Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-04@00:22:33 GMT

"بریجیت بیرلین" صدراعظم اتریش شد

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۳۹۳۷۷

'بریجیت بیرلین' صدراعظم اتریش شد

خانم بیرلین جانشین سباستین کورتس می‌شود که پارلمان اتریش به او و کابینه‌اش بر سر رسوایی یک فیلم ویدیویی رای عدم اطمینان داد.

این ویدیو توسط نشریه اشپیگل و روزنامه زوددویچه سایتونگ منتشر شد. این ویدیو، هاینتس کریستیان اشتراخه، معاون سابق صدراعظم و رهبر حزب راست افراطی آزادی را با یوهان گودنوس یک نماینده دیگر حزب راست افراطی آزادی نشان می‌داد که با زنی در حال صحبت بودند که ادعا می‌کرد سرمایه‌گذار روسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اشتراخه پیشنهاد اعطای قرارداد‌های دولتی به این زن را می‌داد. او بر سر این رسوایی از مقامش کناره‌گیری کرد و کوتاه مدتی بعد دولت اتریش سقوط کرد.

قرار است انتخابات پیش از موعد سپتامبر امسال برگزار شود.

الکساندر فن در بلن، رئیس‌جمهوری اتریش خانم بیرلین ۶۹ ساله را پس از توافق احزاب اتریش به عنوان صدراعظم جدید این کشور منصوب کرد.

بیرلین از سال ۲۰۰۳ معاون و رئیس دادگاه قانون اساسی اتریش بوده است.

تا زمان انتخابات جدید، دولت اتریش مرکب از تکنوکرات‌ها خواهد بود.

بریجیت بیرلین کیست؟

خانم بیرلین در سال ۱۹۴۹ در وین متولد شد و در ابتدا قصد داشت هنرمند شود، اما در نهایت حقوق خواند.

او به توصیه مادرش در دانشگاه وین حقوق خواند و در سال ۱۹۷۱ فارغ التحصیل شد.

در ۲۷ سالگی دادستان شد و در سال ۱۹۹۰ به عنوان دادستان کل اتریش منصوب شد. او اولین زنی بوده که عهده‌دار چنین سمتی شده است.

از سال ۲۰۰۳ بیرلین معاون دادگاه قانون اساسی اتریش بوده و ریاست آن را از سال ۲۰۱۸ به عهده داشته است. دولت راستگرای کورتس از ریاست او بر این دادگاه حمایت کرد.

به گزارش بی. بی. سی از نظر سیاسی بیرلین گرایش راست دارد و دیدگاه‌های اجتماعی او محافظه‌کارانه است. او ارتباطات نزدیکی با حزب مردم کورتس و حزب آزادی اشتراخه دارد که رسانه‌های اتریش به آن اشاره کرده‌اند.

البته دیدگاه‌های او همواره با دیدگاه‌های رسمی این دو حزب همخوانی نداشته است. سال پیش وقتی قانون ممنوعیت پوشیدن حجاب در مدارس اتریش تصویب شد، بیرلین این قانون را "مشکل‌ساز" خواند.

بیرلین گفته است با تمامی مذاهب باید "به طور برابر" رفتار کرد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: اتریش صدراعظم اتریش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۳۹۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای جنجالی؛ رالف رانگنیک سرمربی بایرن مونیخ نخواهد شد!

خلاف اخبار روزهای اخیر، نشریه بیلد ادعا می‌کند رالف رانگنیک به پیشنهاد باوارایی‌ها «نه» می‌گوید!

طرفداری | رالف رانگنیک نیمکت تیم ملی اتریش را ترک نخواهد کرد.

در حالی که اکثر خبرگزاری‌ها از مذاکرات پیشرفته بایرن مونیخ با رالف رانگنیک و حتی توافق اولیه باشگاه آلمانی با این سرمربی 65 ساله خبر داده بودند، حال کریستین فالک، خبرنگار نشریه بیلد در گزارشی جنجالی ادعا می‌کند رانگنیک سرمربی باواریایی‌ها نخواهد شد! رالف رانگنیک با رد پیشنهاد بایرن، تصمیمی برای جانشینی توماس توخل ندارد و نیمکت تیم ملی اتریش را ترک نخواهد کرد. فدراسیون فوتبال اتریش با این سرمربی آلمانی حداقل تا پایان رقابت‌های یورو 2024 همکاری خواهد کرد.

معرفی سرمربی جدید بایرن مونیخ پس از بازی برگشت مقابل رئال مادرید در آستانه توافق نهایی؛ رالف رانگنیک و دادن جواب بله به بایرن مونیخ

 

 

از دست ندهید ????????????????????????

تونی کروس: پاس گلم جلوی بایرن خیلی خاص نبود شاهکار کارلتو؛ بازهم شکست‌ناپذیری مقابل بایرن بزرگترین بازیکنان ناکام تاریخ لیگ قهرمانان یحیی شکایت کند 5 میلیارد تومان جریمه می‌گیرد

دیگر خبرها

  • دلیل واقعی پاسخ منفی رانگنیک به بایرن چه بود
  • فشار کاری بالا دلیل رد پیشنهاد بایرن مونیخ توسط رالف رانگنیک
  • آفرین به مدیر بایرن، درسش را خوب یاد گرفت!
  • رالف رانگنیک پیشنهاد بایرن مونیخ را رد کرد
  • رانگنیک پیشنهاد سرمربیگری بایرن مونیخ را رد کرد
  • رانگنیک به این دلیل پیشنهاد بایرن را رد کرد
  • رانگنیک به بایرن نمی‌رود
  • ادعای جنجالی؛ رالف رانگنیک سرمربی بایرن مونیخ نخواهد شد!
  • عملیات حفاری خط ۱۰ متروی تهران
  • رانگنیک، سرمربی جدید بایرن؟