Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید علی هاشمی نژاد در خطبه‌های امروز نماز جمعه عسلویه با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در دیدار مسئولان نظام گفت: رهبر انقلاب به دو راه در برابر تلاش‌های ضد ایرانی آمریکایی‌ها اشاره کردند که یکی عقب نشینی و پیشروی دشمن و راه دیگر ایستادگی و مقاومت بود. تجربه ما در جمهوری اسلامی نشان می‌دهد هر جا در برابر دشمن مقاومت کردیم جواب گرفتیم به زعم بعضی اگر عقب نشینی کنیم تمام مشکلات حل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: تنها گزینه مقاومت و ایستادگی است؛ عقب نشینی به دشمن فرصت می‌دهد و به بیگانه چشم دوختن موجب ضرر به کشور می شود که نمونه آن را در قضیه برجام دیدیم.

هاشمی نژاد افزود: رهبر انقلاب در بحث مشکلات اقتصادی فرمودند که علاوه بر دولت مردم هم باید ایستادگی کنند. خرید محصولات داخلی، پرهیز از اسراف، توجه نکردن به شایعات در فضای مجازی، زیاده روی نکردن در خرید به رونق تولید کمک می کند و باید به این توصیه های رهبری عمل کنیم و جدی بگیریم.

امام جمعه عسلویه با تبریک روز جهانی قدس گفت: امروز یکی از مسایل مهم جهان اسلام بحث آزادی قدس شریف است. آزادی قدس مسئله اسلامی تنها نیست. مسئله انسانی است و هر انسان غیرتمند باید به حرکت در آید و با این غده بدخیم جعلی و نامشروع صهیونیستی مقابله کند. همانطور که حضرت امام فرمودند قدس پاره تن اسلام است باید تک تک مسلمانان در این زمینه احساس مسئولیت کنند نباید مسئله فلسطین از یادها برود.

وی به سالروز ارتحال حضرت امام (ره) اشاره کرد و افزود: همه ما ایرانی‌ها و هر آزاد اندیشی در دنیا مدیون امام است. امام به نحو شایسته معرفی و شناخته نشده است. نیاز به زمان دارد تا شناخته شود. بزرگان در زمان حیاتشان کمتر شناخته می‌شوند. امام در اعصار آینده بیشتر شناخته خواهد شد.

وی به قیام خونین ۱۵ خرداد اشاره کرد و ادامه داد: قیام ۱۵ خرداد نشان حقانیت و مظلومیت ملت مسلمان ایران است. به شهدا قیام پانزده خرداد درود می فرستیم و به همه نمازگزاران توصیه می کنم در مراسم ویژه سالگرد ارتحال حضرت امام و قیام خونین ۱۵ خرداد که روز ۱۴ خرداد در حسینیه صاحب الزمان عسلویه برگزار می شود شرکت کنند.

امام جمعه عسلویه با اشاره به موضوع عوارض آلایندگی عسلویه که توسط شهرهای دیگر مطالبه می شود گفت: در این زمینه در هفته‌های آتی بیشتر خواهم گفت. فقط یک جمله می گویم که پرداخت عوارض آلایندگی عسلویه به شهرهای دیگر عقلی و منطقی نیست.

هاشمی‌نژاد شهادت امام جمعه کازرون را به مردم انقلابی کازرون و خانواده ایشان را تسلیت گفت و افزود: ایشان در طی ۱۲ سال امام جمعه کازرون خدمات و برکات زیادی از خود به یادگار گذاشت و مظلومانه به دست فردی شقی در شب لیله القدر به شهادت رسید و فیضی بزرگی نصیبش شد.

امام جمعه عسلویه از مردم و کارکنان تاسیسات صنعت نفت دعوت کرد در نماز عید سعید فطر که در روز عید فطر در مصلای نماز جمعه عسلویه برگزار می شود شرکت کنند.

