگیری از ادامه ظلم و تفرقه افکنی دشمنان باشد و از ارزش های متعالی اسلام محافظت کنند.

او به ریشه های تمدن اسلامی که فرهنگ فکری مشترکی را به ملت های مسلمان حاکم کرده است، اشاره کرد و افزود: ملت های مسلمان اشتراکات فرهنگی بسیاری دارند که آنها را به هم نزدیک می کند و هدف از پیگیری تقریب مذاهب، دستیابی به ظرفیت های قابل اجرا برای افزایش توانمندی و قدرت ملت های مسلمان است.  

شیخ محمود به تحولات منطقه خاورمیانه اشاره کرد و افزود: جنگ خشونت باری که در بیش از 7 ماه گذشته میان اسرائیل و فلسطین روی داده و به شهادت هزاران نفر از مردم مسلمان فلسطینی منجر شده، نشان می دهد کشورهای اسلامی باید یک سازکار عملی برای ایجاد وحدت را در دستور کار قرار دهند و و به طور عملی وارد میدان عمل شده و به حمایت از مردم مسلمان فلسطین بپردازند.

او با بیان اینکه دستور صریح دین اسلام دوری مسلمانان از جنگ‌ بوده است اما وقتی مساله ستمدیدگان در میان باشد، حمایت از آنها ضروری است، ادامه داد: با وجود اتفاقات تاسف بار در غزه برخی از دولت های اسلامی همچنان همکاری های اقتصادی خود را با اسرائیل ادامه می دهند و نتیجه آن این شده که اسرائیل در جنگ غزه فرصت بیشتری برای ادامه جنگ خشونت بار خود به دست آورده است. بنابراین در حالی که همه دولت های مسلمان باید از اسرائیل دوری کنند و بنا به توصیه اسلام نباید با دشمنان در زمینه مسائل اساسی جهان اسلام رابطه برقرار می کردند، این دستور را نادیده گرفتند که حاصل آن امروز در حوادث فلسطین نمایان شد.

شیخ محمود همچنین افزود ضروری است که کشورهای مسلمان با درس آموزی از اقدامات گذشته در کنار یکدیگر بایستند، یک جبهه قوی تشکیل دهند و توجه خود را معطوف به حل و فصل مناقشه تاریخی در سرزمین فلسطین نمایند.  

دیگر خبرها

  • پیروز میدان غزه
  • شهید مطهری الگویی وارسته برای نسل امروزی است
  • ظرفیت اقتصادی جهان اسلام برای پایان اشغالگری در فلسطین
  • حسینی: اقدامات دولت سیزدهم تعامل با کشورهای جهان را فراهم کرده است
  • مسئله فلسطین، چالش مشترک جهان اسلام است
  • حمایت از ستمدیدگان توصیه صریح دین اسلام است
  • عملیات وعده صادق وجدان مردم آزادیخواه جهان را بیدار کرد
  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ‌التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • رسانه‌های جهان اسلام باید به خوبی خروش عواطف انسانی در حمایت از مردم غزه را به تصویر بکشند
  • سکوت مسلمین در قبال جنایات صهیونیست‌ها زبانه‌های آتش را به جهان اسلام خواهد کشید