Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  رحمدل بامری سرپرست معاونت استانداری و فرمانداری ویژه چابهار در همایش فرمانداران، شهرداران، دهیاران و شورا‌های اسلامی منتخب جنوب استان سیستان وبلوچستان با حضور معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: شهرستان چابهار با ۶ دهستان، سه بخش و نقطه شهری و ۴۳۸ روستا ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که بیش از ۷۰ هزار نفر آن در حاشیه شهر سکونت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بر ساماندهی و تخصیص اعتبار برای برقرسانی و آبرسانی و بهره مندی حاشیه نشینان از حداقل امکانات تاکید کرد و افزود: درد و رنج مردم نباید بیش از این ادامه داشته باشد.

سرپرست فرمانداری چابهار گفت: چابهار با همه ظرفیت‌های بندری، منطقه آزاد، گردشگری و کشاورزی با مشکلات فراوان مواجه است بطوریکه تنها حدود ۲۰ درصد از جمعیت آن از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند و ۸۰ درصد دیگر با تانکر آبرسانی سیار می‌شوند.

وی از استاندار سیستان وبلوچستان و معاون وزیر کشور خواست با توجه ویژه به مسائل و مشکلات این منطقه شاخص‌های آن را به استان و کشور نزدیک کنند.

بامری گفت: فضای آموزشی چابهار در وضعیت بحرانی است و هم اینک سرانه فضای آموزشی کمتر از ۲ متر است و باید به هشت مترمربع کشوری برسد.

سرپرست فرمانداری چابهار تصریح کرد: سرانه طرح هادی، آسفالت جاده‌های روستایی، بهداشت، تخت‌های بیمارستانی، کلاس‌های درس و درصد بهره مندی مردم از آب و امکانات ورزشی این شهرستان نسبت به استان و کشور در حد خیلی پایین است و باید با تخصیص اعتبارات ویژه برای کاهش محرومیت‌ها تلاش کرد.

بامری به مرگ سه دانش آموز خردسال حدود ۱۰ و ۱۱ ساله در حوزه دشتیاری و پلان چابهار در چند روز گذشته اشاره کرد و افزود: این دخترکان کوچک و معصوم برای برداشت آب به هوتگ (گودال جمع آوری آب باران) رفته بودند، ولی در آن غرق شده و در این ماه مبارک رمضان غریبانه جان باختند.

شهرداران، فرمانداران و دهیاران در این همایش نیز مسائل و مشکلات حوزه ماموریت خویش را مطرح و خواستار توجه بیشتر به عمران و آبادانی مناطق شهری و روستایی شدند.

همایش فرمانداران، شهرداران، دهیاران و شورا‌های اسلامی منتخب جنوب استان سیستان و بلوچستان با حضور جمالی نژاد معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، مهندس موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان، کردی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار، سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استانی و شهرستانی در محل سالن اجتماعات فرمانداری چابهار برگزار شد.

انتهای پیام/ع

فضای آموزشی چابهار در وضعیت بحرانی است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرمانداری وزارت کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۳۹۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل تردد در شهر ایلام وجود ندارد

                                                                      به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ عبدالصاحب نادری در حاشیه بازدید از معابر درون و برون‌شهری و روستاهای حاشیه شهر ایلام و سایر نقاط شهرستان اظهار داشت: خوشبختانه باتوجه‌ به تمهیدات اندیشیده شده و اقدامات صورت‌گرفته توسط دستگاه‌های متولی در حال حاضر هیچ‌گونه مشکلی در سطح شهرستان وجود ندارد.   وی در ادامه با اشاره به اینکه باتوجه به حجم بارش‌ها شاهد آب‌گرفتگی مختصر در برخی معابر شهری هستیم، عنوان کرد: از شهروندان و همشهریان فهیم شهرستان تقاضا داریم تا کاهش میزان بارش‌ها از تردد‌های غیرضروری در محور‌های درون و برون‌شهری اجتناب کنند.

دیگر خبرها

  • مشکلات معلمان خرید خدمت آموزشی مناطق محروم
  • چرا در تهران قدیم خودروها وسط خیابان پارک می‌کردند؟
  • مشکل تردد در شهر ایلام وجود ندارد
  • عملکر درخشان دانشکده علوم پزشکی چابهار در دو سیل اخیر/ برنامه‌های مراقبتی بدون وقفه تداوم دارد
  • پیام پیرمرد حاشیه‌ساز سپاهانی بعد از توهین به هواداران زن پرسپولیسی
  • وضعیت بحرانی رزیدنت‌ها و پزشکان طرحی/ شرایط را سخت‌تر کرده ایم
  • واکنش باشگاه سپاهان به حواشی مرد حاشیه‌ساز
  • رایزنی ایران و افغانستان بر تقویت ترانزیت از مسیر چابهار
  • تناسب جمعیت روستایی و شهری خراسان شمالی حفظ شود
  • درخواست یک مقام طالبان برای به بهره‌برداری رسیدن مسیر چابهار-افغانستان