لزوم رفع مشکلات معیشتی و بیکاری

حجت الاسلام یوسف جمالی امام جمعه موقت اهرم در خطبه های نماز جمعه این هفته اهرم با اشاره به سالروز ارتحال ملکوتی حضرت امام (ره) اظهار داشت: بهترین توصیف از حضرت امام (ره) مقام معظم رهبری دارند که بیان فرمودند این انقلاب بی نام خمینی (ره) در هیچ جای جهان شناخته شده نیست.

امام جمعه اهرم تصریح کرد: جایگاه انسانی و شخصیت والای حضرت امام (ره) جایگاهی دور از تصور و اساطیر گونه، نخستین بود که دومی نداشت.

وی عنوان داشت: حضرت امام مردم را دور قرآن مجید و کلمه الله جمع، متحد، یکدل و بزرگترین انقلاب قرآن را ایجاد کرد انقلابی که شعار و خط قرمزهای آن امروز پر رنگ‌تر از همیشه است.

امام جمعه موقت اهرم ادامه داد: امروز حضور مردم در مراسم مذهبی و دینی نشان می دهد که راه شهدا ادامه دارد و الگوی جوانان انقلاب اسلامی شهدا است.

وی گفت: حضرت امام دل محرومین و مستضعفین را به نور امید روشن و مسلمانان را بیدار و استکبار جهانی را به زانو در آورد، امروز این راه به رهبری مقام معظم رهبری ادامه دارد.

جمالی بیان کرد: امروز مردم ولایی ایران اسلامی در تمام صحنه حضور دارند و حاضر هستند جان خود برای انقلاب و ادامه اهداف عالیه آن بگذارند مردم بین انقلاب و بعضی مشکلات که متاسفانه بخاطر سوء مدیریت‌ها ایجاد شده تفکیک قائل است.

امام جمعه اهرم خاطرنشان کرد: مردم برای انقلاب و دستاورد های آن جان می دهند. این به معنای این نیست که مردم مشکل ندارند مردم مشکل اقتصادی و بحث بیکاری دارند ولی مردم حساب این دو و را شهدا را از بی کفایتی بعضی جدا می دانند.

وی یادآور شد: یکی از ابتکارات ماندگار حضرت امام (ره) در تاریخ بشریت روز جهانی قدس است. پیام روز قدس ایستادن در برابر ظلم، ظالم ستمگر به هر شکل ممکن است و حمایت از مظلوم است.

امام جمعه اهرم بیان کرد: پیام دیگر روز قدس معرفی ظالم است اگر امروز در خاور میانه رژیم صهیونیستی و ایادی آن به دنبال هستند که موضوع فلسطین از بحث اول جهان اسلام کنار بزنند این نشان می‌دهد که روز قدس توانسته به دهد خود دست پیدا کند.

وی افزود: رژیم صهیونیستی برای این ظلم است دست به هر جنایتی می زند قتل عام در صبرا و شتیلا، ترور شخصیت ها، شهادت کوکان و زنان، روز قدس باعث شده پیام آن از مرزهای ایرانی اسلامی بگذرد و هر آزادی‌خواهی که در جهان هست در برابر اسرائیل ایستادگی کند.

جمالی ادامه داد: امروز رژیم صهیونیستی از همیشه ضعیف تر است توان مقابله با چند موشک گروه‌های اسلامی ندارد امروز این رژیم صهیونیستی است که درخواست آتش بس می دهد با آن گنبد آهنین که با هزینه هزینه ایجاد کرده حتی توان دفاع از خودش هم ندارد.

امام جمعه اهرم گفت: طرح ملی کنترل فشار خون در استان در دستور کار و برنامه است همه مردم همکاری و همراهی لازم داشته باشند زیرا استان بوشهر از استان‌های آسیب پذیر در این خصوص است.

