Web Analytics Made Easy - Statcounter

سایت "فوتو استاپرز" در گزارشی مطالبی را درباره لذت بردن از عکاسی منظره نوشته و توضیح داده که بهتر است عکاسان این حوزه گاهی هم ذهن خود را از مسائل کاری خالی کنند و تنها از کارشان لذت ببرند.

به گزارش ایسنا، در این گزارش آمده است:

«آخرین باری که به خودتان اجازه داده‌اید از یک منظره عکس بگیرید بدون اینکه به ارزش مادی آن از نظر مخاطبانتان فکر کنید، کی بوده است؟ اینکه مدام بخواهیم به فکر راه‌هایی برای کسب درآمد از حرفه خود باشیم، کار راحتی است ولی در عین حال خیلی مهم است که کمی خودمان را راحت بگذاریم و به ذهنمان به عنوان یک عکاس استراحت دهیم و گاهی تنها برای سرگرمی عکس بگیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرگاه که یک مؤلفه مالی با چیزی خلاقانه گره خورده است (همانند تلاش برای ایجاد یک کسب و کار عکاسی) همه چیز به این صورت به نظر می‌رسد که گویی ما شور و اشتیاق‌مان را با کسب منفعت مالی معامله می‌کنیم.

در دنیای عکاسی منظره، زمانی که در حال گشت و گذار در طبیعت هستیم، حیاتی است که از لحظات و حوادث اطرافمان بدون توجه به هرگونه چشم انداز و فرصت مالی در حرفه خود، لذت ببریم.

من پیاده روی و گشت و گذار در طبیعت را دوست دارم و همیشه دوربینم را به امید گرفتن تصاویری که احساس من را در طول پیاده روی بازتاب دهد، با خود می‌برم. گاهی اوقات عکس‌هایم را در فیس بوکم برای دوستانم به اشتراک می‌گذارم که آنها نیز مناظری که من از نزدیک دیده‌ام و از آن لذت برده‌ام را ببینند.

در آن لحظه خودم را یک عکاس منظره در نظر نمی‌گیرم و هر عکسی که حین گشت و گذارم در طبیعت می‌گیرم تنها بخشی از تجربه‌های من و خاطراتم هستند. من همیشه سعی می‌کنم تصاویری عالی به ثبت برسانم و در عین حال یاد بگیرم که چگونه کارم را بیشتر بهبود ببخشم. ولی تا زمانی که از ماجراجویی آن لحظه‌ام لذت می‌برم، آن زمان برای من روز خوبی است. عکس‌هایی که الآن می‌بینید در طول یکی ازپیاده روی‌هایم در واشنگتن، در یک روز برفی به ثبت رسیده‌اند. آن زمان ذهنم خیلی درگیر بود. مدتی از آخرین پیاده رویم در طبیعت می‌گذشت، احساس بی قراری داشتم، چیزهای زیادی در زندگی شخصیم در ذهنم سنگینی می‌کردند و به طور جدی نیاز داشتم از همه این دغدغه‌ها فرار کنم و به دل طبیعت بزنم. هوا سرد بود و برف می‌بارید و همه چیز زیبا بود. من در طبیعت بودم تا ذهنم را آرام کنم و آن لحظه آخرین چیزی که برایم اهمیت داشت، پول در آوردن بود.

گاهی اوقات اینکه بتوانیم به یاد بیاوریم که باید لحظاتی را بی خیال کارمان شویم، یک مهارت محسوب می‌شود و همه ما نیاز داریم بعضی وقت‌ها آن را تمرین کنیم. حال شاید شما تنها برای سرگرمی عکاسی می‌کنید یا اینکه صرفاً برای کسب درآمد این کار را انجام می‌دهید. مشکلی ندارد که گاهی اوقات مسئله منفعت مالی را از ذهنتان دور کنید. درواقع امتناع کردن از این کار همانند این است که از بوییدن رزها و لذت بردن از چیزهای کوچک خود را محروم کنید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عکاسی منظره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۳۸۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارش باران در تهران تا پنجشنبه


به گزارش تابناک، برپایه بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و واکاوی الگوهای همدیدی ، آسمان استان تهران امروز تا روز پنجشنبه (۱۸ تا ۲۰ اردیبهشت) قسمتی ابری تا ابری، در بعضی ساعت‌ها بارش باران و وزش باد شدید، گاهی رگبار و رعد و برق و در نقاط مستعد تگرگ پیش‌بینی می‌شود. طی این مدت به‌ویژه در نیمه جنوبی و غرب استان وزش باد شدید، در پاره‌ای نقاط خیزش موقت گرد و خاک و گاهی کاهش دید مورد انتظار است.

از روز جمعه (۲۱ اردیبهشت) آسمان صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد و در ارتفاعات افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ورامین با بیشینه دمای ۲۵ درجه سانتیگراد گرم‌ترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا (۱۹ اردیبهشت‌ماه) کمی ابری تا نیمه ابری و وزش باد، گاهی وزش باد شدید با احتمال رگبار و رعد و برق با حداقل دمای ۱۱ و حداکثر دمای ۲۳ درجه سانتیگراد و طی پنجشنبه (۲۰ اردیبهشت‌ماه) کمی ابری تا نیمه ابری و وزش باد با احتمال رگبار و رعد و برق، گاهی افزایش باد با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۲۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی ۲۴ ساعت گذشته ایستگاه‌های میگون ۱۸.۳ میلیمتر، آبعلی ۱۳ میلیمتر، لواسان ۱۴.۵ میلیمتر، شمیرانات ۱۵ میلیمتر، دماوند ۹.۵ میلیمتر، فیروزکوه ۹.۲ میلیمتر، ژئوفیزیک ۸.۶ میلیمتر، فرودگاه مهرآباد ۸.۴ میلیمتر، چیتگر ۸.۴ میلیمتر، شرق تهران ۷.۶ میلیمتر، شهریار ۷.۵ میلیمتر، فرودگاه امام (ره) ۷ میلیمتر، سنجش آلودگی فیروزکوه ۶ میلیمتر و ورامین ۲.۷ میلیمتر بارش دریافت کردند.

دیگر خبرها

  • تداوم بارش باران در تهران تا پنجشنبه
  • آغاز نمایشگاه کانون عکاسی شفق/ «شکل‌پذیری» به آرتیبیشن رسید
  • موفقیت‌ها در دل تحریم به دست آمده است
  • درخشش مربی قزوینی در مسابقه عکس سال
  • قدیمی ترین تصاویر رنگی از عتبات عالیات
  • افشای خواب عجیب هاشمی‌رفسنجانی ۶ ماه قبل از فوت! | فیلم
  • وزیر صمت: در تامین اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • وزیر صمت: در تامین اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم+ فیلم
  • صدایی که چهره خانم معلم را نگران می‌کرد
  • سامانه بارشی از روز دوشنبه وارد گیلان می شود