Web Analytics Made Easy - Statcounter

تیم ملی والیبال ایران توانست اولین بازی خود در لیگ ملت های ٢٠١٩ را با پیروزی برابر ایتالیا پشت سر بگذارد.

 

به گزارش ورزش سه، در روزی که به اعتقاد کاپیتان معروف بازیکنان ایران روز چندان خوبی نداشتند، ایران توانست به طلسم ٧ ساله نبردن در گام اول پایان دهد.
در ادامه به بررسی عملکرد نفر به نفر شاگردان کولاکوویچ در این بازی پرداختیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سعید معروف:


کاپیتان تیم ایران در این دیدار عملکرد با ثباتی داشت و در طول 4 ست کمتر دچار نوسان شد، سعید معروف در پخش پاس‌ها و ایجاد توازن در بیشتر لحظات بازی خوب عملکرد. بر خلاف گذشته بیشتر در اختیار بازی تیمی بود و کمتر با بازی فردی وارد کری خوانی با تیم حریف می‌شد و در تمامی اقدام‌های فردی برای تیم ایران تاثیر گذار بود و همچنین مدیریت و رهبری بهتری از وی نسبت به گذشته شاهد بودیم دوری یکساله از ایران و دور ماندن از حواشی لیگ شاید در آرام‌تر شدن سعید معروف نقش داشنه باشد. اما در زدن سرویس و دفاع روی تور چندان موفق ظاهر نشد و می‌توان گفت یکی از ضعیف‌ترین‌های ایران در بخش سرویس بود.


میلاد عبادی‌پور:


عبادی‌پور را می‌توان یکی از کامل‌ترین بازیکنان ایران در بین بازیکنان کنونی تیم ملی دانست و شاید کاملترین بین آنها، در بازی با ایتالیا در دریافت‌های اول عملکرد نسبتا مناسبی داشت، در روی تور نیز موفق ظاهر شد، در زدن سرویس‌‌های پرشی مانند گذشته خوب بود و شاید بعد از فیاضی بهترین بازیکن ایران بود. بطور کلی عبادی‌پور نمایش قابل قبولی از خود نشان داد و بازی در لیگ لهستان باعث پخته‌تر شدن این بازیکن نسبت به قبل شده است اما این بازی بهترین بازی که از او سراغ داریم نبود.


پوریا فیاضی:


این بازیکن از اواسط ست دوم جای معنوی‌نژاد را پر کرد اگر چه میتوانستیم زودتر دست به این تعویض بزنیم. فیاضی بعد از دوری چند ساله مجددا به تیم ملی بازگشت و نشان داد که عملکردش در تیم شهرداری ورامین اتفاقی نبوده است. در زدن سرویس بسیار عالی عمل کرد و همچنین دریاف‌های اول او نیز در این بازی به ایران کمک کرد. در زدن اسپک موفق ظاهر شد و حتی در مواقعی از پشت خط (پایپ) نیز به حمله اضافه می‌شد و در لحظاتی که نیاز بود با درک مناسب از شرایط از جای خالی استفاده می‌کرد. بطور کلی فیاضی امروز بازیکن کلیدی ایران محسوب می‌شد که پس از ورود او به زمین تیم ایران کنترل بازی را در دست گرفت و توانست 3 ست پیاپی به پیروزی برسد.

 


محمد موسوی:


همانگونه که از موسوی شناخت داشتیم عملکردش در دفاع روی تور خوب بود، در زدن اسپک فروغی که از او بیاد داشتیم را دیگر شاهد نیستیم اما نکته قابل توجه او استفاده مداوم از سرویس‌‌های پرشی بود. موسوی در مقطعی دچار سردرگمی در زدن سرویس شده بود و گاهی از سرویس پرشی و گاهی از سرویس ساده استفاده می‌کرد که در اجرای هیچکدام از آنها موفق نبود ولی امروز با استفاده با ثبات از سرویس های پرشی حتی در ست 4 توانست پوئن مستقیم از اجرای این نوع سرویس کسب کند. با اینکه هنوز سرویس‌های موسوی دارای آن ثبات کافی نیست اما همین روند رو به رشد نسبت به سالیان گذشته باعث امیدواری است. موسوی با تیم خود در لیگ برتر ایران موفقیت خاصی بدست نیاورد اما همچنان از بازیکنان با تجربه و موثر تیم ملی در پست خود می‌باشد.