انحلال شورا به نفع هیچ‌کس نیست

حجت‌الاسلام خداداد رضایی در نماز جمعه امروز شهر آب‌پخش با اشاره به سخنان هفته گذشته خود درباره شورا و شهرداری اظهار داشت: برداشت‌های مختلفی از صحبت‌های من شده است و اینجور عنوان شده که من خواستار انحلال شورا هستم.

وی افزود: اگر خواستار انحلال شورا بودم که اقداماتی در زمینه متوقف کردن حکم هیئت حل اختلاف استان به همراه بخشدار محترم انجام نمی‌دادیم قطعاً انحلال شورا، به نفع هیچکس نیست.

امام جمعه آب‌پخش با تقدیر از حضور گسترده و حماسی مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس افزود: روز جهانی قدس روز اسلام است و طرح آمریکایی موسوم به معامله قرن از اکنون که هنوز شکل نگرفته است محکوم به شکست است.

وی تاکید کرد: روز قدس، یادگار ارزشمند امام راحل عظیم الشان است و مقام معظم رهبری نیز بارها بر موضوع قدس و فلسطین به عنوان مسئله اول جهان اسلام تاکید داشته است.

خطیب جمعه آبپخش تصریح کرد: انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس و به رسمیت شناختن این مکان مقدس به عنوان پایتخت رژیم جعلی صهیونیستی، از مصادیق بارز ظلم در حق فلسطینیان و زورگویی و دهن کجی به مسلمانان محسوب می شود.

امام جمعه آبپخش افزود: جنایت اخیر رژیم صهیونیستی در کشتار مردم بی گناه و مظلوم فلسطین در راهپیمایی بازگشت و تحرکات این رژیم در حملات پراکنده به سوریه و ادامه شهرک سازی در مناطق اشغالی، بر ضرورت خیزش عظیم مسلمانان در روز قدس بر علیه اسرائیل غاصب می‌افزاید.

خطیب جمعه آبپخش بیان کرد: انسان فریب خورده فکری حرکت شنیعی کرد و در پایان شب قدر، امام جمعه محبوب کازرون را به شهادت رساند اما باید دشمنان بدانند که مردم ایران از این قبیل حرکت‌ها زیاد دیده‌اند و بیدار تر شده‌اند.

رضایی اضافه کرد: با شهادت امام جمعه شهرستان کازرون مردم علاقه خود را بیشتر از پیش به جامعه روحانیت نشان داده و در مراسم‌های یادبود این روحانی فقید حق مطلب را ادا کرده‌اند. امام جمعه آبپخش

کد خبر 4630266

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر عسلویه اهرم آب پخش خداداد رضایی خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۳۸۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلیل استعفای امام جمعه رفسنجان چه بود؟

ایسنا/کرمان امام جمعه رفسنجان درباره دلیل استعفای خود از امامت جمعه این شهر توضیح داد.

حجت‌الاسلام اصغر عسکری در خطبه‌های امروز نماز جمعه رفسنجان با تسلیت ایام شهادت امام صادق(علیه السلام) اظهار کرد: بنده ۱۵ آذر سال ۹۸ به عنوان امام جمعه رفسنجان معرفی شدم و بنا را بر این گذاشتم که سه سال بیشتر نمانم. لذا چند ماه قبل از پایان دوره سه‌ساله در ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ استعفا دادم.

وی افزود: از طریق روال اداری استعفای خود را به کرمان دادم و کرمان حاضر به ارسال استعفای من به تهران نشد لذا در سمیناری که در تهران برگزار شده بود استعفایم را تقدیم آقای حاج علی اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کردم. همان‌جا جلسه‌ای با هم داشتیم و امر کردند که تا آخر ۱۴۰۱ بمانید.

وی افزود: در پایان سال ۱۴۰۱ گفتند ۱۴۰۲ انتخابات مجلس است بمانید تا انتخابات برگزار شود و باز هم اطاعت کردیم. لذا در ابتدای امسال استعفای من مورد پذیرش قرار گرفت.