 


علی شفیعی:


عملکرد این بازیکن روز به روز بهتر می‌شود، امروز در حمله روی تور خوب بود و در سرویس که همیشه یکی از نقاط قوت او می‌باشد نیز خوب ظاهر شد شفیعی و معروف دو بازیکن ایران بودند که از سرویس جهشی موجی استفاده می‌کردند اما شفیعی در این فاکتور بسیار موفق‌تر ظاهر شد. در دفاع روی تور شفیعی عملکردی به خوبی مثل موسوی نداشت که با توجه به قامت او نسبت به دفاع میانی نیز قابل تصور است، البته فقط فاکتور قد باعث موفقیت روی دفاع تور نمی‌باشد اما برای بازیکنان سرعتی این فاکتور بسیار مهم به نظر می‌رسد. شفیعی در لیگ ایران هم با سایپا بسیار موفق ظاهر شد و با همین عملکرد خوب توانست به عنوان لژیونر با یک تیم فرانسوی قرارداد ببندد و از سال دیگر بازی او را در لیگ فرانسه شاهد خواهیم بود.

 


امیر غفور:


غفور سال نسبتا خوبی را در ایتالیا پشت سر گذاشت امروز در حمله بسیار به تیم ایران کمک کرد و با 20 امتیاز امتیاز آورترین بازیکن تیم ایران نیز بود. غفور نیز از سرویس پرشی در این بازی استفاده می‌کرد اما سرویس‌های او خطای زیادی داشت. بطور کلی تجربه غفور نسبت به سالیان گذشته بیشتر شده است و شاهد بودیم این تجربه در کسب امتیاز از دستان دفاع‌های ایتالیا نیز تاثیر گذار بود. عملکرد یکنواخت و ثبات هیجانی بیشتر او نسبت به گذشته قابل مشاهده بود.

 


محمد جواد معنوی نژاد:



در بیش از یک ستی که معنوی‌نزاد در بازی بود عملکرد او را پر نوسان مشاهده کردیم در حمله نسبتا خوب بود اما همچنان دریافت‌های اول از نقاط ضعف او به حساب میاید، در زدن سرویس پرشی مانند گذشته عملکرد نسبتا خوبی داشت. گرچه امروز عملکرد پر فروغی از معنوی‌نژاد شاهد نبودیم ولی قطعا یکی از بازیکنان جوانی است که در آینده به کمک تیم ملی خواهد آمد.

 


محمدرضا حضرت پور:


تنها بازیکن از بین جوانان که در ترکیب ثابت حضور داشت لیبرو تیم بود، حضرت‌پور با سایپا سال نسبتا موفقی را در لیگ پشت سر گذاشت. امروز در دریافت‌های اول انتظاری که از یک لیبرو را داشتیم را برآورده نکرد اما در توپگیری موفق تر ظاهر شد. این بازیکن ارومیه‌ای که تجربه حضور در رده‌های پایه والیبال ساحلی را نیز دارد روز به روز بهتر شده و در غیاب مرندی می‌توان از عملکرد مثبت او آسوده خاطر بود اما نباید غافل شویم که ممکن است حضور طولانی مدت در تمرینات و مسابقات سطح بالا برای بازیکنی با این سن آسیب‌زننده باشد.

 


سایر بازیکنان تیم ملی که اکثرا شامل بازیکنان جوان تیم بودند یا بازی نکردند مثل شریفی و موذن یا خیلی کم بازی کردند مثل قائمی، مجرد و یلی به همین دلیل نمی‌شود در مورد آنها اظهار نظر کرد.


امروز در تیم ایران شاهد بودیم از سرویس‌های با ریسک بالا بیشتر نسبت به گذشته استفاده می‌شد که در والیبال امروز ضروری به نظر می‌رسد. فراموش نکنیم که فیاضی با همین سرویس‌ها در جریان بازی نقش زیادی داشت.


همچنین تیم جوان شده ایتالیا که جیانلی 23 ساله کاپیتان آنها بود، تیم خوب ایتالیا محسوب نمی‌شد و در مواقعی که دریافت به درستی در اختیار جیانلی قرار نمی‌گرفت بیشتر نلی پشت خط زن جوان این تیم به کار گرفته می‌شد و سایر اسپکرهای تیم مانند آنتونوف کیفیت لازم را برای کسب امتیاز نداشتند.


با این حال امروز شاهد بازی پایاپای دو تیم بودیم ایتالیا جوان در مقابل ایران که هر چه از بازی می‌گذشت هماهنگ‌تر میشد و جریان بازی را در اختیار می‌گرفت بودیم.

تیم ملی والیبال ایران والیبال

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: کمپین ستاره ها تیم ملی والیبال ایران والیبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۳۹۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به روز رسانی| پائز: حضور ستاره‌ها مهم نیست/ اگر بازیکنی به عشق برای تیم ملی باور ندارد بهتر است در تیم ملی نباشد

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا،  وحید مرادی نایب رئیس فدراسیون، سرپرست گروه و مدیر تیم ملی والیبال در ابتدای این نشست ضمن عذرخواهی برای تاخیر در شروع نشست خبری به دلیل چند تصادف در بزرگراه نیایش گفت: قبلا جلساتی با خبرنگاران داشتیم و در جریان کم و کیف بکارگیری موریس موتا پائز هستند. ماراتن را برای انتخاب پشت سر گذاشتیم و این توفیق را به دست آوردیم که در خدمت ایشان باشیم و از توانایی این مربی بهره ببریم.

وی تصریح کرد: رئیس فدراسیون با توجه شرایط حساس والیبال از بنده خواستند که به عنوان سرپرست کاروان و مدیر تیم ملی در خدمت والیبال باشم تا ملی پوشان با انگیزه بالا در شرایط سخت کنونی که کار سختی پیش رو داریم، وارد مسابقات شوند و به نظر من کسب سهمیه المپیک عملی است و پائز هم به این موضوع باور دارد.

در ادامه این نشست خبر سرمربی تیم ملی والیبال در صحبت‌های مقدماتی خود گفت: خوشحال هستم که در ایران حضور دارم. به تازگی کار را با کادر فنی و بازیکنان شروع کردیم و همکاری نزدیکی با مسئولین فدراسیون داریم. با قلب و عشق کار را شروع کردیم تا ان شاالله در تابستان یک کار بزرگ انجام دهیم و آن هم کسب سهمیه المیپیک است.

وی در خصوص اینکه چرا به شما مربی برزیلی- فرانسوی گفته می‌شود و شناختش از والیبال ایران چقدر است گفت: من متولد برزیل هستم و ریشه و خانواده ام در برزیل هستند. ۳۷ سال پیش با همسرم به فرانسه رفتیم و سه فرزند من در آن جا متولد و بزرگ شدند و از هر دو کشور تجربیاتی کسب کردم که امیدوارم همه را به ایران منتقل کنم. همه با کیفیت والیبال ایران آشنا هستند و ایران در سطح پایه هم بازیکنان خوبی دارد. بازیکنان عشق بازی برای کشورشان را دارند همه باور داریم تحقق هدف راه یابی به المپیک باورپذیر است و من هم خوشحالم که این تیم را رهبری می‌کنم.

سرمربی تیم ملی والیبال در پاسخ به این سوال که نظرش در مورد غیبت برخی از ستاره ها در اردوی تیم ملی عنوان کرد: حضور بازیکنان بزرگ ستاره خیلی مهم نیست و بیشتر باید به ساخت تیم باور داشته باشیم. سال پیش خیلی از این بازیکنان حضور داشتند، اما نتایج خوب نبود. سیکل المپیک چهار ساله است و ما در یک ماه باید این کار را انجام دهیم. هدفی داریم که همه مردم ایران باید آن را با عشق باور داشته باشند و هر بازیکنی باید با قلب خود برای عشقش بیاید و بجنگد و هر کس این باور را ندارد بهتر است در تیم حضور نداشته باشد و امیدوارم تابستان امسال یک اتفاق خوب رقم بخورد.

 

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئیس اینجاست: در شهر مدعی اول میزبانی بزرگ
  • شوک به تیم ملی: ستاره ایران VNL را از دست داد
  • یک هیولای دیگر در انتظار رودیگر
  • رسمی: قهرمان بهترین لیگ والیبال دنیا مشخص شد
  • غیبت ۲ ستاره پرسپولیس در آستانه بازی با سپاهان
  • پخش زنده بازی‌های فوتبال امروز یکشنبه ۹ ‌اردیبهشت از تلویزیون + سایت آنتن و آپارات
  • به روز رسانی| پائز: حضور ستاره‌ها مهم نیست/ اگر بازیکنی به عشق برای تیم ملی باور ندارد بهتر است در تیم ملی نباشد
  • درگیری لفظی کلوپ و صلاح / تساوی پرحاشیه برای لیورپول برابر وستهم رقم خورد +فیلم
  • ستاره ایرانی یک قدم تا پایان خوش در بهترین لیگ دنیا
  • ساعت پخش زنده بازی یوونتوس و میلان‌ از تلویزیون+ شبکه ورزش و پخش آنلاین