امام جمعه رفسنجان با بیان این‌که بنده به جز دو دولت بنی‌صدر و مرحوم شهید رجایی با همه دولت‌ها کار کردم، ادامه داد: با دو دولت قبلی و فعلی در رفسنجان کار کرم و هر دو دولت کمال صمیمیت و همراهی را با بنده انجام دادند.

عسکری توضیح داد: دلیل استعفای خود را نوشته‌ام و این است که پاسخ عملی مثبتی به اندیشه متعالی رهبر حکیم و فرزانه انقلاب حضرت امام خامنه‌ای مبنی بر جوان‌گرایی و واگذاری مسئولیت‌ها به جوان‌ترها است.

وی گفت: من سال ۱۳۶۴ از طرف امام راحل(ره) امام جمعه کوهبنان شدم و تاکنون ۳۹ سال امام جمعه بودم. هم در جهاد سازندگی و در آموزش و پرورش کار کرده‌ام. مردم چه گناهی کردند فردی که ۴۰ سال کار کرده را تحمل کنند؟ گفتیم جوانی سرحال بیاید. یکی از مخاطبان حرف آقا خودمان هستیم.

عسکری ادامه داد: قرار بود قضیه محرمانه بماند و امروز آقای محی‌الدینی در مهریز از مردم این شهر خداحافظی و هفته آینده در رفسنجان معارفه شوند اما قضیه لو رفت. پس از اصرار و پافشاری مردم بنده پذیرفتم در خدمت شما باشم. از لطف و صمیمیت و بنده نوازی مردم رفسنجان تشکر می‌کنم.

امام جمعه رفسنجان در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک روز معلم و گرامیداشت یاد شهید مطهری، گفت: شهید استاد مطهری شخصیت اسلام‌شناس و معتقد و ملتزم به آموزه‌های دینی بود. شهید مطهری دارای روحیه انقلابی و عمل به وظیفه بود. تکلیف‌مدار، زمان شناس، اولویت‌شناس و شبهه‌شناس بود.

وی تصریح کرد: معلمان و اساتید آنچه برای دانش آموز و دانشجو سوال و شبهه است بشناسند و با برهان و دلیل برای آنها رفع شبهه کنند نه خدای ناکرده القای شبهه انجام دهند.

عسکری به جنبش دانشجویان آمریکا نیز پرداخت و گفت: جنبش دانشجویان آمریکایی علیه نسل‌کشی اسرائیل در فلسطین چهره زشت و کریه مدعیان آزادی بیان و حقوق بشر را برملا کرد که با چه وضعیت بدی با استاد تمام دانشگاه و دانشجو برخورد می‌شود و تا امروز ۱۷۰۰ نفر دانشجو دستگیر شده است. اینها حرف هنجارشکنانه‌ای هم نزدند و خواستار پایان ظلم آمریکا و اسرائیل به مردم مظلوم فلسطین هستند.

امام جمعه رفسنجان گفت: دامنه رسوایی آمریکا و اسرائیل هر روز گسترش می‌یابد. امیدوارم نفرت و خشم جهانی علیه آمریکا و اسرائیل به نابودی این قدرت‌های ظالم منتهی شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امام جمعه همدان: مطالبه‌گر‌ مشکلات مردم خواهم بود
  • تشییع پیکر شهید فرزین بلیان در کرمانشاه
  • دلیل استعفای امام جمعه رفسنجان چه بود؟
  • دانشجویان دنیا به دفاع از مردم فلسطین قیام کردند
  • امام جمعه کرج: این واداده‌ها چرا در برابر کتک زدن دانشجویان آمریکا سکوت کردند؟
  • قدردانی امام جمعه بندرعباس از سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان
  • نباید با ایجاد دوقطبی‌های کاذب دشمن را به طمع بیندازیم
  • دانشجویان یهودی و مسیحی در حال حمایت از مردم غزه‌اند
  • مردم حامی اجرای طرح نور نیروی انتظامی
  • اقامه نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان